День оприлюднення на офіційному веб-сайті Регулятора: 19.08.2021
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ
У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
ПОСТАНОВА
18.08.2021 № 1354
Про затвердження Змін до Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання
Відповідно до законів України «Про ринок електричної енергії», «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Зміни до Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 12 червня 2018 року № 375 (далі – Зміни), що додаються.
2. Ця постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її оприлюднення на офіційному вебсайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, крім абзацу четвертого підпункту 1 пункту 2 Змін, затверджених цією постановою, який набирає чинності з 01 січня 2022 року.
Голова НКРЕКП В.Тарасюк
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Національної комісії, що
здійснює державне регулювання у
сферах енергетики та комунальних
послуг
18.08.2021 № 1354
Зміни
до Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання
1. Абзац тринадцятий пункту 1.3 глави 1 після знака та цифр «№ 311» доповнити словами та знаками «(далі – Кодекс комерційного обліку електричної енергії)».
2. У главі 2:
1) у пункті 2.3:
у підпункті 4:
після слів «в електропостачанні» доповнити знаком та словами:
«, відновлення подачі напруги за відсутності напруги на одній фазі у споживачів з трифазною схемою живлення»;
цифри «24» замінити цифрами «22»;
після підпункту 4 доповнити новим підпунктом 5 такого змісту:
«5) відновлення електропостачання після початку планової перерви в електропостачанні з попередженням споживачів:
протягом 12 годин та 6 годин у зимові місяці сумарно на добу;
протягом 24 годин та 8 годин у зимові місяці сумарно на добу для планових перерв, які виникли внаслідок проведення робіт з капітального ремонту, будівництва, технічного переоснащення, реконструкції, модернізації електричних мереж, якщо виконання таких робіт передбачене інвестиційною програмою ОСР та/або річною програмою ремонтів ОСР, та/або при реалізації договорів приєднання електроустановок споживачів згідно з чинними нормативними документами;».
У зв’язку з цим підпункти 5 – 21 вважати відповідно підпунктами 6 – 22;
підпункт 21 викласти в такій редакції:
«21) заміна або зміна місця встановлення лічильника електричної енергії протягом 7 робочих днів від дня звернення споживача (або від дня оплати споживачем цих послуг, якщо така оплата передбачена вимогами Кодексу комерційного обліку електричної енергії);»;
2) пункт 2.6 викласти в такій редакції:
«2.6. Дотримання гарантованого стандарту щодо кількості перерв в електропостачанні протягом попередніх 12 календарних місяців у точці розподілу споживача (тривалістю понад одну годину) (підпункт 22 пункту 2.3 цієї глави) визначається за зверненням споживача щодо надання компенсації за недотримання цього гарантованого стандарту.
Відповідь на таке звернення має містити, у тому числі:
назву диспетчерського обладнання, від якого заживлений споживач;
інформацію щодо кількості запланованих перерв без попередження споживача та перерв з причин технологічних порушень в електричних мережах ліцензіата в точці розподілу споживача за попередні 12 календарних місяців (тривалістю понад одну годину);
інформацію щодо кількості запланованих перерв із попередженням споживача, а також щодо перерв, які виникли внаслідок проведення робіт з капітального ремонту, будівництва, технічного переоснащення, реконструкції, модернізації електричних мереж, якщо виконання таких робіт передбачене інвестиційною програмою ОСР та/або річною програмою ремонтів ОСР, та/або при реалізації договорів приєднання електроустановок споживачів згідно з чинними нормативними документами в точці розподілу споживача за попередні 12 календарних місяців (тривалістю понад одну годину);
інформацію щодо кількості перерв з інших причин, зокрема форс-мажорних обставин (тривалістю понад одну годину);
висновок щодо дотримання/недотримання гарантованих стандартів, визначених підпунктом 22 пункту 2.3 цієї глави.
Ненадання споживачу у відповіді вичерпної інформації, зазначеної в цьому пункті, вважається недотриманням гарантованого стандарту, визначеного підпунктом 15 пункту 2.3 цієї глави.»;
3) у пункті 2.7:
в абзаці першому цифри «21» замінити цифрами «22»;
абзаци четвертий та п’ятий викласти в такій редакції:
«Nа(п) – фактична кількість запланованих перерв без попередження споживача та перерв з причин технологічних порушень в електричних мережах ліцензіата (запланованих перерв із попередженням споживача) (тривалістю понад одну годину) у точці розподілу споживача за попередні 12 календарних місяців;
N – кількість запланованих перерв без попередження споживача та перерв з причин технологічних порушень в електричних мережах ліцензіата (запланованих перерв із попередженням споживача) за попередні 12 календарних місяців у точці розподілу споживача (тривалістю понад одну годину) відповідно до гарантованих стандартів, визначених підпунктом 22 пункту 2.3 цієї глави.»;
4) у пункті 2.8 цифри «21» замінити цифрами «22»;
5) доповнити новим пунктом такого змісту:
«2.9. Ненадання споживачу у відповіді на звернення/скаргу/претензію щодо якості електричної енергії вичерпної інформації, зазначеної в пункті 13.2.2 глави 13.2 розділу XIII Кодексу систем розподілу, вважається недотриманням гарантованого стандарту, визначеного підпунктом 3 пункту 2.3 цієї глави.».
3. У пункті 5.1 глави 5:
підпункт 2 виключити.
У зв’язку з цим підпункти 3 – 5 вважати відповідно підпунктами 2 – 4;
підпункт 3 викласти в такій редакції:
«3) відсутності на дату виплати компенсації договірних відносин між споживачем, який мав право на компенсацію, та ОСР.
Не є підставою для ненадання компенсації випадки, у яких ОСР розглянуто скаргу/звернення/претензію особи, яка не є споживачем за адресою точки розподілу, щодо якості електричної енергії згідно з вимогами глави 13.2 розділу ХIII Кодексу систем розподілу та визнано її обґрунтованою. У такому разі компенсація надається споживачу, з яким укладений договір про надання послуг з розподілу електричної енергії за такою точкою розподілу.».
4. У главі 6:
1) у підпункті 1 пункту 6.1 цифри та слово «5 та 6» замінити цифрами та словом «6 та 7», а цифри «21» замінити цифрами «22»;
2) у пункті 6.7 цифри «21» замінити цифрами «22».
5. Пункт 7.6 глави 7 після абзацу третього доповнити новим абзацом четвертим такого змісту:
«Реєстри нарахування компенсації споживачам за недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг оператора системи подаються електропостачальниками, які виконують функції постачальника універсальних послуг, щоквартально в електронному вигляді до НКРЕКП на адресу sqr@nerc.gov.ua протягом 20 днів після завершення звітного кварталу.».
У зв’язку з цим абзац четвертий вважати абзацом п’ятим.
6. Додатки 1 та 6 викласти в новій редакції, що додаються.
Начальник Управління
стратегічного розвитку та
міжнародної координації О.Голембівська
Додатки див. тут.