Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Оприлюднюється проект регуляторного акта - зміни до постанови НКРЕ від 23 липня 2013 року № 1009
Опубліковано 13 серпня 2015 року о 16:00



 

НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ

 

 

 

ПОВІДОМЛЕННЯ 

про оприлюднення проекту регуляторного акта – постанова НКРЕКП "Про внесення змін до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, від 23 липня 2013 року № 1009 та визнання такою, що втратила чинність, постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, від 10 січня 2014 року № 7"

 

З метою виконання Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами – членами, з іншої сторони зобов’язань, передбачених Договором про заснування Європейського Співтовариства в частині впровадження Директиви 2009/72/ЄС необхідно здійснити заходи щодо запровадження принципів стимулювання при реалізації тарифної політики.

 

Відповідно, Програмою Уряду та стратегією сталого розвитку «Україна – 2020» передбачено вдосконалення існуючої нормативної бази тарифоутворення в енергетиці, зокрема перехід до стимулюючого тарифоутворення в сфері передачі та постачання електричної енергії, що сприятиме залученню інвестицій та забезпечить стимули енергокомпаніям для ефективної роботи та наданню якісних послуг споживачам.

 

За результатами напрацювань робочої групи з питань вдосконалення методології стимулюючого тарифоутворення для електророзподільних та електропостачальних компаній виникла необхідність  внесення  змін до нормативної бази щодо запровадження стимулюючого регулювання. Так, пропонується  коригування  параметрів  регулювання, які включають норму доходності на старі активи, а також зменшення строку амортизації старих активів, яка буде включатися до  тарифного доходу. 

Параметри регулювання, що мають довгостроковий строк дії, встановлюються окремо на кожний період регулювання перед його початком. Перший (перехідний) період регулювання визначено 3 роки, наступні – по 5 років.

 

Параметри регулювання, що мають довгостроковий строк дії, використовуються суб’єктами господарювання, які здійснюють господарську діяльність на підставі ліцензії на здійснення діяльності з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами, та суб’єктів господарювання, які здійснюють господарську діяльність на підставі ліцензії на здійснення діяльності з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами та ліцензії на здійснення діяльності з постачання електричної енергії за регульованим тарифом (далі – ліцензіати) при розрахунку необхідного доходу для здійснення діяльності з постачання електричної енергії за регульованим тарифом та/або необхідного доходу для здійснення діяльності з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами.

 

Діючі рівні параметрів регулювання, що мають довгостроковий строк дії, визначено шляхом здійснення відповідних розрахунків з урахуванням передового досвіду країн СНД та Європи та  виваженого аналізу кінцевого зростання роздрібних тарифів на електричну енергію для споживачів  у разі застосування стимулюючого регулювання для ліцензіатів.

 

Зокрема, за підсумками діяльності  робочої групи та проведення низки нарад в Комісії,  було  узгоджено необхідність внесення змін до параметрів, що мають довгостроковий строк дії, для цілей стимулюючого регулювання, які затвердженні постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики від 23.07.2013 № 1009 «Про встановлення параметрів регулювання, що мають довгостроковий строк дії, для  цілей стимулюючого регулювання», а саме:

1) загальний показник ефективності, який встановлено на рівні 1%, застосовувати починаючи з другого року першого регуляторного періоду; 

2) цільовий показник якості послуг для міської території встановити на рівні 150 хвилин;

3) цільовий показник якості послуг для сільської території встановити на рівні 300 хвилин; 

4) параметр коригування необхідного доходу за недотримання цільового показника якості послуг для міської території встановити на рівні 5 відносних одиниць;

5) параметр коригування необхідного доходу за недотримання цільового показника якості послуг для сільської території встановити на рівні 5 відносних одиниць;

6) рік з початку переходу на стимулююче регулювання, у якому має бути досягнуто встановлений цільовий показник якості послуг встановити 8 років.

7) Регуляторну норму доходу на регуляторну базу активів, яка створена на дату переходу до стимулюючого регулювання узгоджено встановити на рівні 5%.

 

Враховуючи зазначене,  НКРЕКП розроблено Проект постанови НКРЕКП «Про внесення змін до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, від 23 липня 2013 року № 1009 та визнання такою, що втратила чинність, постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, від 10 січня 2014 року № 7».

 

Впровадження цього регуляторного акта не потребує додаткових видатків.

 

Зауваження та пропозиції слід надсилати на адреси:

 

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, 03057, м. Київ, вул. Смоленська, 19; e-mail: Osadchay@nerc.gov.ua, Svystun@nerc.gov.ua;

 

Державна регуляторна служба України, 01011, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11; e-mail: inform@dkrp.gov.ua.

 

Проект регуляторного акта та аналіз регуляторного впливу оприлюднені шляхом розміщення на офіційному веб-сайті НКРЕКП www.nerc.gov.ua в мережі Інтернет. Заархівований файл pr_71.zip скачати тут.

 

Зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань приймаються до 14.09.2015 у письмовому та/або електронному вигляді.

 

Національна комісія, що здійснює державне регулювання

у сферах енергетики та комунальних послуг

13.08.2015


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux