Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Впровадження стимулюючого регулювання у сфері теплопостачання
Опубліковано 06 березня 2017 року о 10:11

Дата оновлення: 18.03.2019

Відповідно до статті 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» НКРЕКП розробляє та затверджує нормативно-правові акти, зокрема, порядки (методики) формування, розрахунку та встановлення державних регульованих цін і тарифів для суб’єктів природних монополій у сферах енергетики та комунальних послуг, а також для інших суб’єктів господарювання, що провадять діяльність на ринках у сферах енергетики та комунальних послуг, якщо відповідні повноваження надані Регулятору законом.

При розробленні та затвердженні зазначених методик Регулятор мав забезпечити, щоб суб’єкти природних монополій у сферах енергетики та комунальних послуг отримали належні стимули на коротко- та довгостроковий періоди щодо підвищення ефективності, ліквідації перехресного субсидіювання між видами діяльності та групами споживачів, сприяння ринковій інтеграції та безпеці постачання.

Стимули щодо підвищення ефективності діяльності суб’єктів господарювання у сфері теплопостачання, можуть бути встановлені шляхом запровадження системи стимулюючого регулювання. У зв’язку з цим в 2016 році НКРЕКП розпочала активну підготовчу роботу щодо запровадження стимулюючого регулювання, зокрема у сфері теплопостачання.

Формування тарифів на принципах стимулюючого регулювання – це сучасний та дієвий підхід до регулювання діяльності господарюючих суб’єктів, що добре зарекомендував себе в міжнародній регуляторній практиці, оскільки спонукає підприємства до ефективного використання ресурсів та підвищення ефективності діяльності в цілому.

Наразі НКРЕКП проводиться робота щодо напрацювання нормативно-правової бази з метою впровадження механізму стимулюючого регулювання як одного з пріоритетних напрямків діяльності НКРЕКП у частині державного регулювання сектору теплопостачання:

• у 2017 році затверджено ряд нормативно-правових актів, що дозволяють впровадити механізм стимулюючого регулювання у сфері теплопостачання, а саме: 

• проведено навчальні заходи та інформаційно-роз’яснювальні кампанії щодо принципів стимулюючого регулювання з метою розуміння його суті, переваг, вигід та забезпечення прозорості процесу його впровадження;

• на етапі вдосконалення знаходиться методика оцінки активів суб’єктів природних монополій, суб’єктів господарювання на суміжних ринках, затвердженої наказом Фонду державного майна України від 12.03.2013 № 293 щодо оцінки активів для суб’єктів у сфері теплопостачання (Методика);

Слід зазначити, що відповідно до пункту 1.1 постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 27.07.2017 № 967 «Про затвердження Порядку формування тарифів на транспортування теплової енергії магістральними і місцевими (розподільчими) тепловими мережами на принципах стимулюючого регулювання» обов’язковими умовами переходу до стимулюючого регулювання у сфері транспортування теплової енергії ліцензіатів НКРЕКП, зокрема, є:

1) проведення одноразово суб'єктом оціночної діяльності незалежної оцінки активів, що використовуються для провадження господарської діяльності з транспортування теплової енергії за методикою оцінки, що визначається органом державної влади, який здійснює державне регулювання оціночної діяльності, за погодженням з органом, який здійснює державне регулювання діяльності суб'єктів природних монополій та суб'єктів господарювання на суміжних ринках у сфері комбінованого виробництва електричної та теплової енергії, та наявність позитивної рецензії звіту про оцінку таких активів рецензентами, які працюють в органі державної влади, який здійснює державне регулювання оціночної діяльності;

2) наявність встановлених не пізніше ніж як за 12 місяців до дати звернення щодо встановлення тарифів на транспортування теплової енергії на принципах стимулюючого регулювання тарифу на транспортування теплової енергії для суб'єкта природних монополій, який провадить (має намір провадити) господарську діяльність з транспортування теплової енергії та є ліцензіатом НКРЕКП (далі – ліцензіат) або тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування, постачання, у випадку якщо ліцензіат провадить (має намір провадити) одночасно господарську діяльність з виробництва, транспортування та постачання теплової енергії;

3) наявність у ліцензіата довгострокової інвестиційної програми, погодженої відповідним органом місцевого самоврядування, що подається на узгодження НКРЕКП відповідно до статті 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» після її громадського обговорення;

4) наявність погодження відповідного органу місцевого самоврядування щодо:

  • застосування ліцензіатом тарифів на транспортування теплової енергії на принципах стимулюючого регулювання;
  • застосування ліцензіатом двоставкових тарифів на транспортування теплової енергії на принципах стимулюючого регулювання, у випадку якщо ліцензіат звертається до НКРЕКП для встановлення таких тарифів;
  • графіку (режиму) надання послуг з централізованого постачання гарячої води протягом періоду, на який будуть встановлюватися тарифи на транспортування теплової енергії на принципах стимулюючого регулювання.

5) наявність документів, що підтверджують наміри ліцензіата залучити кошти для фінансування довгострокової інвестиційної програми.


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux