Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
День оприлюднення на офіційному веб-сайті Регулятора: 27.03.2019
День оприлюднення на офіційному веб-сайті Регулятора: 27.03.2019
Постанова
від 26 березня 2019 р. № 434
Київ
Про відмову у видачі ліцензії з розподілу електричної енергії ТОВ "ЛУГАНСЬКОБЛЕНЕРГО

НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ

У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ

 

ПОСТАНОВА

26.03.2019         № 434 

 

Про відмову у видачі ліцензії з розподілу електричної енергії ТОВ «ЛУГАНСЬКОБЛЕНЕРГО»

 

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП), на засіданні, яке проводилось у формі відкритого слухання, 26 березня 2019 року розглянула заяву ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛУГАНСЬКОБЛЕНЕРГО» (далі – ТОВ «ЛУГАНСЬКОБЛЕНЕРГО»), код  ЄДРПОУ 39104114, про отримання ліцензії з розподілу електричної енергії від 14 березня 2019 року та додані до неї документи, одержані НКРЕКП 14 березня 2019 року, та встановила.

Пунктом 1.2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1470 (далі – Ліцензійні умови), визначено, що суб'єкт господарювання, який має намір отримати ліцензію на провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії (далі - здобувач ліцензії), зобов’язаний відповідати цим Ліцензійним умовам.

Згідно з пунктом 1.5 Ліцензійних умов до заяви про отримання ліцензії здобувачем ліцензії додаються документи згідно з переліком, який є вичерпним, зокрема:

копії схем та актів розмежування балансової належності, узгоджені з іншими власниками електричних мереж (ліцензіатами з виробництва, передачі та розподілу електричної енергії та суб’єктами господарювання, електричні мережі яких приєднані одночасно до двох чи більше ліцензіатів);

електронні копії документів на електронному носії, що підтверджують перебування на законних підставах у власності, господарському віданні (щодо державного або комунального майна) або в управлінні на підставі договору управління активами, укладеного з Національним агентством України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, здобувача ліцензії засобів провадження господарської діяльності (напругою 6 кВ та вище) (крім тих, що занесені до державних паперових чи електронних інформаційних ресурсів, по яких необхідно вказати реквізити пошуку на відповідному ресурсі);

розрахунок тарифу на розподіл електричної енергії, здійснений відповідно до вимог нормативно-правових актів НКРЕКП.

Здобувачем ліцензії до заяви про отримання ліцензії було, зокрема, надано копії актів розмежування балансової належності електричних мереж та експлуатаційної відповідальності з ДП «НЕК «Укренерго» (ліцензіатом з передачі електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами), ПАТ «Укрзалізниця», ТОВ «Луганське енергетичне об’єднання», АК «Харківобленерго», ПАТ «ДТЕК Донецькобленерго», ДП «Регіональні електричні мережі» (ліцензіатами з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами та з постачання електричної енергії за регульованим тарифом), відповідно до яких зазначені акти сторони підписали, керуючись вимогами Правил користування електричною енергією.

При цьому відповідно до чинних до 19 квітня 2018 року Правил користування електричною енергією (далі – ПКЕЕ), затверджених  постановою НКРЕ від 31 липня 1996 року № 28:

електропередавальна організація – суб'єкт господарювання, який отримав ліцензію на право здійснення підприємницької діяльності з передачі електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами або місцевими (локальними) електричними мережами, а також суб'єкт господарювання, який отримав ліцензію на право здійснення підприємницької діяльності з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електромережами та ліцензію на право здійснення підприємницької діяльності з постачання електричної енергії за регульованим тарифом, що здійснює свою діяльність на закріпленій території;

основний споживач – споживач електричної енергії або власник електричних мереж, який передає частину електроенергії своїми технологічними електричними мережами субспоживачам та/або електропередавальній організації;

споживач електричної енергії – юридична або фізична особа, що використовує електричну енергію для забезпечення потреб власних електроустановок на підставі договору.

Відповідно до пунктів 1.2 та 2.1 ПКЕЕ межа балансової належності – точка розділу елементів електричної мережі між власниками електроустановок за ознаками права власності або користування, або повного господарського відання. Межі балансової належності та експлуатаційної відповідальності між споживачем (субспоживачем) і електропередавальною організацією (основним споживачем) за технічний стан і обслуговування суміжних електроустановок фіксуються в акті розмежування балансової належності електроустановок і експлуатаційної відповідальності сторін.

Згідно з ухвалою Вищого адміністративного суду України від 13 вересня 2017 року № К/800/20078/17 у справі № 812/1271/15 за ТОВ «Луганськобленерго» визнано право власності на майно, внесене ТОВ «Луганське енергетичне об’єднання» в статутний фонд товариства відповідно до протоколу загальних зборів учасників товариства від 18 грудня 2014 року згідно з актом приймання-передачі. Після отримання ТОВ «Луганськобленерго» від ТОВ «Луганське енергетичне об’єднання» в якості внеску до статутного капіталу майна за актом приймання-передачі від 26 грудня 2014 року ТОВ «Луганськобленерго» укладено з ТОВ «Луганське енергетичне об’єднання» договір оренди від 26 грудня 2014 року № Л-01-14 (далі – Договір) та додаткову угоду до Договору, згідно з якими ТОВ «Луганськобленерго» передано у строкове платне користування (оренду) ТОВ «Луганське енергетичне об’єднання» основні засоби (майно).

Таким чином, ТОВ «Луганськобленерго» не було електропередавальною організацією, електропостачальником або основним споживачем, а отже не було стороною акта розмежування балансової належності електричних мереж та експлуатаційної відповідальності з ліцензіатами з передачі, розподілу та виробництва електричної енергії.

Зазначені акти мало підписувати саме ТОВ «Луганське енергетичне об’єднання», якому передано в оренду електричні мережі та яке провадило ліцензовану діяльність з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами та з постачання електричної енергії за регульованим тарифом.

Водночас відповідно до пункту 1.2.3 глави 1.2 розділу I Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 312 (далі – Правила), у разі використання оператором системи розподілу технологічних електричних мереж власника мереж, який не виконує функцій оператора системи розподілу згідно з умовами ліцензії або законодавством, для забезпечення транспортування електричної енергії електричними мережами, що не належать оператору системи розподілу, відносини між власником цих мереж та оператором системи розподілу, у тому числі їх взаємна відповідальність, регулюються договором про спільне використання технологічних електричних мереж, що укладається між ними на основі типового договору (додаток 1 до Правил).

Крім того, відповідно до пункту 2.3 Ліцензійних умов при провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен мати у власності, господарському віданні (щодо державного або комунального майна) або в управлінні на підставі договору управління активами, укладеного з Національним агентством України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, засоби провадження господарської діяльності.

Згідно з пунктом 1.3 Ліцензійних умов засоби провадження господарської діяльності – система розподілу електричної енергії, що перебуває у власності, господарському віданні (щодо державного або комунального майна) або в управлінні на підставі договору управління активами, укладеного з Національним агентством України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, здобувача ліцензії (ліцензіата) та зазначена у документах, що додаються до заяви про отримання ліцензії (з урахуванням змін до документів, поданих ліцензіатом в установленому цими Ліцензійними умовами порядку).

При цьому, ураховуючи, що відповідно до статті 317 Цивільного кодексу України власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном, згідно з Договором ТОВ «Луганськобленерго» не користується своїм майном до закінчення строку оренди.   

Також здобувачем ліцензії було надано копію додаткової угоди від 28 лютого 2019 року № 27 до Договору, згідно з якою строк дії Договору закінчується 31 березня 2019 року та ТОВ «Луганське енергетичне об’єднання» зобов’язується повернути об’єкт оренди ТОВ «Луганськобленерго» 31 березня 2019 року за актом прийому-передачі об’єкта оренди Орендодавцю.

Крім того, за результатами розгляду доданих до заяви про отримання ліцензії копій актів розмежування балансової належності електричних мереж та експлуатаційної відповідальності (далі – Акти) виявлено таке.

Здобувачем ліцензії до заяви про отримання ліцензії з розподілу електричної енергії від 12 листопада 2018 року № ЛЕ-385/18 надано копію Акта, яким визначено межу балансової належності електричних мереж та експлуатаційної відповідальності між ПАТ «Укрзалізниця», ТОВ «Луганськобленерго» та ЗАТ «ЛИНІК» (яке відповідно до Акта є споживачем ТОВ «Луганськобленерго)», підписаного представниками ТОВ «Луганськобленерго» та ПАТ «Укрзалізниця».

При цьому до заяви про отримання ліцензії від 14 березня 2019 року надано копію виправленого Акта, у якому вилучено посилання на те, що ПрАТ «ЛИНІК» є споживачем ТОВ «Луганськобленерго», підписаного, зокрема, генеральним директором ПрАТ «ЛИНІК» Данчуком І. В., начальником філії «Енергозбут» ПАТ «Укрзалізниця» Максимцем С. М. та першим заступником начальника філії «Енергозбут» Крупинським О. М.

Разом з тим відповідно до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань керівником ПрАТ «ЛИНІК» (код ЄДРПОУ 32292929) з 22 листопада 2017 року є Бойко Іван Васильович.

Згідно з інформацією, розміщеною на офіційному веб-сайті ПАТ «Укрзалізниця» (https://www.uz.gov.ua/about/general_information/entertainments/ f_energo/), директором філії «Енергозбут» ПАТ «Укрзалізниця» є Рибалка О. В., першим заступником директора філії – Беренок В. В.

Зазначене є підставою для висновку про недостовірність даних у підтвердних документах, поданих здобувачем ліцензії до заяви про отримання ліцензії.

Аналогічну розбіжність між наведеними здобувачем ліцензії даними у поданих документах, у державній інформаційній системі та на сайті суб’єкта господарювання виявлено і в деяких інших виправлених актах, що додавалися до заяви про отримання ліцензії з розподілу електричної енергії від 14 березня 2019 року.

Крім того, у копіях окремих Актів (зокрема між ДП «Регіональні електричні мережі», ТОВ «Луганськобленерго» та «Лисичанський холодокомбінат» ВАТ «Луганськхолод») зазначено межі балансової належності та експлуатаційної відповідальності зі споживачами ТОВ «Луганськобленерго» і немає підписів цих споживачів електричної енергії.

При цьому відповідно до наявної в НКРЕКП інформації, зокрема ліцензійного реєстру, ТОВ «Луганськобленерго» не провадило діяльність з постачання електричної енергії, а отже, не здійснювало постачання електричної енергії споживачам, та, відповідно, фактично не мало споживачів електричної енергії. Зазначене є підставою для висновку про недостовірність даних у підтвердних документах, поданих здобувачем ліцензії до заяви про отримання ліцензії.

Крім того, процедуру формування ліцензіатами та/або суб'єктами господарювання, які планують здійснювати діяльність з розподілу електричної енергії (далі – ліцензіати), тарифів на послуги з розподілу електричної енергії та встановлення цих тарифів НКРЕКП визначено Порядком встановлення (формування) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії, затвердженим постановою НКРЕКП від 05 жовтня 2018 року № 1175 (далі – Порядок).

Відповідно до підпункту 12 пункту 7.1 глави 7 Порядку для встановлення тарифів заявник має подати до НКРЕКП копію фінансової звітності за останній звітний період.  

Згідно з положеннями Порядку базовий рік – для перехідного періоду – період тривалістю календарний рік, який передує прогнозному року.

Відповідно до пункту 5 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 року № 419, річна фінансова звітність надається підприємствами до 28 лютого наступного за звітним року.

Проте ТОВ «Луганськобленерго» надано Баланс (Звіт про фінансовий стан) за І півріччя 2018 року. Річну фінансову звітність за 2018 рік підприємством не надано.

Крім того, відповідно до пункту 7.12 глави 7 Порядку для встановлення тарифів на послуги з розподілу електричної енергії серед прогнозного року заява та додані до неї документи згідно з положеннями, передбаченими пунктом 7.1 цієї глави, та нормами Порядку проведення відкритого обговорення проектів рішень подаються до НКРЕКП не пізніше ніж за 75 днів до запропонованої ліцензіатом дати набуття ними чинності.

Разом з цим згідно з заявою про встановлення (формування) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії ТОВ «ЛУГАНСЬКОБЛЕНЕРГО», яку додано до заяви про отримання ліцензії з розподілу електричної енергії від 14 березня 2019 року, ТОВ «ЛУГАНСЬКОБЛЕНЕРГО» подано документи для встановлення тарифів на 2019 рік без зазначення дати набуття ними чинності, що суперечить вимогам пункту 7.12 глави 7 Порядку.

Також звертаємо увагу, що в заяві про отримання ліцензії з розподілу електричної енергії від 14 березня 2019 року відсутні найменування органу ліцензування, до якого подано вказану заяву, та назва області  місцезнаходження здобувача ліцензії.

Відповідно до пунктів 1 та 2 частини третьої статті 13 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» (далі – Закон) підставою для прийняття рішення про відмову у видачі ліцензії за результатом розгляду заяви про отримання ліцензії є:

1) встановлення невідповідності здобувача ліцензії ліцензійним умовам, встановленим для провадження виду господарської діяльності, зазначеного в заяві про отримання ліцензії;

2) виявлення недостовірності даних у підтвердних документах, поданих здобувачем ліцензії.

Отже, якщо ТОВ «Луганськобленерго» має намір звернутися із новою заявою про отримання ліцензії з розподілу електричної енергії, НКРЕКП пропонує усунути причини, що стали підставою для прийняття рішення про відмову у видачі ліцензії, а саме надати до НКРЕКП:

копії схем та актів розмежування балансової належності, узгоджених з іншими власниками електричних мереж відповідно до вимог Правил;

копії документів, що підтверджують наявність у користуванні здобувача ліцензії системи розподілу електричної енергії, що передавалася у строкове платне користування (оренду) ТОВ «Луганське енергетичне об’єднання»;

розрахунок тарифу на розподіл електричної енергії, здійснений відповідно до вимог нормативно-правових актів НКРЕКП.

З огляду на викладене, відповідно до пунктів 1 та 2 частини третьої статті 13 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» та  Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, ПОСТАНОВЛЯЄ:

 

1. Відмовити ТОВАРИСТВУ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛУГАНСЬКОБЛЕНЕРГО» (код ЄДРПОУ 39104114) у видачі ліцензії на право провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії у зв'язку із встановленням невідповідності здобувача ліцензії ліцензійним умовам, встановленим для провадження виду господарської діяльності, зазначеного в заяві про отримання ліцензії, та виявленням недостовірності даних у підтвердних документах, поданих здобувачем ліцензії.

2. Рекомендувати ТОВАРИСТВУ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛУГАНСЬКОБЛЕНЕРГО» привести свої відносини з ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛУГАНСЬКЕ ЕНЕРГЕТИЧНЕ ОБ’ЄДНАННЯ», на території здійснення діяльності з розподілу електричної енергії якого розташовані електричні мережі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛУГАНСЬКОБЛЕНЕРГО», у відповідність до положень статті 49 Закону України «Про ринок електричної енергії», зокрема укласти договір про спільне використання електричних мереж за типовою формою, затвердженою НКРЕКП.

 

 

Голова НКРЕКП               О.Кривенко

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux