Портал в режимі тестування та наповнення
Меню

Дата оновлення: 24.06.2024

День оприлюднення на офіційному веб-сайті Регулятора: 10.07.2023
Постанова
від 05 липня 2023 р. № 1231
Київ
Про застереження НЕК «УКРЕНЕРГО» щодо недопущення надалі недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з передачі електричної енергії та здійснення заходів державного регулювання

(У постанову вносяться зміни

постановою НКРЕКП від 19.06.2024 № 1143)


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ

У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ


ПОСТАНОВА

05.07.2023 № 1231


Про застереження НЕК «УКРЕНЕРГО» щодо недопущення надалі недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з передачі електричної енергії та здійснення заходів державного регулювання


Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, у результаті розгляду 05 липня 2023 року на засіданні, яке проводилось у формі відкритого слухання, Акта планової перевірки від 05 червня 2023 року № 263, проведеної на підставі Плану здійснення заходів державного контролю суб'єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, на 2023 рік, затвердженого постановою НКРЕКП від 23 листопада 2022 року № 1550, відповідно до постанови НКРЕКП від 16 травня 2023 року № 898 «Про збільшення строку проведення планової перевірки НЕК «УКРЕНЕРГО» та посвідчень на проведення планової перевірки від 04 травня 2023 року №№ 253 – 259, установлено, що ПРИВАТНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» (код ЄДРПОУ 00100227) не дотримано вимоги нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушено Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з передачі електричної енергії, затверджені постановою НКРЕКП від 09 листопада 2017 року № 1388 (далі – Ліцензійні умови з передачі електричної енергії), а саме:

пунктів 1 та 6 частини третьої статті 33 Закону України «Про ринок електричної енергії» щодо обов’язку оператора системи передачі дотримуватися ліцензійних умов провадження господарської діяльності з передачі електричної енергії та інших нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та укладати договори, які є обов’язковими для провадження діяльності на ринку електричної енергії, та виконувати умови цих договорів;

Порядку формування інвестиційних програм ліцензіатів з передачі електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами та з виробництва теплової та/або електричної енергії на атомних електростанціях, гідроелектростанціях та гідроакумулюючих електростанціях, затвердженого постановою НКРЕКП від 30 червня 2015 року № 1972, а саме:

пункту 3.9 розділу ІІІ, яким встановлено, що ліцензіат забезпечує достовірність наданої НКРЕКП інформації,

пункту 4.4 розділу IV, яким встановлено, що при зміні (збільшенні або зменшенні) вартості виконання заходів, передбачених схваленою інвестиційною програмою, до п’яти відсотків ліцензіат може самостійно зробити перерозподіл фінансування між цими заходами в межах одного розділу за умови незмінності фізичних обсягів цих заходів;

пункту 2.2 глави 2 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 1-НКРЕКП-передача електричної енергії (квартальна) «Звіт про фінансові результати та виконання структури тарифу за видами діяльності», затвердженої постановою НКРЕКП від 20 грудня 2019 року № 2897, яким встановлено, що форма звітності № 1-НКРЕКП-передача електричної енергії (квартальна) складається станом на останнє число звітного періоду наростаючим підсумком з початку звітного року і подається до НКРЕКП та її територіального органу у відповідному регіоні за місцезнаходженням ліцензіата за I квартал, I півріччя, 9 місяців не пізніше 30 числа місяця, наступного за звітним періодом, за рік – до 01 березня року, наступного за звітним;

пункту 2.1 глави 2 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 5-НКРЕКП-моніторинг-передача (місячна) «Звіт про фактичні обсяги передачі електричної енергії», затвердженої постановою НКРЕКП від 29 березня 2019 року № 450, яким встановлено, що форму звітності № 5 ОСП подає до 25 числа місяця, наступного за звітним періодом;

пункту 2.1 глави 2 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 6-НКРЕКП-моніторинг-передача (місячна) «Звіт про обсяги купівлі-продажу електричної енергії на ринках електричної енергії», затвердженої постановою НКРЕКП від 29 березня 2019 року № 450, яким встановлено, що форму звітності № 6 ОСП подає щороку не пізніше ніж через 25 днів після завершення звітного періоду;

пункту 2.1 глави 2 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 7-НКРЕКП-моніторинг-передача (місячна) «Звіт про роботу балансуючого ринку», затвердженої постановою НКРЕКП від 29 березня 2019 року № 450, яким встановлено, що форму звітності № 7 ОСП подає до 25 числа місяця, наступного за звітним періодом;

пункту 2.1 глави 2 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 9-НКРЕКП-моніторинг-передача (місячна) «Звіт про обсяги купівлі-продажу електричної енергії на ринку двосторонніх договорів», затвердженої постановою НКРЕКП від 29 березня 2019 року № 450, яким встановлено, що форму звітності № 9 ОСП подає до 10 числа місяця, наступного за звітним періодом;

пункту 2.1 глави 2 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 12-НКРЕКП-моніторинг-передача (місячна) «Звіт щодо експортно-імпортних операцій за міждержавними перетинами», затвердженої постановою НКРЕКП від 29 березня 2019 року № 450, яким встановлено, що форму звітності № 12 ОСП подає до 25 числа місяця, наступного за звітним періодом;

пункту 2.1 глави 2 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 15-НКРЕКП-моніторинг-передача (місячна) «Звіт про обсяги купівлі-продажу електричної енергії оператором системи передачі», затвердженої постановою НКРЕКП від 29 березня 2019 року № 450, яким встановлено, що форму звітності № 15 ОСП подає до 25 числа місяця, наступного за звітним періодом;

Правил ринку, затверджених постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 307 (далі – Правила ринку), а саме:

пункту 1.14.3 глави 1.14 розділу І, яким, зокрема встановлено, що результати тендеру доводяться ОСП до відома Регулятора. Аудит роботи системи управління ринком проводиться раз на рік, а за потреби може бути ініційованим Регулятором у будь-який час,

пункту 2.3.1 глави 2.3 розділу ІІ (у редакції, що діяла до 07 травня 2022 року), яким, зокрема встановлено, що Wл.пe – потужність генеруючої одиниці e, що була визначена для учасника ринку при отриманні ліцензії,

пункту 7.7.4 глави 7.7 розділу VII, яким встановлено, що оплата платіжного документа з банківського рахунку АР на банківський рахунок учасника ринку здійснюється протягом чотирьох робочих днів з дати направлення рахунка;

підпункту 3 пункту 3.3 Типового договору про врегулювання небалансів електричної енергії, що є додатком 1 до Правил ринку, яким встановлено обов’язок ОСП проводити розрахунки з СВБ у порядку та в терміни, визначені Правилами ринку;

підпункту 1 пункту 7.4 Типового договору про надання допоміжних послуг з регулювання частоти та активної потужності, що є додатком 3 до Правил ринку, яким встановлено обов’язок ОСП здійснювати вчасно та в повному обсязі оплату ДП на умовах, визначених цим Договором;

підпункту 1 пункту 5.4 Типового договору про участь у балансуючому ринку, що є додатком 7 до Правил ринку, яким встановлено обов’язок ОСП здійснювати вчасно та в повному обсязі оплату проданої ППБ балансуючої електричної енергії на умовах, визначених Правилами ринку та цим Договором;

Типового договору про надання послуги із зменшення навантаження, що є додатком 11 до Правил ринку, а саме:

підпункту 3.5, яким встановлено, що ОСП здійснює остаточний розрахунок з ППВДЕ не пізніше 20 числа місяця, наступного за розрахунковим, після підписання Акта наданих послуг шляхом перерахування на поточний рахунок ППВДЕ грошових коштів в обсязі, що відповідає розміру вартості наданих послуг таким ППВДЕ протягом розрахункового місяця. ОСП здійснює остаточний розрахунок з ППВДЕ за послугу в порядку, передбаченому Правилами ринку,

підпункту 1 пункту 4.3, яким встановлено обов’язок ОСП здійснювати вчасно та в повному обсязі оплату вартості послуги зі зменшення навантаження, наданої ППВДЕ на умовах, визначених Правилами ринку та цим Договором;

глави 7 розділу III Кодексу системи передачі, затвердженого постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 309, а саме:

підпункту 7.4.3 пункту 7.4, яким встановлено, зокрема, що технічні умови на приєднання, підписані ОСП, разом з проєктом договору про приєднання надаються Замовнику не пізніше 10 робочих днів від дня реєстрації заяви,

підпункту 7.5.2 пункту 7.5, яким встановлено, що вихідні дані для розроблення ТЕО надаються ОСП на підставі заяви, типова форма якої наведена в додатку 2 до цього Кодексу, протягом 10 робочих днів від дня отримання заяви;

пункту 7.7 глави 7 Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання, затвердженого постановою НКРЕКП від 12 червня 2018 року № 375, яким встановлено, зокрема, що ОСП щороку до 20 лютого року, наступного за звітним, надає до НКРЕКП та оприлюднює на своєму офіційному вебсайті інформацію щодо дотримання загальних та гарантованих стандартів якості електропостачання за формами, наведеними в додатку 7 до цього Порядку;

абзацу четвертого пункту 9.2 Порядку контролю за дотриманням ліцензіатами, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства у відповідних сферах та ліцензійних умов, затвердженого постановою НКРЕКП від 14 червня 2018 року № 428, щодо обов’язку уповноваженої особи ліцензіата надавати всі необхідні документи, пояснення, довідки, відомості, матеріали з питань, що виникають під час перевірки, у вигляді, наведеному в запиті комісії з перевірки, відповідно до закону у терміни/строки, що відповідають обсягу запитуваної інформації;

Порядку купівлі гарантованим покупцем електричної енергії, виробленої з альтернативних джерел енергії, затвердженого постановою НКРЕКП від 26 квітня 2019 року № 641, а саме:

пункту 12.2 глави 12, яким встановлено, що до 14 числа (включно) розрахункового місяця ОСП здійснює повну оплату авансового платежу гарантованому покупцю, розмір якого дорівнює різниці між вартістю придбаної електричної енергії гарантованим покупцем у виробників за «зеленим» тарифом та вартістю реалізованої електричної енергії на РДН, ВДР та за двосторонніми договорами за перші 10 днів розрахункового місяця.

До 24 числа (включно) розрахункового місяця ОСП здійснює повну оплату авансового платежу гарантованому покупцю, розмір якого дорівнює різниці між вартістю придбаної електричної енергії гарантованим покупцем у виробників за «зеленим» тарифом та вартістю реалізованої електричної енергії на РДН, ВДР та за двосторонніми договорами за перші 20 днів розрахункового місяця з урахуванням попереднього авансового платежу,

пункту 12.5 глави 12, яким встановлено, що ОСП протягом двох робочих днів з дати оприлюднення рішення Регулятора щодо затвердження розміру вартості послуги із забезпечення збільшення частки виробництва електричної енергії з альтернативних джерел, наданої гарантованим покупцем у розрахунковому місяці, здійснює остаточний розрахунок із гарантованим покупцем із забезпеченням йому 100 % оплати фактично наданої послуги із забезпечення збільшення частки виробництва електричної енергії з альтернативних джерел за розрахунковий місяць відповідно до розміру вартості послуги із забезпечення збільшення частки виробництва електричної енергії з альтернативних джерел, затвердженої Регулятором, з урахуванням попередньо сплачених авансових платежів;

глави 10.4 розділу Х Порядку розподілу пропускної спроможності міждержавних перетинів, затвердженого постановою НКРЕКП від 03 квітня 2020 року № 763, а саме:

пункту 10.4.1, яким встановлено, що оплата за ФПП, набуті за результатами добових та місячних аукціонів, та чергові щомісячні платежі, що підлягають сплаті за ФПП, набуті за результатами річних аукціонів, повинні здійснюватися до початку періоду використання продукту, якщо це можливо з огляду на строки проведення аукціону,

підпунктів 1 та 2 пункту 10.4.2, якими встановлено, що власник ФПП здійснює платежі шляхом:

договірного списання аукціонним офісом відповідної суми з рахунку ескроу власника ФПП на поточний рахунок аукціонного офісу. Разом з цим аукціонний офіс через аукціонну платформу надсилає повідомлення про списання відповідної суми, а також витяг про кредитний ліміт та оплату (договірне списання). У випадку недостатності грошового забезпечення та наявності банківської гарантії власник ФПП протягом 3 робочих днів повинен поповнити своє грошове забезпечення для подальшого договірного списання аукціонним офісом відповідної суми платежу. Аукціонний офіс надсилає власнику ФПП повідомлення про необхідність поповнення грошового забезпечення;

оплати за рахунок банківської гарантії, що застосовується тільки за умови недостатності забезпечення грошових котів на рахунку ескроу власника ФПП;

пункту 4 постанови НКРЕКП від 26 квітня 2022 року № 396 «Про особливості визначення обсягу та проведення розрахунків за вироблену електричну енергію генеруючими установками приватних домогосподарств під час дії в Україні воєнного стану», яким встановлено, що перерахування здійснюються ОСП у рахунок оплати вартості наданої ПУП Послуги відповідно до актів приймання-передачі Послуги не пізніше 55 днів після закінчення відповідного розрахункового періоду, що становить календарний місяць (крім лютого 2022 року);

постанови НКРЕКП від 01 грудня 2021 року № 2452 «Про погодження структури розподілу пропускної спроможності на 2022 рік» у частині недотримання встановленої структури розподілу пропускної спроможністю на 2022 рік для аукціонів з розподілення доступу до пропускної спроможності міждержавних перетинів по кожному перетину та напряму;

пункту 2 постанови НКРЕКП від 01 грудня 2021 року № 2454 «Про встановлення тарифу на послуги з передачі електричної енергії НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2022 рік» (далі – постанова НКРЕКП від 01 грудня 2021 року № 2454), яким встановлено обов’язок ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» перераховувати та обліковувати кошти, що визначені як джерела фінансування Інвестиційної програми НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2022 рік (амортизація, плата за реактивну електроенергію та прибуток на капітальні інвестиції), на окремому банківському рахунку та не використовувати ці кошти до прийняття НКРЕКП рішення про схвалення Інвестиційної програми НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2022 рік;

пункту 2 постанови НКРЕКП від 01 грудня 2021 року № 2455 «Про встановлення тарифу на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2022 рік» (далі – постанова НКРЕКП від 01 грудня 2021 року № 2455), яким встановлено обов’язок ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» перераховувати та обліковувати кошти, що визначені як джерела фінансування Інвестиційної програми НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2022 рік (амортизація, плата за реактивну електроенергію та прибуток на капітальні інвестиції), на окремому банківському рахунку та не використовувати ці кошти до прийняття НКРЕКП рішення про схвалення Інвестиційної програми НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2022 рік;

пункт 2.2 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії щодо здійснення господарської діяльності з передачі електричної енергії відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії», інших нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії;

пункт 2.3 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії, а саме:

підпункт 6 у частині надання до НКРЕКП достовірних документів, інформації, даних та звітності, необхідних для виконання НКРЕКП своїх функцій та повноважень, у формі, обсягах та у строки, встановлені НКРЕКП,

підпункт 7 у частині забезпечення функціонування власного вебсайту в мережі Інтернет, у якому, зокрема, необхідно вказати засоби комунікації (поштову адресу, номер телефону для звернення, адресу електронної пошти для прийому повідомлень) та іншу інформацію, що підлягає оприлюдненню та оновленню відповідно до вимог Закону України «Про ринок електричної енергії», правил ринку, кодексу системи передачі, цих Ліцензійних умов, інших нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, з дотриманням визначених відповідними нормативно-правовими актами строків та форми оприлюднення, зокрема звіт щодо показників якості послуг з електропостачання,

підпункт 8 у частині укладення договорів, які є обов’язковими для провадження діяльності на ринку електричної енергії, та виконання умов цих договорів,

підпункт 15 у частині дотримання визначених напрямків та обсягів використання коштів за статтями витрат відповідно до структури тарифу на послуги з передачі електричної енергії та на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління, встановленої, зокрема постановою НКРЕКП від 01 грудня 2021 року № 2454 та постановою НКРЕКП від 01 грудня 2021 року № 2455,

підпункт 27 у частині виконання рішення НКРЕКП у строки, встановлені відповідним рішенням та чинним законодавством;

підпункт 33 у частині придбання послуг зі зменшення навантаження виробників, що здійснюють продаж електричної енергії за «зеленим» тарифом або аукціонною ціною, відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» та Правил ринку,

підпункт 34 у частині забезпечення роботи ринку допоміжних послуг та придбання допоміжних послуг на конкурентних засадах, крім випадків, передбачених статтею 69 Закону України «Про ринок електричної енергії», на підставі типових договорів про надання допоміжних послуг, що затверджуються НКРЕКП,

підпункт 42 (у редакції, що діяла до 05 серпня 2022 року), підпункт 50 (у редакції, що діяла до 07 жовтня 2022 року) та підпункт 51 щодо обов’язку ліцензіата виконувати функції, пов’язані з покладенням на нього спеціальних обов’язків для забезпечення загальносуспільного інтересу зі збільшення частки виробництва енергії з альтернативних джерел, підвищення ефективності комбінованого виробництва електричної та теплової енергії, інших спеціальних обов'язків,

підпункт 43 (у редакції, що діяла до 05 серпня 2022 року), підпункт 51 (у редакції, що діяла до 07 жовтня 2022 року) та підпункт 52 щодо обов’язку ліцензіата придбавати для забезпечення загальносуспільних інтересів послуги, які надаються йому на обов’язковій основі суб’єктами ринку, визначеними відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії», на підставі договору про надання послуг для забезпечення загальносуспільних інтересів, типова форма якого затверджується НКРЕКП,

підпункт 46 (у редакції, що діяла до 05 серпня 2022 року), підпункт 54 (у редакції, що діяла до 07 жовтня 2022 року) та підпункт 55 у частині використання коштів, отриманих за рахунок діяльності з передачі електричної енергії, за цільовим призначенням та з дотриманням принципів здійснення закупівель відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі»,

підпункт 70 (у редакції, що діяла до 05 серпня 2022 року) та підпункт 78 у частині проведення щороку аудиту системи управління ринком відповідно до правил ринку.

Відповідно до статей 17, 19 та 22 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, ПОСТАНОВЛЯЄ:


1. Застерегти ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» (код ЄДРПОУ 00100227) щодо недопущення надалі недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з передачі електричної енергії.

2. Відповідно до пункту 1 частини першої та пункту 1 частини другої статті 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», у межах здійснення заходів державного регулювання, зобов’язати ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» у строк до 01 вересня 2023 року урахувати в Інвестиційній програмі з передачі електричної енергії на 2023 рік статтю «Додатково отриманий дохід за результатом діяльності у 2022 році» без додаткових джерел фінансування на загальну суму 16 153,94 тис. грн (без ПДВ), яка включає:

50 % суми додатково отриманого доходу у 2022 році від надання в оренду/суборенду основних засобів (активів), які належать до діяльності з передачі електричної енергії, у розмірі 1 345,57 тис. грн (без ПДВ),

100 % доходу, отриманого від реалізації товарно-матеріальних цінностей, у тому числі металобрухту, від діяльності з передачі електричної енергії в розмірі 14 384,29 тис. грн (без ПДВ),

50 % суми додатково отриманого доходу у 2022 році від надання в оренду/суборенду основних засобів (активів), які належать до діяльності з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління, у розмірі 362,22 тис. грн (без ПДВ),

100 % доходу, отриманого від реалізації товарно-матеріальних цінностей, у тому числі металобрухту, які належать до діяльності з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління, у розмірі 61,86 тис. грн (без ПДВ).

3. Департаменту із регулювання відносин у сфері енергетики, у межах здійснення заходів державного регулювання, відповідно до пунктів 1, 13 частини першої та пункту 1 частини другої статті 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг»:

1) при найближчому перегляді тарифу підготувати та винести на засідання НКРЕКП, що проводитиметься у формі відкритого слухання, проєкт рішення щодо встановлення (перегляду) тарифу на передачу електричної енергії НЕК «УКРЕНЕРГО» шляхом його зміни в бік збільшення на суму 761 083,49 тис. грн (без ПДВ), урахувавши:

підсумкову суму недоотриманого доходу у 2022 році від здійснення діяльності з передачі електричної енергії в розмірі 11 605 162,41 тис. грн (без ПДВ),

суму перефінансування статті «витрати на послугу зі зменшення навантаження виробником, який здійснює продаж електричної енергії за «зеленим» тарифом або за аукціонною ціною» в розмірі 1 520 776,00 тис. грн (без ПДВ),

суму недофінансування статі «витрати на виконання спеціальних обов'язків для забезпечення загальносуспільних інтересів із забезпечення збільшення частки виробництва електричної енергії з альтернативних джерел» у розмірі 12 377 392,92 тис. грн (без ПДВ),

витрати на виконання заходів з відновлення об'єктів електричних мереж за рахунок інвестиційної програми у сумі 12 538,00 тис. грн (без ПДВ).

За результатами здійснення заходу державного контролю в частині перевірки стану виконання у 2023 році заходів схваленої Інвестиційної програми НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2022 рік уточнити підсумкову суму надлишково отриманого або недоотриманого доходу від здійснення діяльності з передачі електричної енергії у 2022 році НЕК «УКРЕНЕРГО».

Повернутись до перегляду суми недофінансування статті витрат структури тарифу на передачу електричної енергії «витрати на виконання спеціальних обов'язків для забезпечення загальносуспільних інтересів із забезпечення збільшення частки виробництва електричної енергії з альтернативних джерел» з урахуванням рішення НКРЕКП щодо затвердження розміру вартості послуги із забезпечення збільшення частки виробництва електричної енергії з альтернативних джерел, наданої гарантованим покупцем у вересні – грудні 2022 року, прийнятого на виконання вимог Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо відновлення та зеленої трансформації енергетичної системи України»;

2) при найближчому перегляді тарифу підготувати та винести на засідання НКРЕКП, що проводитиметься у формі відкритого слухання, проєкт рішення щодо встановлення (перегляду) тарифу на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління НЕК «УКРЕНЕРГО» шляхом його зміни в бік збільшення на підсумкову суму недоотриманого доходу від здійснення діяльності з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління у 2022 році в розмірі 3 169 206,45 тис. грн (без ПДВ).

За результатами здійснення заходу державного контролю в частині перевірки стану виконання у 2023 році заходів схваленої Інвестиційної програми НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2022 рік уточнити підсумкову суму надлишково отриманого або недоотриманого доходу з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління у 2022 році НЕК «УКРЕНЕРГО»;

3) у разі неврахування НЕК «УКРЕНЕРГО» в Інвестиційній програмі на 2023 рік суми додатково отриманого доходу за результатами діяльності у 2022 році, зазначеної у пункті 2 цієї постанови, підготувати та винести на засідання НКРЕКП, що проводитиметься у формі відкритого слухання, проєкт рішення щодо встановлення (перегляду) тарифу на передачу електричної енергії НЕК «УКРЕНЕРГО» шляхом його зміни в бік зменшення на суму 16 153,94 тис. грн (без ПДВ);

4) у разі незавершення аудиту роботи системи управління ринком до 01 вересня 2023 року підготувати та винести на засідання НКРЕКП, що проводитиметься у формі відкритого слухання, проєкт рішення щодо встановлення (перегляду) тарифу на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2024 рік шляхом його зміни в бік зменшення на суму 17 000,00 тис. грн (без ПДВ).

4. Взяти до відома фактичну негативну суму збору за небаланс електричної енергії за період 2022 року в розмірі 2 582 687,55 тис. грн (без ПДВ), яка обліковується на субрахунку UA-1 на наступний розрахунковий період.

Департаменту енергоринку здійснювати систематичний аналіз стану розрахунків на балансуючому ринку електричної енергії та руху коштів на рахунках НЕК «УКРЕНЕРГО» задля забезпечення можливості оперативного перегляду тарифу на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління за умови наявності таких передумов.


Голова НКРЕКП                  Костянтин УЩАПОВСЬКИЙ

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux