Портал в режимі тестування та наповнення
Меню

День оприлюднення на офіційному веб-сайті Регулятора: 02.07.2021

Дата оновлення:19.10.202

День оприлюднення на офіційному веб-сайті Регулятора: 02.07.2021
Постанова
від 25 червня 2021 р. № 1052
Київ
Про застереження НЕК "УКРЕНЕРГО" щодо недопущення надалі недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, порушення Ліцензійних умов з передачі електричної енергії, та здійснення заходів державного регулювання

(У постанову вносяться зміни

 постановами НКРЕКП від 06.10.2021 № 1711)


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ

У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ

 

ПОСТАНОВА

25.06.2021                    № 1052

 

Про застереження НЕК «УКРЕНЕРГО» щодо недопущення надалі недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, порушення Ліцензійних умов з передачі електричної енергії, та здійснення заходів державного регулювання

 

Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, у результаті розгляду 25 червня 2021 року на засіданні, яке проводилось у формі відкритого слухання, Акта планової перевірки від 10 червня 2021 року № 295, проведеної відповідно до Плану здійснення заходів державного контролю суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, на 2021 рік, затвердженого постановою НКРЕКП від 18 листопада 2020 року № 2134, на підставі постанов НКРЕКП від 10 березня 2021 року № 389 «Про проведення планових перевірок суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, у II кварталі 2021 року», від 26 травня 2021 року № 880 «Про збільшення строку проведення планової перевірки НЕК «УКРЕНЕРГО» та посвідчень на проведення планової перевірки від 05 травня 2021 року № № 295 – 306 та від 24 травня 2021 року № № 327 – 329, установлено, що ПРИВАТНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» (код ЄДРПОУ 00100227) не дотримано вимоги нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушено Умови та Правила здійснення підприємницької діяльності з передачі електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами, затверджені постановою Національної комісії з питань регулювання електроенергетики України від 11 жовтня 1996 року № 152 (далі – Умови та Правила з передачі електричної енергії), Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з передачі електричної енергії, затверджені постановою НКРЕКП від 09 листопада 2017 року № 1388 (далі – Ліцензійні умови з передачі електричної енергії), а саме:

Закону України «Про ринок електричної енергії», а саме:

пункту 6 частини третьої статті 33 щодо обов’язку оператора системи передачі укладати договори, які є обов’язковими для провадження діяльності на ринку електричної енергії, та виконувати умови цих договорів,

частини четвертої статті 43 у частині оприлюднення звіту про фактичне використання доходів від управління обмеженнями,

частини п’ятої статті 70, якою, зокрема, встановлено, що оператор системи передачі врегульовує небаланси електричної енергії із сторонами, відповідальними за баланс, у порядку, визначеному цим Законом та правилами ринку;

пункту 2 розділу ІІ  «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення умов підтримки виробництва електричної енергії з альтернативних джерел енергії», яким встановлено, що до дня набрання чинності підпунктом 8 пункту 3 розділу I цього Закону вартість електричної енергії, не відпущеної за «зеленим» тарифом або за аукціонною ціною виробником електричної енергії, який здійснює продаж електричної енергії за «зеленим» тарифом відповідно до цього Закону, або виробником, який за результатами аукціону набув право на підтримку, у результаті виконання ним команди оператора системи передачі на зменшення навантаження, відшкодовується такому виробнику оператором системи передачі;

Порядку формування інвестиційних програм ліцензіатів з передачі електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами та з виробництва теплової та/або електричної енергії на атомних електростанціях, гідроелектростанціях та гідроакумулюючих електростанціях, затвердженого постановою НКРЕКП від 30 червня 2015 року № 1972, а саме:

пункту 4.1 розділу IV щодо обов’язку ліцензіата виконувати схвалену НКРЕКП інвестиційну програму в повному обсязі відповідно до запланованих етапів, обсягів робіт у кількісному вираженні та обсягів фінансування у вартісному вираженні з урахуванням фактичного наповнення джерел фінансування,

пункту 4.4 розділу IV у частині самостійного перерозподілу фінансування вартості заходів, передбачених схваленою інвестиційною програмою, при зміні вартості виконання заходів понад п’ять відсотків;

пункту 2.2 глави 2 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 12-НКРЕКП-передача (річна) «Звіт щодо показників комерційної якості надання послуг з передачі електричної енергії», затвердженої постановою НКРЕКП від 12 червня 2018 року № 374 (у редакції, що діяла до 06 лютого 2021 року), щодо строку подачі форми звітності № 12-НКРЕКП-передача (річна) не пізніше ніж через 50 днів після звітного періоду;

пункту 4.3 глави 4 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 13-НКРЕКП (річна) «Звіт щодо показників надійності (безперервності) передачі електричної енергії», затвердженої постановою НКРЕКП від 12 червня 2018 року № 374 (у редакції, що діяла до 06 лютого 2021 року), щодо формування реєстру перерв у передачі електричної енергії згідно з додатком 2 до цієї Інструкції;

пункту 3.1 глави 3 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 17-НКРЕКП-якість-передача (річна) «Звіт щодо показників комерційної якості надання послуг з передачі електричної енергії», затвердженої постановою НКРЕКП від 12 червня 2018 року № 374, щодо формування реєстру надання послуг та звернень споживачів згідно з додатком 3 до цієї Інструкції;

пункту 6 постанови НКРЕКП від 19 червня 2018 року № 459 «Про затвердження Порядку збору та передачі даних щодо функціонування ринку електричної енергії для оприлюднення на платформі прозорості ENTSO-E», яким встановлено обов’язок суб’єкта господарювання, що здійснює господарську діяльність з передачі електричної енергії, забезпечити видачу енергетичних кодів ідентифікації (кодів EIC), збір, обробку та збереження наборів даних, визначених Порядком, та протягом шести місяців з дня набрання чинності цією постановою здійснювати на постійній основі передачу та оновлення відповідних наборів даних на платформу прозорості ENTSO-E з урахуванням вимог ENTSO-E щодо передачі даних;

пункту 1 постанови НКРЕКП від 17 грудня 2019 року № 2896 «Про встановлення для оператора системи передачі та операторів систем розподілу граничної нижньої межі обов’язкової купівлі електричної енергії на ринку «на добу наперед» (у редакції, що діяла до 21 листопада 2020 року) в частині дотримання оператором системи передачі в кожному розрахунковому періоді граничної нижньої межі обов’язкової купівлі електричної енергії на ринку «на добу наперед» з метою компенсації технологічних втрат електричної енергії на її передачу та розподіл електричними мережами в розмірі 80 відсотків від обсягу фактичних технологічних втрат електричної енергії на її передачу електричними мережами в цьому розрахунковому періоді;

пункту 2 постанови НКРЕКП від 11 листопада 2020 року № 2084 «Про затвердження Змін до Правил ринку» в частині обов’язку оператора системи передачі здійснити компенсацію не відпущеної електричної енергії до 01 січня 2020 року виробниками, які здійснюють продаж електричної енергії за

«зеленим» тарифом, у результаті виконання команд оператора системи передачі на зменшення навантаження;

пункту 2 постанови НКРЕКП від 25 листопада 2020 року № 2172 «Про погодження Програми заходів з недопущення конфлікту інтересів Приватного акціонерного товариства «Національна енергетична компанія «Укренерго» при наданні послуг з передачі електричної енергії, здійсненні диспетчерського (оперативно-технологічного) управління режимами роботи ОЕС України, виконанні функцій адміністратора розрахунків та адміністратора комерційного обліку» в частині обов’язку Приватного акціонерного товариства «Національна енергетична компанія «Укренерго» протягом місяця з дня набрання чинності цією постановою надати до НКРЕКП приведені у відповідність до Програми заходів копії Політики інформаційної безпеки, Положення про комерційну таємницю та конфіденційну інформацію та інших внутрішніх документів, які регламентують питання захисту та регулювання доступу до інформації з обмеженим доступом;

пункту 2 постанови НКРЕКП від 30 грудня 2020 року № 2818 «Про затвердження Змін до Правил ринку», яким встановлено, що до правовідносин, що виникли у зв’язку з відшкодуванням не відпущеної у 2019 та 2020 роках електричної енергії виробниками, що здійснюють продаж за «зеленим» тарифом або за аукціонною ціною, у разі виконання команди диспетчера на зменшення навантаження, застосовуються норми Правил ринку зі змінами, внесеними постановою НКРЕКП від 11 листопада 2020 року № 2084;

Правил ринку, затверджених постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 307 (далі – Правила ринку), а саме:

пункту 1.5.1 глави 1.5 розділу I, яким, зокрема, встановлено, що, якщо учасник ринку передає свою фінансову відповідальність за небаланси іншій СВБ шляхом входження до її балансуючої групи, договір про врегулювання небалансів, укладений між ОСП та цим учасником ринку, призупиняє свою дію в частині фінансової відповідальності за небаланси на час дії договору щодо участі в балансуючій групі,

пункту 3.8.1 глави 3.8 розділу IІІ у частині підготовки і подання ОСП щороку до 01 лютого Регулятору звіту за попередній календарний рік,

пункту 5.26.4 глави 5.26 розділу V (у редакції, що діяла до 18 листопада 2020 року) та пункту 5.29.4 глави 5.29 розділу V, яким встановлено, що для кожного розрахункового місяця здійснюються 3 подекадні розрахунки – один для кожної декади. У контексті подекадних розрахунків АР переглядає щоденні звіти про розрахунки, видані протягом відповідного періоду, і визначає та коригує будь-які помилки в дебетуванні і кредитуванні небалансів електричної енергії. Подекадний розрахунок здійснюється на п'ятий робочий день після 11, 21 та останнього дня розрахункового місяця,

пункту 7.2.1 глави 7.2 розділу VII, яким встановлено, що АР на щоденній основі надсилає через систему управління ринком платіжний документ кожному ППБ із зазначенням суми, яка повинна бути сплачена ППБ за відповідний період щодо закупівлі балансуючої енергії, та окремий платіжний документ із зазначенням суми, яка має бути сплачена ППБ щодо платежів за невідповідність,

пункту 7.2.2 глави 7.2 розділу VII, яким встановлено, що АР на щомісячній основі надсилає через систему управління ринком платіжний документ кожному ПДП із зазначенням суми, яка повинна бути сплачена ПДП за відповідний період щодо закупівлі ДП, та окремий платіжний документ із зазначенням суми, яка має бути сплачена ПДП за повний місяць щодо плати за невідповідність,

пункту 7.5.1 глави 7.5 розділу VII (у редакції, що діяла до 18 листопада 2020 року) та пункту 7.6.1 глави 7.6 розділу VII, яким встановлено, що АР на щоденній основі надсилає через систему управління ринком платіжний документ кожному ППБ із зазначенням загальної суми, яка повинна бути сплачена ППБ до АР за відповідний період щодо невідповідності надання послуг з балансування,

пункту 7.5.2 глави 7.5 розділу VII (у редакції, що діяла до 18 листопада 2020 року) та пункту 7.6.2 глави 7.6 розділу VII, яким встановлено, що АР на щомісячній основі надсилає через систему управління ринком платіжний документ кожному ПДП із зазначенням загальної суми, яка повинна бути сплачена ПДП до АР за відповідний період щодо невідповідності надання ДП,

пункту 7.7.1 глави 7.7 розділу VII, яким встановлено, що платіжні документи для торгового дня надаються відповідним учасникам ринку на другий робочий день після цього дня,

пункту 7.6.2 глави 7.6 розділу VII (у редакції, що діяла до 01 березня 
 2020 року), яким встановлено, що платіжні документи для торгового місяця (стосовно оплати наданих ДП) надаються відповідним учасникам ринку на п’ятий робочий день після останнього дня місяця,

пункту 7.6.2 глави 7.6 розділу VII (у редакції, що діяла до 18 листопада 2020 року) та пункту 7.7.2 глави 7.6 розділу VII, яким встановлено, що платіжні документи для торгового місяця (стосовно оплати наданих ДП) надаються відповідним учасникам ринку на восьмий робочий день після останнього дня місяця,

пункту 7.7.4 глави 7.7 розділу VII, яким встановлено, що оплата платіжного документа з банківського рахунку АР на банківський рахунок учасника ринку здійснюється протягом чотирьох робочих днів з дати направлення рахунка,

пункту 10.12 розділу X (у редакції, що діяла до 11 грудня 2020 року), яким, зокрема, встановлено, що у термін до 30 квітня 2020 року включно виставлення рахунків за небаланси електричної енергії здійснюється щодекадно протягом місяця або відповідно до окремого рішення ОСП,

пункту 10.12 розділу X (у редакції, що діяла до 20 лютого 2021 року), яким, зокрема, встановлено, що у термін до 31 січня 2021 року включно виставлення рахунків за небаланси електричної енергії здійснюється щодекадно протягом місяця;

Кодексу системи передачі, затвердженого постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 309, а саме:

пункту 3.4 глави 3 розділу ІІ, яким встановлено, що підготовлений проект Звіту оприлюднюється ОСП на власному веб-сайті в мережі Інтернет до 01 листопада року відповідно до пункту 1.9 глави 1 цього розділу,

підпункту 6.4.3 пункту 6.4 глави 6 розділу III у частині надання замовнику технічних умов на приєднання, підписаних ОСП, разом з проектом договору про приєднання не пізніше 10 робочих днів від дня реєстрації заяви,

підпункту 6.5.2 пункту 6.5 глави 6 розділу III, яким встановлено, зокрема, що вихідні дані для розроблення ТЕО надаються ОСП на підставі заяви, типова форма якої наведена в додатку 2 до цього Кодексу, протягом 10 робочих днів від дня отримання заяви,

пункту 2.9 глави 2 розділу ХІ щодо обов’язку ОСП публікації на власному веб-сайті звіту за результатами проведення моніторингу якості електричної енергії в системі передачі за попередній рік;

Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 312), а саме:

пункту 1.2.4 глави 1.2 розділу I, яким, зокрема, встановлено, що оператор системи укладає договір споживача про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії, зміст якого визначається оператором системи на основі Типового договору споживача про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії, який є додатком 3 до цих Правил, з кожним споживачем, електроустановки якого приєднані до мереж на території діяльності оператора системи, а також виробником, резервне живлення якого забезпечується від електричних мереж оператора системи, та споживачем (основним споживачем), електроустановки якого приєднані до електричних мереж такого виробника, та їх субспоживачами,

пункту 1.2.5 глави 1.2 розділу І, яким, зокрема, встановлено, що оператор системи забезпечує на своїй території діяльності недискримінаційний доступ до електричних мереж електропостачальнику, який має намір здійснювати діяльність з постачання електричної енергії споживачам, електроустановки яких приєднані на території діяльності відповідного оператора системи. Оператор системи розподілу укладає договір електропостачальника про надання послуг з розподілу/передачі електричної енергії, зміст якого визначається оператором системи на основі Типового договору електропостачальника про надання послуг з розподілу/передачі електричної енергії, який є додатком 4 до цих Правил та укладається з кожним електропостачальником, який звертається до оператора системи,

пункту 2.1.5 глави 2.1 розділу II, яким, зокрема, встановлено, що договір споживача про надання послуг з розподілу/передачі електричної енергії є публічним договором приєднання та укладається з урахуванням статей 633, 634, 641, 642 Цивільного кодексу України на основі типового договору, що є додатком 3 до цих Правил,

пункту 2.1.16 глави 2.1 розділу II, яким, зокрема, встановлено, що договір електропостачальника про надання послуг з розподілу/передачі електричної енергії є публічним договором приєднання, зміст якого визначається оператором системи на основі типового договору, що є додатком 4 до цих Правил, оприлюднюється на офіційному веб-сайті оператора системи та укладається шляхом надання електропостачальником заяви-приєднання;

Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання, затвердженого постановою НКРЕКП від 12 червня 2018 року № 375 (далі – Порядок забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання), а саме:

пункту 3.1 глави 3 щодо дотримання ОСП гарантованих стандартів якості надання послуг, визначених підпунктами 9, 10, та 14 пункту 3.2 Порядку,

пункту 3.2 глави 3 щодо надання компенсації за недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг, визначених підпунктами 9, 10, та 14 пункту 3.2 Порядку, та відповідно до процедур, визначених главою 6 Порядку,

пункту 7.7 глави 7 щодо надання до НКРЕКП та оприлюднення на власному офіційному веб-сайті інформації щодо дотримання гарантованих стандартів якості електропостачання за формою, наведеною в додатку 7 до Порядку;

Порядку збору та передачі даних щодо функціонування ринку електричної енергії для оприлюднення на платформі прозорості ENTSO-E, затвердженого постановою НКРЕКП від 19 червня 2018 року № 459, а саме:

пункту 2.1 глави 2, яким, зокрема, встановлено, що протокол узгоджувальної наради з висновком щодо кожної з пропозицій протягом 5 робочих днів з дня проведення узгоджувальної наради оприлюднюється на веб-сайті ОСП та надається Регулятору разом з проектом Інструкції або проектом внесення змін до Інструкції для погодження,

пункту 2.3 глави 2, яким, зокрема, встановлено, що у разі ненадання (повністю або частково), несвоєчасного надання або у разі виявлення ОСП/надавачем даних надання власниками первинних даних недостовірних даних/інформації, необхідних для передачі на платформу прозорості ENTSO-E, ОСП/надавач даних повинні звернутися до власника первинних даних щодо уточнення/виправлення/доповнення відповідних даних/інформації. У разі відмови власника первинних даних в уточненні/виправленні/доповненні даних/інформації ОСП/надавач даних звертаються до Регулятора для прийняття відповідних рішень у межах повноважень;

пункту 5 Порядку розрахунку та встановлення ставки внесків на регулювання, затвердженого постановою НКРЕКП від 06 квітня 2017 року № 491 (далі – Порядок розрахунку та встановлення ставки внесків на регулювання), щодо визначення бази нарахування суми внеску на регулювання з чистого доходу платника внеску на регулювання від провадження діяльності, що регулюється НКРЕКП, за звітний квартал,

пункту 2 Пояснень щодо заповнення форми звітності № 20-НКРЕКП (квартальна) «Звіт про сплату внеску на регулювання», що є додатком 2 до Порядку розрахунку та встановлення ставки внесків на регулювання, у частині забезпечення достовірності інформації, наведеної у звіті;

пункт 3.10 глави 3 Умов та Правил з передачі електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата діяти згідно з законодавством України;

пункт 2.2 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії щодо здійснення господарської діяльності з передачі електричної енергії відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії», інших нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, а саме:

частини четвертої статті 43 Закону України «Про ринок електричної енергії» в частині оприлюднення звіту про фактичне використання доходів від управління обмеженнями;

Правил ринку в частині невжиття АР, яким є НЕК «УКРЕНЕРГО», дій, визначених главою 1.7 розділу I цих Правил;

підпункт 2 пункту 2.3 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата повідомляти НКРЕКП про всі зміни даних, які були зазначені в його заяві та документах, що додавалися до заяви про отримання ліцензії, не пізніше ніж через один місяць з дня настання таких змін;

підпункт 6 пункту 2.3 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата надавати до НКРЕКП документи, інформацію, дані та звітність, необхідні для виконання НКРЕКП своїх функцій та повноважень, у формі, обсягах та у строки, встановлені НКРЕКП;

підпункт 8 пункту 2.3 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата укладати договори, які є обов’язковими для провадження діяльності на ринку електричної енергії, та виконувати умови цих договорів;

підпункт 15 пункту 2.3 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата дотримуватися визначених напрямків та обсягів використання коштів за статтями витрат відповідно до структури тарифу на послуги з передачі електричної енергії та на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління, встановленої,  зокрема, постановами НКРЕКП від 12 грудня 2018 року № 1905 «Про встановлення тарифу на передачу електричної енергії ДП «НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2019 рік», від 07 червня 2019 року № 954 «Про встановлення тарифу на послуги з передачі електричної енергії ДП «НЕК «УКРЕНЕРГО» на II півріччя 2019 року», від 12 липня 2019 року № 1411 «Про встановлення тарифу на послуги з передачі електричної енергії ДП «НЕК «УКРЕНЕРГО», від 07 червня 2019 року № 955 «Про встановлення тарифу на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління ДП «НЕК «УКРЕНЕРГО» на II півріччя 2019 року», від 01 серпня 2019 року № 1622 «Про встановлення тарифу на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління ПРАТ «НЕК «УКРЕНЕРГО», від 10 грудня 2019 року № 2668 «Про встановлення тарифу на послуги з передачі електричної енергії ПРАТ «НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2020 рік», від 10 грудня 2019 року № 2669 «Про встановлення тарифу на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління ПРАТ «НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2020 рік»;

підпункт 27 пункту 2.3 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата виконувати рішення НКРЕКП у строки, встановлені відповідним рішенням та чинним законодавством;

підпункт 36 пункту 2.3 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії в частині права ліцензіата купувати електричну енергію за двосторонніми договорами з метою компенсації технологічних витрат електричної енергії на її передачу електричними мережами, крім обсягів, які з цією метою відповідно до норм законодавства підлягають обов'язковій купівлі на ринку «на добу наперед»;

підпункт 50 пункту 2.3 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата розробляти у встановленому НКРЕКП порядку інвестиційну програму на підставі плану розвитку системи передачі на наступні 10 років та подавати її до НКРЕКП разом із розрахунком тарифу на послуги з передачі електричної енергії, забезпечувати її своєчасне та повне виконання;

підпункт 54 пункту 2.3 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата оприлюднювати та оновлювати на своєму офіційному веб-сайті інформацію відповідно до правил ринку, кодексу системи передачі та іншу інформацію, передбачену законодавством, з дотриманням визначених відповідними нормативно-правовими актами строків та форми оприлюднення, зокрема звіт про фактичне використання доходів від управління обмеженнями та розподілу пропускної спроможності;

підпункт 57 пункту 2.3 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата передавати дані щодо функціонування ринку електричної енергії на платформу прозорості ENTSO-E у порядку, встановленому НКРЕКП.

Відповідно до статей 17, 19 та 22 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, ПОСТАНОВЛЯЄ:

 

1. Застерегти ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» (код ЄДРПОУ 00100227) щодо недопущення надалі недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з  передачі електричної енергії.

2. Відповідно до пункту 1 частини першої та пункту 1 частини другої статті 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», у межах здійснення заходів державного регулювання, зобов’язати ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО»:

1) у строк до 15 липня 2021 року:

надати до НКРЕКП інформацію згідно з додатком 7 до Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання за 2019 рік – в паперовому вигляді, за 2020 рік – в паперовому та електронному вигляді та оприлюднити на своєму офіційному вебсайті інформацію щодо дотримання гарантованих стандартів якості електропостачання згідно з цим додатком за 2020 рік;

надати до НКРЕКП скоригований Реєстр перерв у передачі електричної енергії за 2020 рік за формою згідно з додатком 2 до Інструкції щодо заповнення форми звітності № 13-НКРЕКП (річна) «Звіт щодо показників надійності (безперервності) передачі електричної енергії», затвердженої постановою НКРЕКП від 12 червня 2018 року № 374;

надати до Управління НКРЕКП у м. Києві та Київській області форму звітності № 12-НКРЕКП-передача (річна) «Звіт щодо показників комерційної якості надання послуг з передачі електричної енергії», затверджену постановою НКРЕКП від 12 червня 2018 року № 374, за 2019 рік;

здійснити відкликання рахунків учасникам ринку електричної енергії щодо плати за невідповідність надання послуг з балансування, виставлених за грудень 2019 року;

здійснити повернення коштів в повному обсязі учасникам ринку електричної енергії, які здійснили оплату НЕК «УКРЕНЕРГО» рахунків щодо плати за невідповідність надання послуг з балансування, виставлених за грудень 2019 року;

2) здійснювати виставлення рахунків щодо плати за невідповідність надання послуг з балансування за поточні розрахункові періоди з наступного місяця, що слідує за місяцем, у якому наберуть чинності зміни до Правил ринку в частині уточнення формули визначення плати за невідповідність надання послуг з балансування;

3) у строк до 20 липня 2021 року:

відповідно до частини четвертої статті 43 Закону України «Про ринок електричної енергії» оприлюднити на офіційному вебсайті НЕК «УКРЕНЕРГО» звіт про фактичне використання доходів від управління обмеженнями та розподілу пропускної спроможності, про що у строк до 30 липня 2021 року повідомити НКРЕКП та Управління НКРЕКП у м. Києві та Київській області;

відповідно до вимог глави 3.8 розділу IІІ Правил ринку підготувати та надати до НКРЕКП Звіт щодо допоміжних послуг за 2019 рік;

4) у строк до 01 серпня 2021 року відповідно до вимог Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання надати компенсації ПАТ «Катіон» за недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг щодо строків надання договорів про надання послуг з передачі електричної енергії та з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління у подвійному розмірі, а також ПРАТ ЗАВОД «ПАВЛОГРАДХІММАШ» за недотримання гарантованого стандарту щодо строку розгляду звернення/скарги/претензії споживачів у подвійному розмірі, про що у строк до 15 серпня 2021 року письмово повідомити НКРЕКП та Управління НКРЕКП у м. Києві та Київській області з наданням належним чином завірених копій підтвердних документів;

5) у строк до 01 вересня 2021 року надати до НКРЕКП та Управління НКРЕКП у м. Києві та Київській області інформацію та належним чином завірені копії підтвердних документів щодо проведених та запланованих заходів стосовно відшкодування за не відпущену електричну енергію виробниками, яким встановлено «зелений» тариф, у результаті виконання команд диспетчера на зменшення навантаження протягом 2019 та 2020 років, що має містити, зокрема, але не виключно перелік учасників ринку, терміни здійснення заходів та суми відшкодування;

6) у строк до 01 вересня 2021 року забезпечити врегулювання спірної ситуації, що склалася між НЕК «УКРЕНЕРГО» та ДПЗД «УКРІНТЕРЕНЕРГО», у частині визначення фактичних обсягів наданих послуг з передачі електричної енергії та небалансів електричної енергії та заборгованості ДПЗД «УКРІНТЕРЕНЕРГО» за них шляхом ініціювання та проведення спільних нарад, за результатами яких здійснити відповідні корегування розрахунків. Про результати врегулювання договірних відносин  у строк до 20 вересня 2021 року повідомити НКРЕКП та Управління НКРЕКП у м. Києві та Київській області з наданням належним чином завірених копій підтвердних документів, у тому числі протоколів спільних нарад, підписаних обома сторонами/заінтересованими учасниками, та актів корегування та звірок, підписаних обома сторонами/заінтересованими учасниками;

7) у строк до 01 жовтня 2021 року надати належним чином завірені копії підтвердних документів (висновків) відповідного органу державної виконавчої влади щодо відсутності необхідності отримання сертифікатів (декларацій) про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів (за класом наслідків (відповідальності) СС1, СС2, СС3), а саме:

«Реконструкція ПС 330 кВ «Кременчук» з підключенням 4АТ, вул. Полтавська, 2Б, с. Кияшки, м. Горішні Плавні, Полтавська обл.»,

«Реконструкція ПС 330 кВ «Рівне» з заміною автотрансформатора АТ-1 на новий потужністю 200 МВА, вул. Млинівська 19, м. Рівне»,

«Реконструкція ділянки ПЛ 750 кВ Західноукраїнська – Альбертірша з виконанням транспозиції проводів на опорі № 421 інв. № 030030, Закарпатська область, Перечинський район»,

«Реконструкція ПС 750 кВ «Західноукраїнська» із заміною апаратури ВЧ зв'язку ПС 750 кВ «Західноукраїнська» – ПС 750 кВ «Альбертірша» (інв. № 025423), Львівська обл., Жидачівський р-н, с. Жирова»,

«ПЛ 330 кВ Запорізька ТЕС – Каховська (інв. № 14497). Реконструкція анкерного прогону опор № 212 –  № 258 з встановленням анкерної опори № 240 для зменшення його довжини. В. Рогачінська райдержадміністрація, В. Рогачинського р-ну, смт В. Рогачик»,

«ПЛ 330 кВ Молдавська ДРЕС – Новоодеська (інв. № 13335). Реконструкція анкерного прогону оп. № 28 – оп. № 141 з встановленням двох анкерних опор для зменшення його довжини: № 66 Одеська область, Біляївський район, Кагарликська сільська рада, № 102 Одеська область, Біляївський район, Майорська сільська рада для зменшення його довжини»,

«ПЛ 330 кВ Аджалик – Трихати (інв. № 13709). Реконструкція анкерного прогону оп. № 118 – оп. № 208 з встановленням двох анкерних опор  для зменшення його довжини: № 152 Миколаївська область, село Крутоярка, Краснопільська сільська рада, № 178 Миколаївська область, село Дмитровка, Дмитровська сільська рада»,

«Реконструкція ПЛ 330 кВ Дністровська ГЕС – Бєльці до держкордону з Молдовою із заміною блискавкозахисного тросу на блискавкозахисний трос із волоконно-оптичним кабелем (ОКГТ) та установкою станційного обладнання»,

«ПС 330 кВ «Білоцерківська». Заміна автотрансформатора АТ-2 (інв. № 8157) типу АТДЦТН-125000/330/110/10 на АТ типу АТДТН-200000/330/110/10, вул. Узинська, 10, Томилівська с/р Білоцерківського району Київської області»,

«Реконструкція ЗРУ-10 кВ та ВРУ 110 кВ ПС 330 кВ «Черкаська» (інв. № 1054, 1028). Коригування»,

«Реконструкція ПЛ 330 кВ Київська-Північна (інв. № 2031) із заміною анкерно-кутової опори № 250/123 на анкерну металеву в Київській області»,

«Реконструкція ПЛ 330 кВ Житомирська – Шепетівка (інв. № 4006) із заміною грозозахисного тросу в прогонах опор № 144 – 234 та заміною залізобетонних опор в Житомирській області»,

«Реконструкція ПС з заміною автотрансформатора АОДЦТН-330000/750/330/15,75 кВ (АТ-1 ф. А, ф. В, ф. С) та трансформатора ОДЦТНП-92000/150 кВ (1ТПР ф. А, ф. В, ф. С) на ПС 750 кВ «Дніпровська» Дніпропетровська обл., Криничанський район, м. Вільногірськ, 9-й кілометр дороги «Вільногірськ – Щорськ»,

«Реконструкція ПС з заміною шунтуючого реактора РОДЦ-110000/750 кВ (РШ-ЗАП ф.А, ф.В, ф.С) на ПС 750 кВ «Дніпровська» Дніпропетровська обл., Криничанський район, м. Вільногірськ, 9-й кілометр дороги «Вільногірськ –Щорськ»,

«Реконструкція ПЛ 330 кВ Західноукраїнська – Рівне з відгалуженням на ПС 330 кВ Радивилів ділянка від оп. № 1 (ПС ЗУ) до оп. № 54. Львівська обл., Жидачівський р-н та Івано-Франківська обл., Рогатинський р-н, інв. № 030116»,

«Реконструкція зв'язку з прокладкою ВОЛЗ по ПЛ на ділянках ПС 330 кВ «Львів південна», «ПС 220 кВ «Розділ» – ПС 220 кВ «Стрий» – ПС 220 кВ «Борислав» – ПС 220 кВ «Воловець» «ПС 400 кВ «Мукачеве» – Державний кордон України»,

«Реконструкція  обладнання ОПУ ПС 220 кВ «Доброславська» з заміною акумуляторної батареї серії СК на сучасну малообслуговуєму батарею (Одеська обл., Лиманський р-н, смт Доброслав)»;

8) у строк до 01 грудня 2021 року розрахуватися за послугу із забезпечення частки виробництва з альтернативних джерел енергії, яку надають постачальники універсальних послуг згідно з укладеними договорами та вимогами чинного законодавства, про що у строк до 31 грудня 2021 року письмово повідомити НКРЕКП та Управління НКРЕКП у м. Києві та Київській області з наданням належним чином завірених копій підтвердних документів;

9) у строк до 31 грудня 2021 року забезпечити виконання вимог пункту 6 постанови НКРЕКП від 19 червня 2018 року № 459 «Про затвердження Порядку збору та передачі даних щодо функціонування ринку електричної енергії для оприлюднення на платформі прозорості ENTSO-E» щодо передачі всіх даних, передбачених цим Порядком, та оновлення наборів даних щодо функціонування ринку електричної енергії на платформу прозорості ENTSO-E;

10) урахувати в Інвестиційній програмі на 2021 рік статтю «Додатково отриманий дохід за результатом діяльності у 2019 та 2020 роках» без додаткових джерел фінансування на загальну суму 41 434,89 тис. грн (без ПДВ), яка включає:

суму зекономлених при виконанні інвестиційної програми у 2019 році коштів тарифу на послуги з передачі електричної енергії в розмірі 16 327,34 тис. грн (без ПДВ),

суму зекономлених при виконанні інвестиційної програми у 2020 році коштів тарифу на послуги з передачі електричної енергії в розмірі 8 768,71 тис. грн (без ПДВ),

суму зекономлених при виконанні інвестиційної програми у 2019 році коштів тарифу на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління в розмірі 237,22 тис. грн (без ПДВ),

суму зекономлених при виконанні інвестиційної програми у 2020 році коштів тарифу на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління в розмірі 14 619,65 тис. грн (без ПДВ),

50 % суми додатково отриманого доходу, отриманого у 2019 році від надання в оренду/суборенду основних засобів (активів), які належать до діяльної з передачі електричної енергії, у розмірі 638,16 тис. грн (без ПДВ),

50 % суми додатково отриманого доходу, отриманого у 2020 році від надання в оренду/суборенду основних засобів (активів), які належать до діяльної з передачі електричної енергії, у розмірі 542,13 тис. грн (без ПДВ),

50 % суми додатково отриманого доходу, отриманого у 2019 році від надання в оренду/суборенду основних засобів (активів), які належать до діяльності з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління, у розмірі 163,25 тис. грн (без ПДВ),

50 % суми додатково отриманого доходу, отриманого у 2020 році від надання в оренду/суборенду основних засобів (активів), які належать до діяльності з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління, у розмірі 138,43 тис. грн (без ПДВ).

3. Департаменту із регулювання відносин у сфері енергетики, у межах здійснення заходів державного регулювання, відповідно до пунктів 1, 13 частини першої та пункту 1 частини другої статті 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг»:

1) підготувати та винести на засідання НКРЕКП, що проводитиметься у формі відкритого слухання, проєкт рішення щодо встановлення тарифу на послуги з передачі електричної енергії НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2022 рік шляхом його зміни в бік збільшення на суму 482 605,25 тис. грн (без ПДВ), урахувавши:

суму профінансованих та неосвоєних коштів ІП на 2019 рік у розмірі 106,74 тис. грн (без ПДВ),

сума профінансованих та неосвоєних коштів ІП на 2020 рік у розмірі 127,53 тис. грн (без ПДВ),

суму необ’єктивного перевищення вартості заходів інвестиційної програми на 2019 рік понад 10 % у розмірі 1 659,51 тис. грн (без ПДВ),

суму необ’єктивного перевищення вартості заходів інвестиційної програми на 2020 рік понад 10 % у розмірі 16 901,11 тис. грн (без ПДВ),

підсумкову суму недоотриманого доходу від здійснення діяльності з передачі електричної енергії у 2019 році в розмірі 677 584,06 тис. грн (без ПДВ),

підсумкову суму надлишково отриманого доходу від здійснення діяльності з передачі електричної енергії у 2020 році в розмірі 176 183,92 тис. грн (без ПДВ);

2) підготувати та винести на засідання НКРЕКП, що проводитиметься у формі відкритого слухання, проєкт рішення щодо встановлення (перегляду) тарифу на послуги з передачі електричної енергії НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2022 – 2024 роки шляхом його зміни в бік збільшення на суму дефіциту коштів за статтею «Витрати на виконання спеціальних обов’язків для забезпечення загальносуспільних інтересів» у розмірі 11 410 799,00 тис. грн (без ПДВ) (урахувавши профіцит коштів за статтею «Витрати на виконання спеціальних обов’язків для забезпечення загальносуспільних інтересів» за результатами 2019 року в розмірі 2 165 968,00  тис. грн (без ПДВ) та дефіцит коштів за статтею «Витрати на виконання спеціальних обов’язків для забезпечення загальносуспільних інтересів» за результатами 2020 року згідно з розрахунком в розмірі 13 576 767,00  тис. грн (без ПДВ)), яку зменшити на суму погашення заборгованості державного підприємства «Гарантований покупець» перед суб’єктами господарювання, які виробляють електричну енергію з альтернативних джерел енергії, що утворилась станом на 01 серпня 2020 року, за рахунок облігацій внутрішньої державної позики відповідно до пункту 4 розділу ІІ  «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення умов підтримки виробництва електричної енергії з альтернативних джерел енергії»;

3) при встановленні тарифу на послуги з передачі електричної енергії НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2022 рік врахувати величину профіциту коштів, яка виникла при виконанні заходів з приєднань електроустановок замовників до електричних мереж у 2019 році, у розмірі 3 599,35 тис. грн (без ПДВ);

4) підготувати та винести на засідання НКРЕКП, що проводитиметься у формі відкритого слухання, проєкт рішення щодо встановлення тарифу на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління на 2022 рік шляхом його зміни в бік зменшення на суму 539 658,85 тис. грн (без ПДВ), урахувавши:

суму необ’єктивного перевищення вартості заходів інвестиційної програми на 2020 рік понад 10 % у розмірі 8,69 тис. грн (без ПДВ),

підсумкову суму надлишково отриманого доходу від здійснення діяльності з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління у 2019 році в розмірі 556 221,25  тис. грн (без ПДВ),

підсумкову суму недоотриманого доходу від здійснення діяльності з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління у 2020 році в розмірі 16  571,09 тис. грн (без ПДВ);

5) підготувати та винести на засідання НКРЕКП, що проводитиметься у формі відкритого слухання, проєкт рішення щодо встановлення (перегляду) тарифу на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2021 – 2023 роки шляхом його зміни в бік збільшення на позитивну суму збору за небаланс електричної енергії (субрахунок UA-1) в розмірі 4 523 655,46 тис. грн (без ПДВ), урахувавши позитивну суму збору за небаланс електричної енергії (субрахунок UA-1) за 2019 рік у розмірі 354 238,96 тис. грн (без ПДВ) та позитивну суму збору за небаланс електричної енергії (субрахунок UA-1) за 2020 рік у розмірі 4 169 416,50 тис. грн (без ПДВ);

6) у разі неврахування НЕК «УКРЕНЕРГО» в Інвестиційній програмі на 2021 рік суми додатково отриманого доходу за результатами діяльності у 2019 та 2020 роках, зазначеної у підпункті 10 пункту 2 цієї постанови, підготувати та винести на засідання НКРЕКП, що проводитиметься у формі відкритого слухання, проєкт рішення щодо встановлення (перегляду) тарифу на послуги з передачі електричної енергії НЕК «УКРЕНЕРГО» шляхом його зміни в бік зменшення на суму  41 434,89 тис. грн (без ПДВ);

7) у разі ненадання або несвоєчасного надання НЕК «УКРЕНЕРГО» документів (висновків), передбачених підпунктом 7 пункту 2 цієї постанови, підготувати та винести на засідання НКРЕКП, що проводитиметься у формі відкритого слухання, проєкт рішення щодо встановлення (перегляду) тарифу на послуги з передачі електричної енергії НЕК «УКРЕНЕРГО» шляхом його зміни в бік зменшення на суму профінансованих коштів схвалених Інвестиційних програм на 2019 та 2020 роки в розмірі 596 198,30 тис. грн (без ПДВ).

 

Голова НКРЕКП                                              В.Тарасюк

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux