UA
EN
(044) 204 70 72
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У
СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ (НКРЕКП, Регулятор)
ОФІЦІЙНИЙ ВЕБ-САЙТ

 

 Реєстрація нового користувачаX  



Реєстрація нового користувача
Введіть реєстраційні дані


Логін (мінімум 3 символи)**:



Пароль (мінімум 6 символів)**:



Підтвердження пароля*:



Контрольне запитання*:



Відповідь на запитання*:



Прізвище Ім'я По-батькові*:



E-mail*:



Факс:



Телефон:



Введіть символи, зображені на малюнку:
 
 
* відмічені поля обов'язкові для заповнювання
** логін та пароль повинні містити тільки латинські символи та(або) цифри


 



Електрична енергія
Головна сторінка  /  Електрична енергія  /  Населення  /  Облік електричної енергії побутових споживачів  /  Джерела фінансування при встановленні та експлуатації лічильника електроенергії



версія для друку


Дата розміщення на сайті: 15.04.20150
Дата оновлення:26.01.2021

Джерела фінансування при встановленні та експлуатації засобів обліку електроенергії

 

Етапи роботи з лічильником 

Джерела фінансування

Примітки

1. Улаштування вузлів комерційного обліку у індивідуальних побутових споживачів

Облаштування електроустановки новим вузлом вимірювання або його модернізації.

Послуга надається постачальником послуг комерційного обліку (ППКО) відповідно до договору зі споживачем та Кодексу комерційного обліку електричної енергії (ККОЕЕ) на підставі заяви та за рахунок споживача.

Пункти 5.2.14 ККОЕЕ та 2.3.6 Правил роздрібного ринку електричної енергії (ПРРЕЕ)*

Заміна або зміна місця установлення справного, непошкодженого лічильника.

Здійснюється ППКО за рахунок ініціатора такої заміни/зміни.

Пункт 5.8.1 ККОЕЕ

Заміна несправних (пошкоджених) лічильників.

Здійснюється ППКО за рахунок власника лічильника.

Пункт 5.8.2 ККОЕЕ.

Заміна пошкоджених або відсутніх (з причини їх крадіжки, несанкціонованого демонтажу тощо) лічильників.

Здійснюється ППКО за рахунок сторони, відповідальної за збереження і цілісність лічильника.

Пункт 5.8.3 ККОЕЕ.

Періодична повірка, обслуговування та ремонт лічильників.

Здійснюється ППКО за рахунок операторів системи розподілу (ОСР).

Пункт 2.5.4 ККОЕЕ.

Облаштування вузла обліку електричної енергії у разі розділення обліку електричної енергії.

Здійснюється за рахунок осіб, з ініціативи яких проводиться відповідне розділення. 

Пункт 5.1.21 ККОЕЕ.

Параметризація (програмування) та перевірка параметризації багатофункціональних лічильників електричної енергії (крім первинної параметризації багатофункціональних лічильників для індивідуальних побутових споживачів).

Здійснюється за рахунок ініціатора.

Пункт 5.6.1 ККОЕЕ.

2. Обов’язки ОСР щодо здійснення обліку електричної енергії

гарантоване щодобове автоматизоване дистанційне зчитування даних з лічильників (з можливістю погодинного обліку та дистанційного зчитування результатів вимірювання);

 

Здійснюється за рахунок ОСР

2.5.4 ККОЕЕ

Додаток 3 до ПРРЕЕ (Типовий договір споживача про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії)

приймання даних комерційного обліку від споживачів;

 

Здійснюється за рахунок ОСР

плановий контрольний огляд та зчитування даних з лічильників електричної енергії (один раз на шість місяців) та планова технічна перевірка вузлів обліку; (один раз на три роки)

 

Здійснюється за рахунок ОСР

періодична повірка, обслуговування та ремонт (зокрема демонтаж, транспортування, монтаж) лічильників;

 

Здійснюється за рахунок ОСР

забезпечення належного технічного стану контактних з'єднань на межі експлуатаційної відповідальності та на вхідних і вихідних клемах опломбованих лічильників та вхідних комутаційних апаратів в індивідуальних побутових споживачів;

 

Здійснюється за рахунок ОСР

первинна параметризація багатозонних (багатотарифних) лічильників електричної енергії (при першому їх встановленні або якщо після проведення періодичної повірки, технічного обслуговування або ремонту лічильника встановлена параметризація не збереглася).

Здійснюється за рахунок ОСР

 

* термін установлення та введення о облік лічильників електричної енергії в індивідуальних побутових споживачів не має перевищувати семи робочих днів з дня оплати індивідуальним побутовим споживачем вартості цих послуг (пункт 5.2.15 ККОЕЕ).

 

Додатково повідомляємо, що:

 

- у разі бажання споживача здійснювати розрахунки за спожиту електричну енергію за тарифами, диференційованими за періодами часу, його електроустановки мають бути забезпечені відповідними багатотарифними лічильниками (пункту 5.1.18 Кодексу);

 

- у разі своєчасного (до виявлення порушення представниками оператора системи) письмового повідомлення споживачем ОСР про виявлені ним пошкодження засобів вимірювальної техніки, пошкодження або зрив пломб, розрахунок ОСР обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення споживачем ПРРЕЕ, не здійснюється (пункт 8.4.1 ПРРЕЕ);

 

- у разі тимчасового порушення роботи вузла обліку не з вини споживача обсяг електричної енергії, спожитої споживачем від дня порушення вимірювань до дня відновлення вимірювань, розраховується відповідним ОСР/ППКО за середньодобовим обсягом споживання електричної енергії;

 

- у разі сумніву індивідуального побутового споживача у правильній роботі вузла обліку він має право звернутися до ОСР для забезпечення проведення позачергового контрольного огляду, технічної перевірки вузла обліку або експертизи засобу комерційного обліку (ЗКО). При цьому, у разі якщо ЗКО належать оператору системи, позачерговий контрольний огляд та технічна перевірка вузла обліку, ЗКО та схем їх підключення мають бути здійснені оператором системи безкоштовно протягом 20 робочих днів з дня реєстрації звернення споживача, а експертиза ЗКО - протягом 20 робочих днів з дня оплати споживачем її вартості. У разі, якщо ЗКО належать індивідуальному побутовому споживачу позачерговий контрольний огляд, технічна перевірка вузла обліку чи його експертиза проводиться за рахунок споживача (розділ 6.5 ККОЕЕ).

 

Відповідно до вимог ККОЕЕ та Додатку 3 до ПРРЕЕ на індивідуальних побутових споживачів покладаються певні обов’язки щодо здійснення комерційного обліку, зокрема:

  • надавати дозвіл уповноваженим представникам ОСР та адміністратора комерційного обліку на доступ до власних об'єктів, вузлів обліку, результатів вимірювання та даних комерційного обліку;
  • негайно повідомляти ОСР про виявлені недоліки в роботі ЗВТ;
  • щомісяця знімати фактичні показання лічильника (де відсутня можливість дистанційного зчитування даних) та надавати їх відповідному ОСР;
  • у разі виявлення факту втручання в роботу ЗКО та/або обладнання вузла обліку та/або інших ознак розкрадання електричної енергії (зовнішнього пошкодження, несправності або відсутності ЗКО, зриву, відсутності або пошкодження пломб, пломбувального матеріалу та індикаторів, спрацювання індикаторів, порушення форми магнітної суспензії індикаторів, виявлення позаоблікових підключень або підключень, які можуть призвести до викривлення результатів вимірювання та/або комерційного обліку електричної енергії тощо) особа, яка це виявила, має негайно повідомити про це ОСР, а також, у разі потреби, Національну поліцію України (у разі виявлення фактів розкрадання електричної енергії, крадіжки або пошкодження ЗКО або іншого обладнання вузлів обліку тощо) у порядку, встановленому законодавством.

 





   НКРЕКП

03057 м. Київ, вул. Смоленська, 19            тел. (044) 204-48-27;
E-mail: box@nerc.gov.ua

© 2016 Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП)