Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Оприлюднюється проєкт постанови, що має ознаки регуляторного акта, – зміни до порядку визначення витрат на оплату праці, затвердженого постановою НКРЕКП від 26.10.2015 № 2645
Опубліковано 29 вересня 2021 року о 16:32



НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ

 

 

ПОВІДОМЛЕННЯ

про оприлюднення проєкту, що має ознаки регуляторного акта, постанови НКРЕКП «Про внесення змін до Порядку визначення витрат на оплату праці, які враховуються у тарифах на послуги з розподілу електричної енергії, передачі електричної енергії, диспетчерського (оперативно-технологічного) управління, послуги постачальника універсальних послуг, виробництво теплової та виробництво електричної енергії»


На засіданні Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, яке проводилося у формі відкритого слухання 29 вересня 2021 року схвалено проєкт рішення, що має ознаки регуляторного акта – постанови НКРЕКП «Про внесення змін до Порядку визначення витрат на оплату праці, які враховуються у тарифах на послуги з розподілу електричної енергії, передачі електричної енергії, диспетчерського (оперативно-технологічного) управління, послуги постачальника універсальних послуг, виробництво теплової та виробництво електричної енергії».

 

Згідно з вимогами Закону «Про ринок електричної енергії» (далі – Закон) оператор системи передачі (НЕК «Укренерго») виконує функції адміністратора розрахунків (стаття 52 розділу VIII) та адміністратора комерційного обліку (стаття 53 Закону розділу IX), що передбачені Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, та Кодексом комерційного обліку електричної енергії, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 311.

 

Відповідно до пункту 7 статті 52 та пункту 3 статті 53 Закону вартість послуг адміністратора розрахунків та адміністратора комерційного обліку затверджується Регулятором та включаються як окремі складові, у тому числі до тарифу на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління. При цьому, оператор системи передачі зобов’язаний вести окремий від інших видів діяльності облік витрат та доходів щодо виконання функцій адміністратора розрахунків та адміністратора комерційного обліку.

 

Згідно з вимогами Закону прийнято Порядок формування тарифу на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління, затверджений постановою НКРЕКП від 22.04.2019 № 586, яким враховано законодавчі зміни та визначено процедуру встановлення та детальний механізм розрахунку тарифу, зокрема порядок та строки подання необхідних документів, у тому числі розрахунок витрат на плату праці на прогнозний рік.

 

Прогнозований фонд оплати праці на прогнозний рік, розраховується відповідно до Порядку визначення витрат на оплату праці, які враховуються у тарифах на послуги з розподілу електричної енергії, передачі електричної енергії, диспетчерського (оперативно-технологічного) управління, послуги постачальника універсальних послуг, виробництво теплової та виробництво електричної енергії», затвердженого постановою НКРЕКП від 26.10.2015 № 2645, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.11.2015 за № 1431/27876 (далі – Порядок визначення витрат на оплату праці).

 

Згідно з пунктом 2.1 глави II Порядку визначення витрат на оплату праці, при розрахунку річних витрат на оплату праці для оператора системи передачі використовується коефіцієнт співвідношення тарифної середньої заробітної плати працівників у сферах електроенергетики та теплопостачання до рівня середньої заробітної плати в розрахунку на одного штатного працівника, зайнятого в промисловості a (далі – коефіцієнт a).

 

При цьому, коефіцієнт a для ліцензіата з передачі електричної енергії у частині надання послуг з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління визначається у розмірі 1,7.


До НКРЕКП надійшло звернення НЕК «Укренерго» від 20.09.2021 № 01/41945 яким зазначено, що для виконання функцій адміністратора розрахунків (далі – АР) та адміністратора комерційного обліку (далі – АКО), покладених на неї нормами Закону, НЕК «Укренерго» сформовано окремі підрозділи та залучено до виконання передбачених обов’язків висококваліфікованих фахівців, заробітна плата яких має бути вищою порівняно з іншими категоріями працівників. На ринку праці кількість спеціалістів, які володіють знаннями нормативно-правових актів та механізмів роботи нового ринку електроенергії, досить обмежена, що унеможливлює найм працівників у відповідні підрозділи за діючу заробітну плату.

 

Ураховуючи звернення НЕК «Укренерго» від 20.09.2021 № 01/41945 стосовно проблематики недостатності коштів для оплати праці фахівцям у підрозділах, створених на виконання вимог Закону (АР та АКО), та з метою коректного врахування в тарифі на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) витрат на оплату праці висококваліфікованого персоналу удосконалено деякі положення Порядку визначення витрат на оплату праці, які враховуються у тарифах на послуги з розподілу електричної енергії, передачі електричної енергії, диспетчерського (оперативно-технологічного) управління, послуги постачальника універсальних послуг, виробництво теплової та виробництво електричної енергії, затвердженого постановою НКРЕКП від 26.10.2015 № 2645, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.11.2015 за № 1431/27876, а саме при визначенні річних витрат на оплату праці для оператора системи передачі у частині надання послуг з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління для виконання функцій підрозділів АР та АКО передбачено окремий коефіцієнт a у розмірі, запропонованому НЕК «Укренерго» – 2,4.

 

З огляду на зазначене, НКРЕКП розроблено проєкт постанови НКРЕКП «Про внесення змін до Порядку визначення витрат на оплату праці, які враховуються у тарифах на послуги з розподілу електричної енергії, передачі електричної енергії, диспетчерського (оперативно-технологічного) управління, послуги постачальника універсальних послуг, виробництво теплової та виробництво електричної енергії».

 

Проєкт рішення, що має ознаки регуляторного акта, аналіз впливу рішення НКРЕКП, що має ознаки регуляторного акта та порівняльна таблиця оприлюднені шляхом розміщення на офіційному вебсайті НКРЕКП www.nerc.gov.ua в мережі Інтернет http://www.nerc.gov.ua/storage/app/uploads/public/61a/e96/cdb/61ae96cdbdd22479585977.zip.

 

Зауваження та пропозиції до оприлюднених матеріалів від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань приймаються до 29 жовтня 2021 року (включно).

 

Зауваження та пропозиції до проєкту рішення НКРЕКП, що має ознаки регуляторного акта, подаються у письмовому та електронному вигляді у форматах doc (docx) та PDF за формою згідно з додатком 1 до Порядку проведення відкритого обговорення проектів рішень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.06.2017 № 866, які слід надсилати на адреси: Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, 03057, м. Київ, вул. Смоленська, 19; e-mail: Modna@nerc.gov.ua. Контактна особа: Модна Тетяна Вікторівна, тел. (044) 204-48-88.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання

у сферах енергетики та комунальних послуг

29.09.2021


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux