Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
День оприлюднення на офіційному веб-сайті Регулятора: 05.02.2024
Наказ
від 02 лютого 2024 р. № 8-од
Київ
Про затвердження Змін до Розподілу функціональних обов'язків між Головою НКРЕКП, членами НКРЕКП та керівником апарату

НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ

У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ


НАКАЗ

02.02.2024 № 8-од


Про затвердження Змін до Розподілу функціональних обов'язків між Головою НКРЕКП, членами НКРЕКП та керівником апарату


Відповідно до законів України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», «Про державну службу», з метою забезпечення ефективної діяльності Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, НАКАЗУЮ:


1. Затвердити Зміни до Розподілу функціональних обов'язків між Головою НКРЕКП, членами НКРЕКП та керівником апарату, затвердженого наказом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 03 серпня 2023 року № 49-од, що додаються.

2. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.


Голова НКРЕКП            Костянтин УЩАПОВСЬКИЙ


Затверджено

наказ НКРЕКП

02.02.2024 № 8-од


Зміни

до Розподілу функціональних обов'язків між Головою НКРЕКП, членами НКРЕКП та керівником апарату


1. Абзаци вісімнадцятий – двадцять п’ятий пункту 1.12 глави 1 замінити дванадцятьма новими абзацами такого змісту:

«участі у проведенні розслідування зловживань на оптовому енергетичному ринку;

координації та організації роботи з питань розгляду та затвердження звіту оператора системи передачі з оцінки відповідності (достатності) генеруючих потужностей для покриття прогнозованого попиту на електричну енергію та забезпечення необхідного резерву (звіт з оцінки відповідності (достатності) генеруючих потужностей) з урахуванням вимог безпеки постачання;

встановлення загальних та гарантованих стандартів якості послуг, компенсацій споживачам за недотримання стандартів якості послуг, здійснення моніторингу та аналізу за їх дотриманням;

координації роботи в НКРЕКП з моніторингу та регулювання якості послуг, в тому числі моніторингу безперебійної роботи інфраструктури, дотримання вимог щодо надійності та безперебійності електро-, тепло-, водо-, стандартів та вимог до якості обслуговування споживачів;

регулювання та моніторингу виконання вимог з відокремлення та незалежності оператора системи передачі електричної енергії, операторів систем розподілу електричної енергії, в тому числі моніторингу виконання програм відповідності, прийнятих оператором газотранспортної системи, операторами систем передачі та розподілу електричної енергії;

координації та організації роботи з питань впровадження та супроводу реалізації вимог по забезпеченню доброчесності та прозорості енергетичних ринків, зокрема інформування Ради регуляторних органів регулювання Енергетичного Співтовариства та Секретаріат Енергетичного Співтовариства у разі появи у НКРЕКП обґрунтованих підстав вважати, що у Договірних Сторонах Енергетичного Співтовариства були здійснені операції з порушенням встановлених обмежень щодо поводження з інсайдерською інформацією або такі операції мають ознаки маніпулювання, а також про ініціювання НКРЕКП розслідувань за результатами моніторингу господарсько-торговельної діяльності, пов’язаної з оптовими енергетичними продуктами, виявлених фактів або підозр в порушенні встановлених законами обмежень щодо поводження з інсайдерською інформацією, або дій, що мають ознаки маніпулювання чи спроби маніпулювання на оптовому енергетичному ринку;

забезпечення проведення консультацій з Секретаріатом Енергетичного Співтовариства та Європейською Комісією з метою отримання висновків щодо застосування європейського енергетичного права;

забезпечення та координації співпраці з Радою регуляторних органів Енергетичного Співтовариства, Агентством з питань співробітництва енергетичних регуляторів та регулюючими органами іноземних держав з метою виконання функцій та завдань, визначених законодавством Енергетичного Співтовариства;

аналізу міжнародної практики регулювання у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення, енергетичної ефективності та законодавства Європейського Союзу щодо моделей організації та правил функціонування цих сфер;

підготовки річного звіту про діяльність НКРЕКП;

здійснення поточного та стратегічного планування діяльності НКРЕКП;

взаємодії з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, громадськими організаціями, а також здійснення співробітництва з відповідними органами іноземних держав і міжнародними організаціями з питань, що належать до компетенції НКРЕКП та участі у підготовці проектів міжнародних договорів України;».

2. Пункти 3.1 та 3.2 глави 3 викласти в такій редакції:

«3.1 забезпечує діяльність НКРЕКП із формування та реалізації державної політики по забезпеченню прозорості та доброчесності на оптовому енергетичному ринку, здійснення державного контролю за дотриманням суб’єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, та суб’єктами, що належать до особливої групи споживачів у розумінні Закону України «Про ринок електричної енергії», ліцензійних умов та законодавства у відповідних сферах; 

3.2 організовує роботу НКРЕКП з питань:

здійснення контролю за додержанням ліцензіатами НКРЕКП та суб’єктами, що належать до особливої групи споживачів у розумінні Закону України «Про ринок електричної енергії», ліцензійних умов та законодавства у сферах енергетики та комунальних послуг та вжиття заходів щодо запобігання порушенням ліцензіатами ліцензійних умов;

здійснення розслідування зловживань на оптовому енергетичному ринку;

визначення розміру санкцій за результатами проведених заходів державного контролю/розслідувань та вжиття заходів щодо запобігання порушенням законодавства у сферах енергетики та комунальних послуг та ліцензійних умов ліцензіатами НКРЕКП, суб’єктами, що належать до особливої групи споживачів та суб’єктами господарювання, що провадять діяльність з оптовими енергетичними продуктами;

здійснення моніторингу оптового та роздрібного ринку електричної енергії за результатами аналізу звітності ліцензіатів НКРЕКП, який забезпечується шляхом проведення аналізу та оцінки, зокрема:

рівня прозорості та конкуренції на оптовому і роздрібному ринках,

рівня відкриття та ефективності функціонування ринку,

показників зміни постачальника і статистики відключень,

оптових цін на енергетичних ринках та роздрібних цін на товари (послуги) на ринку,

інвестицій у генеруючі потужності та установки зберігання енергії,

змін у структурі власності суб’єктів господарювання, що провадять діяльність на ринку електричної енергії,

підготовки результатів моніторингу функціонування ринку електричної енергії, зокрема у вигляді звітів з моніторингу, та їх оприлюднення на офіційному вебсайті НКРЕКП;

участь у здійсненні моніторингу ринків у сферах енергетики та комунальних послуг за результатами заходів державного контролю та розслідувань, зокрема:

застосування положень договорів, що обмежують конкуренцію на ринках у сферах енергетики та комунальних послуг, а також будь-яких інших практик, що призводять до порушення, спотворення або обмеження конкуренції на ринках у сферах енергетики та комунальних послуг,

ринкової поведінки та господарсько-торговельних операцій суб’єктів господарювання, що провадять діяльність з оптовими енергетичними продуктами, з метою виявлення та запобігання зловживанням на оптовому енергетичному ринку,

порушень та/або обмежень конкуренції на ринках у сферах енергетики та комунальних послуг, проявів обмежувальної договірної практики на ринках у сферах енергетики та комунальних послуг, включаючи індивідуальні умови договорів з великими непобутовими споживачами,

виконання суб’єктами господарювання, що провадять діяльність на ринках у сферах енергетики та комунальних послуг, своїх зобов’язань відповідно до законодавства,

проявів перехресного субсидіювання між різними видами діяльності, категоріями споживачів (замовників) на ринках у сферах енергетики та комунальних послуг,

дотримання вимог щодо надійності та безперебійності електро-, тепло-, водо-, газопостачання, стандартів та вимог до якості обслуговування споживачів,

виконання операторами систем передачі та розподілу, операторами газотранспортної та газорозподільних систем їхніх функцій та зобов’язань відповідно до законодавства,

виконання операторами систем передачі та розподілу, газотранспортної та газорозподільних систем умов щодо недискримінаційного доступу до їхніх мереж/систем, у тому числі доступу до мереж нових учасників ринків електричної енергії, зокрема виробників електричної енергії з відновлюваних джерел енергії, та природного газу,

строків, необхідних операторам систем передачі та розподілу для виконання робіт з приєднання та ремонту;

дотримання ліцензіатами ліцензійних умов, у тому числі щодо транскордонних питань,

дотримання виконання зобов’язань суб’єктами господарювання, які здійснюють один або більше видів регульованої діяльності у сферах енергетики або один чи більше видів регульованої діяльності у сферах енергетики та іншої діяльності,

виконання зобов’язань, що стосуються бухгалтерського обліку та публікації фінансової звітності суб’єктами господарювання, які здійснюють один або більше видів регульованої діяльності у сферах енергетики або один або більше видів регульованої діяльності у сферах енергетики та іншої діяльності,

виконання програм відповідності, прийнятих оператором газотранспортної системи, систем розподілу природного газу, оператором газосховищ, операторами систем передачі та розподілу електричної енергії, за допомогою яких вони повинні забезпечувати повну юридичну, фінансову, управлінську та операційну незалежність від вертикально інтегрованих організацій (суб’єктів господарювання), до складу яких вони входять, а також від суміжних підприємств з метою забезпечення недискримінації, прозорості та об’єктивності у функціонуванні енергетичних ринків;

координації та організації роботи з питань економічного та фінансового аналізу діяльності ліцензіатів НКРЕКП, прогнозування у сферах енергетики та комунальних послуг та встановлення на основі такого аналізу критеріїв ліквідності для всіх сегментів енергетичних ринків;

надання рекомендацій щодо забезпечення доброчесності та прозорості на оптовому енергетичному ринку з урахуванням вимог нормативно-правових актів Енергетичного Співтовариства та рекомендацій Агентства з питань співробітництва енергетичних регуляторів;

взаємодії з Антимонопольним комітетом України, Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку та органами фінансового контролю у процесі моніторингу та під час проведення НКРЕКП або іншим уповноваженим органом розслідування зловживань на оптовому енергетичному ринку;

взаємодії з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, громадськими організаціями, а також здійснення співробітництва з відповідними органами іноземних держав і міжнародними організаціями з питань, що стосуються контролю за додержанням ліцензіатами ліцензійних умов провадження господарської діяльності та забезпеченню прозорості та доброчесності енергетичних ринків, та належать до компетенції НКРЕКП, та участі у підготовці проєктів міжнародних договорів України;

розгляду звернень та надання роз’яснень з питань здійснення контролю за додержанням ліцензіатами ліцензійних умов провадження господарської діяльності та законодавства у відповідних сферах, розслідування зловживань на оптовому енергетичному ринку та звітності ліцензіатів НКРЕКП;

участі у заходах міжнародного співробітництва за проєктами міжнародної технічної допомоги;

забезпечення співпраці НКРЕКП з Громадською радою при НКРЕКП, Радою регуляторних органів Енергетичного Співтовариства, Секретаріатом Енергетичного Співтовариства та національними регуляторами енергетики інших держав у частині розслідування зловживань на оптовому енергетичному ринку;

розробки:

порядку контролю за дотриманням ліцензійних умов,

порядку розслідування зловживань на оптовому енергетичному ринку,

вимог щодо забезпечення доброчесності та прозорості на оптовому енергетичному ринку,

порядку (методики) визначення розміру штрафу, які накладаються НКРЕКП,

порядку здійснення НКРЕКП моніторингу ринків у сферах енергетики та комунальних послуг,

порядку здійснення НКРЕКП оцінки рівня ліквідності ринку електричної енергії та вжиття заходів забезпечення достатнього рівня ліквідності ринку електричної енергії,

форм звітності суб’єктів господарювання, що провадять діяльність на ринку електричної енергії, та порядок їх подання;».

3. У пункті 4.2 глави 4:

1) абзац сьомий викласти в такій редакції:

«участі у проведенні розслідування зловживань на оптовому енергетичному ринку;»;

2) після абзацу тринадцятого доповнити новим абзацом чотирнадцятим такого змісту:

«здійснення моніторингу функціонування ринку електричної енергії та у сфері центрального водопостачання та центрального водовідведення, який забезпечується шляхом проведення аналізу та оцінки, зокрема цін і тарифів, що регулюються НКРЕКП, на товари (послуги) у сферах енергетики та комунальних послуг та їх застосування;».

У зв’язку з цим абзаци чотирнадцятий – двадцять восьмий вважати відповідно абзацами п’ятнадцятим – двадцять дев’ятим.

4. У пункті 5.2 глави 5:

1) абзац сьомий викласти в такій редакції:

«участі у проведенні розслідування зловживань на оптовому енергетичному ринку;»;

2) після абзацу дев’ятнадцятого доповнити дев’ятнадцятьма новими абзацами такого змісту:

«здійснення моніторингу функціонування ринку електричної енергії, та його сегментів, а також оптового енергетичного ринку та поведінки суб’єктів господарювання на щоденній/щодекадній/щомісячній основі, які забезпечуються шляхом аналізу та оцінки:

стану безпеки постачання енергоресурсів та безперебійної роботи інфраструктури,

реалізації інвестиційних програм і заходів з інвестиційного планування щодо операторів систем передачі та розподілу у коротко- і довгостроковій перспективі з метою підвищення ефективності роботи систем і сприяння ринковій інтеграції,

інвестицій у генеруючі потужності та установки зберігання енергії з метою забезпечення безпеки постачання електричної енергії;

дотримання правил управління перевантаженнями, включаючи правила розподілу пропускної спроможності електричних (газових) міждержавних мереж/перетинів,

застосування правил, що регулюють розподіл міжсистемної пропускної потужності і управління перевантаженнями в системах передачі електричної енергії, включаючи перевантаження міжсистемних з’єднань, заснованих на зобов’язаннях, взятих Україною відповідно до Договору про заснування Енергетичного Співтовариства,

виконання операторами систем передачі та розподілу умов щодо недискримінаційного доступу до їхніх мереж/систем, у тому числі доступу до мереж нових учасників ринків електричної енергії, зокрема виробників електричної енергії з відновлюваних джерел енергії,

своєчасності оприлюднення операторами систем передачі електричної енергії інформації щодо міжсистемних з’єднань, розподілу пропускної спроможності таких з’єднань,

застосування цін і тарифів на оптовому енергетичному ринку,

застосування умов для приєднання до мереж нових генеруючих потужностей та/або установок зберігання енергії з належним урахуванням витрат і вигод, пов’язаних з різними технологіями у використанні відновлюваних джерел енергії, а також із розподіленою генерацією та комбінованим виробництвом теплової та електричної енергії (когенерацією),

технічного співробітництва з операторами системи передачі та/або операторами ринку інших договірних сторін Договору про заснування Енергетичного Співтовариства,

рівня прозорості та конкуренції на оптовому ринку,

рівня відкриття та ефективності функціонування ринку,

підготовки результатів моніторингу, зокрема у вигляді звітів з моніторингу, та оприлюднення аналітичних матеріалів на офіційному вебсайті НКРЕКП,

господарсько-торговельних операцій, пов’язаних з оптовими енергетичними продуктами,

ринкової поведінки та інформації про господарсько-торговельні операції на оптовому енергетичному ринку, включаючи виконані та невиконані заявки, наданої Регулятору учасниками оптового енергетичного ринку, особами, які професійно організовують операції з оптовими енергетичними продуктами, та торговими репозиторіями,

