З метою підвищення прозорості ринку послуг комерційного обліку електричної енергії, розвитку конкуренції та економічно обґрунтованого формування цін на ньому, а також забезпечення поінформованості споживачів цих послуг 06 листопада 2025 року НКРЕКП провела нараду з операторами систем розподілу (далі – ОСР) та адміністратором комерційного обліку (далі – АКО). Нарада була присвячена аналізу ринку послуг комерційного обліку електроенергії та прозорості ціноутворення на ньому.
Під час наради були розглянуті питання щодо:
- сприяння ефективному функціонуванню ринку послуг комерційного обліку електричної енергії та забезпечення недискримінаційного доступу користувачів до нього;
- захисту прав споживачів в частині отримання якісних послуг комерційного обліку електроенергії за обґрунтованими цінами;
- диспаритету цін на послуги комерційного обліку електричної енергії різних ППКО, що може свідчити про зловживання на ринку цих послуг.
За результатами вирішено:
1) НКРЕКП на основі проведеного аналізу цін на ринку послуг комерційного обліку електроенергії сформувати та направити до АКО відомості щодо рівнів цін на окремі послуги комерційного обліку електричної енергії, які надаються ОСР;
2) АКО розмістити на своєму офіційному вебсайті вказані відомості для врахування ОСР при формуванні вартості послуг комерційного обліку електричної енергії та можливості ознайомлення з ними споживачів. Відповідна інформація буде розміщена на офіційному вебсайті АКО в розділі «Аналітична інформація щодо стану комерційного обліку» на сторінці «Стан комерційного обліку» в головному меню «Учасникам Ринку/Адміністратор комерційного обліку: https://ua.energy/uchasnikam_rinku/administrator-komertsijnogo-obliku/stan-komertsijnogo-obliku/#1640272849909-3ce47139-83e2;
3) ОСР у разі зміни вартості послуг комерційного обліку електричної енергії невідкладно інформувати про це НКРЕКП та АКО для актуалізації інформації.
НКРЕКП та АКО й надалі здійснюватимуть моніторинг ринку послуг комерційного обліку електричної енергії в цілях уникнення можливих зловживань на ньому та порушень прав споживачів з боку постачальників цих послуг.