ініціювання розслідувань за результатами моніторингу господарсько-торговельної діяльності, пов’язаної з оптовими енергетичними продуктами, виявлених фактів або підозр в порушенні встановлених законами обмежень щодо поводження з інсайдерською інформацією, або дій, що мають ознаки маніпулювання чи спроби маніпулювання на оптовому енергетичному ринку,

надання рекомендацій щодо забезпечення доброчесності та прозорості на оптовому енергетичному ринку з урахуванням вимог нормативно-правових актів Енергетичного Співтовариства та рекомендацій Агентства з питань співробітництва енергетичних регуляторів,

взаємодії з Антимонопольним комітетом України, Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку та органами фінансового контролю у процесі моніторингу;».

У зв’язку з цим абзаци двадцятий – тридцять шостий вважати відповідно абзацами тридцять дев’ятим – п’ятдесят п’ятим;

3) доповнити новим абзацом такого змісту:

«порядку подання інформації про здійснені господарсько-торговельні операції, пов’язані з оптовими енергетичними продуктами;».

5. У пункті 6.2 глави 6:

1) абзац дев’ятий викласти в такій редакції:

«участі у проведенні розслідування зловживань на оптовому енергетичному ринку;»;

2) після абзацу двадцятого доповнити дев’ятнадцятьма новими абзацами такого змісту:

«здійснення моніторингу функціонування ринку природного газу, який забезпечується шляхом аналізу та оцінки:

рівня прозорості та конкуренції на ринку природного газу, відкриття та ефективності функціонування ринку природного газу, конкуренції на оптовому і роздрібному ринках природного газу,

рівня відкриття та ефективності функціонування роздрібного ринку електричної енергії, рівня конкуренції на роздрібному ринку, показників зміни постачальника і статистики відключень, застосування положень договорів, що обмежують конкуренцію, а також будь-яких інших практик, що призводять до порушення, спотворення або обмеження конкуренції на роздрібному рину електричної енергії; роздрібних цін на товари (послуги) на роздрібному ринку електричної енергії,

показників зміни постачальника,

оптових та роздрібних цін на товари (послуги) на ринку природного газу,

ринкової поведінки та господарсько-торговельних операцій суб’єктів господарювання, що провадять діяльність з оптовими енергетичними продуктами, з метою виявлення та запобігання зловживанням на оптовому енергетичному ринку за результатами регуляторних форм звітності та оперативного моніторингу,

реалізації інвестиційних програм і заходів з інвестиційного планування щодо операторів газотранспортної та газорозподільних систем у коротко- і довгостроковій перспективі з метою підвищення ефективності роботи систем і сприяння ринковій інтеграції,

дотримання вимог щодо надійності та безперебійності газопостачання, стандартів та вимог до якості обслуговування споживачів природного газу;

виконання операторами газотранспортної та газорозподільних систем зобов’язань щодо відокремлення та незалежності,

застосування правил, що регулюють розподіл міжсистемної пропускної потужності і управління перевантаженнями в системах транспортування природного газу, включаючи перевантаження міжсистемних з’єднань, заснованих на зобов’язаннях, взятих Україною відповідно до Договору про заснування Енергетичного Співтовариства,

виконання операторами газотранспортної та газорозподільних систем умов щодо недискримінаційного доступу до їхніх систем,

умов доступу до газосховищ, акумулюючої здатності в системі транспортування природного газу (заповнення системи) та інших допоміжних послуг, пов’язаних з природним газом,

використання доходів, отриманих від управління перевантаженнями в системах транспортування природного газу,

своєчасності оприлюднення операторами систем транспортування природного газу інформації щодо міжсистемних з’єднань, розподілу пропускної спроможності таких з’єднань,

застосування цін і тарифів на ринку природного газу,

виконання програм відповідності, прийнятих оператором газотранспортної системи, систем розподілу природного газу, оператором газосховищ за допомогою яких вони повинні забезпечувати повну юридичну, фінансову, управлінську та операційну незалежність від вертикально інтегрованих організацій (суб’єктів господарювання), до складу яких вони входять, а також від суміжних підприємств з метою забезпечення недискримінації, прозорості та об’єктивності у функціонуванні енергетичних ринків,

господарсько-торговельних операцій, пов’язаних з оптовими енергетичними продуктами,

інформації про господарсько-торговельні операції на оптовому енергетичному ринку, включаючи виконані та невиконані заявки, наданої Регулятору учасниками оптового енергетичного ринку, особами, які професійно організовують операції з оптовими енергетичними продуктами, та торговими репозиторіями,

ініціювання розслідувань за результатами моніторингу господарсько-торговельної діяльності, пов’язаної з оптовими енергетичними продуктами, виявлених фактів або підозр в порушенні встановлених законами обмежень щодо поводження з інсайдерською інформацією, або дій, що мають ознаки маніпулювання чи спроби маніпулювання на оптовому енергетичному ринку;».

У зв’язку з цим абзаци двадцять перший – тридцять четвертий вважати відповідно абзацами сороковим – п’ятдесят третім.

6. У пункті 7.2 глави 7:

1) абзац четвертий викласти у такій редакції:

«участі у проведенні розслідування зловживань на оптовому енергетичному ринку;»;

2) абзац восьмий виключити;

У зв’язку з цим абзаци дев’ятий – тридцять п’ятий вважати відповідно абзацами восьмим – тридцять четвертим;

3) після абзацу двадцятого доповнити десятьма новими абзацами такого змісту:

«реєстрації учасників оптового енергетичного ринку, які здійснюють або мають намір здійснювати операції, пов’язані з оптовими енергетичними продуктами, та ведення такого реєстру; 

взаємодії з Радою регуляторних органів Енергетичного Співтовариства в частині надання інформації з реєстру учасників оптового енергетичного ринку;

здійснення моніторингу функціонування роздрібного ринку електричної енергії, який забезпечується шляхом аналізу та оцінки:

рівня прозорості та конкуренції на роздрібному ринку електричної енергії,

рівня відкриття та ефективності функціонування роздрібного ринку електричної енергії, рівня конкуренції на роздрібному ринку, показників зміни постачальника і статистики відключень, застосування положень договорів, що обмежують конкуренцію, а також будь-яких інших практик, що призводять до порушення, спотворення або обмеження конкуренції на роздрібному рину електричної енергії; роздрібних цін на товари (послуги) на роздрібному ринку електричної енергії,

виконання операторами систем передачі та розподілу їхніх функцій та зобов’язань щодо відокремлення та незалежності,

змін у структурі власності суб’єктів господарювання що виконують функції операторів передачі та розподілу електричної енергії,

виконання операторами систем передачі та розподілу умов щодо недискримінаційного доступу до їхніх мереж/систем, у тому числі доступу до мереж нових учасників ринків електричної енергії, зокрема виробників електричної енергії з відновлюваних джерел енергії (в частині укладення договорів),

роздрібних цін на товари (послуги) на роздрібному ринку електричної енергії,

наявності обмежувальних договірних практик, у тому числі виняткових положень, які можуть перешкоджати споживачам укладати договори одночасно з більш як одним постачальником або обмежувати таку можливість;».

У зв’язку з цим абзаци двадцять перший – тридцять четвертий вважати відповідно абзацами тридцятим першим – сорок четвертим.

7. Пункт 8.2 глави 8 після абзацу тридцятого доповнити новим абзацом тридцять першим такого змісту:

«координує роботу із здійснення моніторингу функціонування ринків у сферах енергетики та комунальних послуг, який забезпечується шляхом аналізу та оцінки скарг споживачів;».

У зв’язку з цим абзаци тридцять перший та тридцять другий вважати відповідно абзацами тридцять другим та тридцять третім.


Директор Юридичного департаменту            Світлана ТЕРЕЩЕНКО

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux