Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
День оприлюднення на офіційному веб-сайті Регулятора: 15.05.2025
Постанова
від 13 травня 2025 р. № 715
Київ
Про застосування санкцій до АТ «ДТЕК ОДЕСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» за порушення Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії, недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та здійснення заходів державного регулювання

НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ

У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ


ПОСТАНОВА

13.05.2025 № 715


Про застосування санкцій до АТ «ДТЕК ОДЕСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» за порушення Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії, недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та здійснення заходів державного регулювання


Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, у результаті розгляду 13 травня 2025 року на засіданні, яке проводилось у формі відкритого слухання, Акта планової перевірки від 16 квітня 2025 року № 82, проведеної відповідно до Плану здійснення заходів державного контролю суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, на 2025 рік, затвердженого постановою НКРЕКП від 13 листопада 2024 року № 1940, постанови НКРЕКП від 25 березня 2025 року № 459 «Про збільшення строку проведення планової перевірки АТ «ДТЕК ОДЕСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ», посвідчень на проведення планової перевірки від 18 березня 2025 року № 126 та від 27 березня 2025 року № 135, установлено, що АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «ДТЕК ОДЕСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» (код ЄДРПОУ 00131713) порушено Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії, затверджені постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1470 (далі – Ліцензійні умови з розподілу електричної енергії), та не дотримано вимоги нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, а саме:

Ліцензійні умови з розподілу електричної енергії, а саме:

підпункт 5 пункту 2.2 у частині виконання рішень НКРЕКП у строки, встановлені відповідним рішенням та законодавством,

підпункт 7 пункту 2.2 у частині надання до НКРЕКП достовірних документів (їх копій) та інформації (даних, відомостей, звітності), необхідних для виконання НКРЕКП своїх повноважень та функцій, в обсягах та у строки (не менше десяти робочих днів для надання копій документів, пояснень тощо), встановлені НКРЕКП,

підпункт 8 пункту 2.2 у частині забезпечення функціонування вебсайту ліцензіата у мережі Інтернет, у якому, зокрема, вказати засоби комунікації (поштову адресу, номер телефону для звернення, адресу електронної пошти для прийому повідомлень) та іншу інформацію, що підлягає оприлюдненню відповідно до законодавства, а також функціонування на вебсайті ліцензіата сервісу «Особистий кабінет замовника»,

підпункт 13 пункту 2.2 у частині виконання умов укладених договорів, які є обов’язковими для здійснення діяльності на ринку електричної енергії, зокрема своєчасно та в повному обсязі сплачувати за електричну енергію, куплену на ринку електричної енергії, та за послуги, що надаються на ринку електричної енергії,

підпункт 24 пункту 2.2 у частині здійснення компенсації та/або відшкодування збитків користувачу системи та/або споживачу у разі недотримання ліцензіатом показників якості послуг з розподілу електричної енергії, визначених НКРЕКП та договором про надання послуг з розподілу,

підпункт 26 пункту 2.2 у частині надання послуги з приєднання електроустановки замовника до системи розподілу електричної енергії з урахуванням положень статті 21 Закону України «Про ринок електричної енергії» за умови дотримання замовником вимог кодексу систем розподілу та кодексу системи передачі,

підпункт 46 пункту 2.2 у частині розроблення інвестиційної програми відповідно до Порядку розроблення та подання на схвалення планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 04 вересня 2018 року № 955 (далі – Порядок розроблення та подання на схвалення планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу), та подання її на схвалення НКРЕКП не пізніше 30 вересня року, що передує прогнозному періоду,

підпункт 2 пункту 2.3 у частині забезпечення та здійснення комерційного обліку електричної енергії та обміну даними комерційного обліку відповідно до правил ринку та кодексу комерційного обліку, інших нормативно-правових актів та нормативних документів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії;

розділу IV Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 310 (далі – Кодекс систем розподілу), а саме:

пункту 4.1.19 глави 4.1, згідно з яким для визначення відстані, відповідно до якої здійснюється розрахунок плати за лінійну частину приєднання при нестандартному приєднанні, що здійснюється за процедурою «під ключ», вимірюється найкоротша відстань по прямій лінії від прогнозованої точки приєднання електроустановок замовника до найближчої точки в існуючих (діючих) електричних мережах (повітряна лінія, трансформаторна підстанція або розподільний пункт), що збігається зі ступенем напруги в точці приєднання, яка визначається відповідно до величини заявленої до приєднання потужності,

пункту 4.2.3 глави 4.2 та пункту 4.3.2 глави 4.3, згідно з якими надання замовнику послуги зі стандартного/нестандартного приєднання «під ключ» передбачають подання ОСР робочої напруги в точку приєднання електроустановок замовника (на контактні з'єднання електричних мереж (межа балансової належності)),

пункту 4.2.4 глави 4.2, згідно з яким максимальний (граничний) строк надання послуги зі стандартного приєднання для електроустановок замовника першого ступеня потужності становить 45 календарних днів, починаючи з наступного робочого дня від дня оплати замовником ОСР повної вартості приєднання або першого авансового платежу відповідно до договору про приєднання. Для електроустановок замовника другого ступеня потужності цей строк становить 60 календарних днів, починаючи з наступного робочого дня від дня оплати замовником ОСР вартості приєднання відповідно до договору про приєднання,

абзацу другого пункту 4.2.4 глави 4.2 (у редакції, що діяла до 19 серпня 2023 року), згідно з яким у разі необхідності збільшення строку надання послуги зі стандартного приєднання через затримку здійснення заходів щодо відведення земельних ділянок для розміщення відповідних об'єктів електроенергетики (затримка в погодженні власника (власників) або Користувача (Користувачів) земельної ділянки (земельних ділянок)) ОСР не пізніше ніж за 10 календарних днів до закінчення строку надання послуги з приєднання письмово (або у спосіб, узгоджений із замовником) повідомляє замовника про збільшення строку проєктування не більше ніж на 30 календарних днів (з наданням документального підтвердження причин виникнення затримки та зазначенням найменування організацій, до яких звернувся ОСР щодо питання вирішення землевідведення з наданням копій офіційного листування),

пункту 4.3.3 глави 4.3, згідно з яким строк надання послуги з нестандартного приєднання «під ключ», становить не більше 230 календарних днів (у тому числі 30 днів для проєктування електричних мереж лінійної частини приєднання) – для замовників із заявленою до приєднання потужністю електроустановок від 160 кВт до 400 кВт (включно),

пункту 4.3.6 глави 4.3 у частині проведення розрахунку вартості плати за нестандартне приєднання до електричних мереж системи розподілу з проєктуванням лінійної частини приєднання замовником до електричних мереж відповідно до Методики (порядку) формування плати за приєднання,

пункту 4.5.6 глави 4.5 у частині надання технічних умов на нестандартне приєднання разом із розрахунком вартості плати за приєднання до електричних мереж та рахунком на сплату вартості послуги з приєднання письмово замовнику не пізніше 10 робочих днів, починаючи з наступного робочого дня від дати реєстрації заяви про приєднання, та 20 робочих днів у разі необхідності їх погодження з ОСП або іншими суб'єктами господарювання (крім ОСП) у випадках, передбачених пунктом 4.1.29 глави 4.1 цього розділу, через особистий кабінет замовника, на електронну адресу та у разі наявності в заяві про приєднання відповідної відмітки – на поштову адресу.

Договір про приєднання вважається укладеним з дати подання замовником належним чином оформленої заяви про приєднання та документів, що додаються до неї,

пункту 4.10.2 глави 4.10, згідно з яким сервіс «Особистий кабінет замовника» має забезпечувати можливість, зокрема отримання та підписання акта надання/отримання послуг з комерційного обліку електричної енергії в рамках даного приєднання (пломбування, подача напруги) кваліфікованим електронним підписом;

Кодексу комерційного обліку електричної енергії, затвердженого постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 311 (далі – Кодекс комерційного обліку електричної енергії), а саме:

підпункту 2 пункту 2.5.4 глави 2.5 розділу II в частині забезпечення за власний рахунок за місцем провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії гарантоване щодобове автоматизоване дистанційне зчитування даних з вузлів обліку з можливістю погодинного обліку та дистанційного зчитування результатів вимірювання в ТКО, де оператор системи є ВТКО,

підпункту 4 пункту 9.2.1 глави 9.2 розділу IX у частині забезпечення при передачі даних комерційного обліку електричної енергії достовірності даних, що передаються. Програмне забезпечення, яке приймає дані комерційного обліку, має забезпечувати перевірку їхньої достовірності та відповідності результатам вимірювання, на основі яких вони утворені,

підпункту 7 пункту 11.3.3 глави 11.3 розділу XI, згідно з яким сервіс «Особистий кабінет замовника послуг комерційного обліку» має забезпечувати замовнику можливість отримання рахунків на сплату платних послуг комерційного обліку (які передбачені вимогами цього Кодексу), оплати рахунка за послуги комерційного обліку через особистий кабінет та відображення інформації щодо статусу та термінів виконання/надання замовнику послуги комерційного обліку, а також інформації щодо оплати замовником послуги комерційного обліку,

підпункту 3 пункту 4.1 Регламенту реєстрації постачальників послуг комерційного обліку електричної енергії, що є додатком 1 до Кодексу комерційного обліку електричної енергії, у частині подання до АКО заяви за формою, наведеною в додатку 1 до цього Регламенту, та інформації щодо автоматизованої системи заявника (для ролі ОЗД), а саме акт введення у промислову експлуатацію;

пункту 1.4 Методики (порядку) формування плати за приєднання до системи передачі та системи розподілу, затвердженої постановою НКРЕКП від 18 грудня 2018 року № 1965 (далі – Методика (порядок) формування плати за приєднання до системи передачі та системи розподілу), згідно з яким у звіті щодо стану надання операторами систем послуг з приєднання відображається інформація, зокрема, про триваючі процедури надання послуги з приєднання згідно з чинними технічними умовами;

пункту 24 Порядку тимчасового приєднання електроустановок до системи розподілу у період дії в Україні воєнного стану, затвердженого постановою НКРЕКП від 26 березня 2022 року № 352 (далі – Порядок тимчасового приєднання електроустановок до системи розподілу у період дії в Україні воєнного стану), у частині дотримання положень щодо надання ОСР рахунків на сплату Замовником послуг із приєднання установок зберігання енергії;

глави 2 Порядку розроблення та подання на схвалення планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу, а саме:

пункту 2.8 (у редакції, що діяла до 24 квітня 2025 року) у частині формування ІП відповідно до розділів, визначених цим Порядком, із зазначенням обсягу фінансування по кожному з розділів (без урахування податку на додану вартість). ІП має містити:

1) інформацію про прогнозний загальний техніко-економічний стан оператора системи розподілу на дату закінчення чинної ІП з урахуванням виконання її заходів;

2) загальний перелік заходів по кожному розділу ІП, запланованих на прогнозний період;

3) детальний перелік заходів ІП, запланованих до виконання на прогнозний період, з урахуванням наскрізної пріоритезації заходів у межах розділів ІП, з розбивкою на етапи (квартали) з фінансуванням відповідно до планових квартальних обсягів надходжень коштів. При визначенні пріоритезації заходів необхідно враховувати те, що пріоритетнішим є захід, виконання якого є важливішим та/або має більший вплив на забезпечення підвищення рівня надійності, безпеки, економічності, зниження технологічних витрат електричної енергії та поліпшення якості надання послуг з розподілу електричної енергії, та не враховувати заходи зі створення трансформаторної потужності для реалізації стандартних приєднань, що включаються до ІП без зазначення конкретного місця встановлення (згідно з типовими проєктами за відповідними потужностями з урахуванням статистичних даних тощо);

4) пояснювальну записку з обґрунтуванням необхідності виконання заходів по кожному розділу ІП;

5) джерела фінансування ІП;

6) прогноз оператора системи розподілу щодо зниження технологічних витрат та втрат електричної енергії за результатами реалізації ІП,

пункту 2.9, згідно з яким пояснювальна записка до ІП повинна бути структурованою, сформованою відповідно до вимог цього Порядку та складатись із вступу та детального опису кожного заходу у розрізі розділів ІП.

Відповідно до статей 17, 19 та 22 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», статті 77 Закону України «Про ринок електричної енергії» та Порядку (методики) визначення розміру штрафів, які накладаються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затвердженого постановою НКРЕКП від 29 вересня 2023 року № 1800, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, ПОСТАНОВЛЯЄ:


1. Застерегти АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ДТЕК ОДЕСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» (код ЄДРПОУ 00131713) щодо недопущення надалі порушення Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії, та недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, а саме:

пункту 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії, а саме:

підпункту 5 у частині виконання рішень НКРЕКП у строки, встановлені відповідним рішенням та законодавством,

підпункту 13 у частині виконання умов укладених договорів, які є обов’язковими для здійснення діяльності на ринку електричної енергії, зокрема своєчасно та в повному обсязі сплачувати за електричну енергію, куплену на ринку електричної енергії, та за послуги, що надаються на ринку електричної енергії,

підпункту 24 у частині здійснення компенсації та/або відшкодування збитків користувачу системи та/або споживачу у разі недотримання ліцензіатом показників якості послуг з розподілу електричної енергії, визначених НКРЕКП та договором про надання послуг з розподілу,

підпункту 46 у частині розроблення інвестиційної програми відповідно до Порядку розроблення та подання на схвалення планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу та подання її на схвалення НКРЕКП не пізніше 30 вересня року, що передує прогнозному періоду;

глави 2 Порядку розроблення та подання на схвалення планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу, а саме:

пункту 2.8 у частині формування ІП відповідно до розділів, визначених цим Порядком, із зазначенням обсягу фінансування по кожному з розділів (без урахування податку на додану вартість). ІП має містити:

1) інформацію про прогнозний загальний техніко-економічний стан оператора системи розподілу на дату закінчення чинної ІП з урахуванням виконання її заходів;

2) загальний перелік заходів по кожному розділу ІП, запланованих на прогнозний період;

3) детальний перелік заходів ІП, запланованих до виконання на прогнозний період, з урахуванням наскрізної пріоритезації заходів у межах розділів ІП, що повинна відповідати пріоритезації заходів у відповідному ПРСР (за умови належного обґрунтування пріоритезацію можливо змінити), з розбивкою на етапи (квартали) з фінансуванням відповідно до планових квартальних обсягів надходжень коштів. При визначенні пріоритезації заходів необхідно враховувати те, що пріоритетнішим є захід, виконання якого є важливішим та/або має більший вплив на забезпечення підвищення рівня надійності, безпеки, економічності, зниження технологічних витрат електричної енергії та поліпшення якості надання послуг з розподілу електричної енергії, та не враховувати заходи зі створення трансформаторної потужності для реалізації стандартних приєднань, що включаються до ІП без зазначення конкретного місця встановлення (згідно з типовими проєктами за відповідними потужностями з урахуванням статистичних даних тощо);

4) пояснювальну записку з обґрунтуванням необхідності виконання заходів по кожному розділу ІП;

5) джерела фінансування ІП;

6) прогноз оператора системи розподілу щодо зниження технологічних витрат та втрат електричної енергії за результатами реалізації ІП,

пункту 2.9, згідно з яким пояснювальна записка до ІП повинна бути структурованою, сформованою відповідно до вимог цього Порядку та складатись із вступу та детального опису кожного заходу у розрізі розділів ІП.

2. Накласти штраф у розмірі 1 192 227 (один мільйон сто дев’яносто дві тисячі двісті двадцять сім) гривень на АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ДТЕК ОДЕСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» (код ЄДРПОУ 00131713) за порушення Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії та недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, а саме:

Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії, а саме:

підпункту 7 пункту 2.2 у частині надання до НКРЕКП достовірних документів (їх копій) та інформації (даних, відомостей, звітності), необхідних для виконання НКРЕКП своїх повноважень та функцій, в обсягах та у строки (не менше десяти робочих днів для надання копій документів, пояснень тощо), встановлені НКРЕКП,

підпункт 8 пункту 2.2 у частині забезпечення функціонування вебсайту ліцензіата у мережі Інтернет, у якому, зокрема, вказати засоби комунікації (поштову адресу, номер телефону для звернення, адресу електронної пошти для прийому повідомлень) та іншу інформацію, що підлягає оприлюдненню відповідно до законодавства, а також функціонування на вебсайті ліцензіата сервісу «Особистий кабінет замовника»,

підпункту 26 пункту 2.2 у частині надання послуги з приєднання електроустановки замовника до системи розподілу електричної енергії з урахуванням положень статті 21 Закону України «Про ринок електричної енергії» за умови дотримання замовником вимог кодексу систем розподілу та кодексу системи передачі,

підпункт 2 пункту 2.3 у частині забезпечення та здійснення комерційного обліку електричної енергії та обміну даними комерційного обліку відповідно до правил ринку та кодексу комерційного обліку, інших нормативно-правових актів та нормативних документів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії;

розділу IV Кодексу систем розподілу, а саме:

пункту 4.1.19 глави 4.1, згідно з яким для визначення відстані, відповідно до якої здійснюється розрахунок плати за лінійну частину приєднання при нестандартному приєднанні, що здійснюється за процедурою «під ключ», вимірюється найкоротша відстань по прямій лінії від прогнозованої точки приєднання електроустановок замовника до найближчої точки в існуючих (діючих) електричних мережах (повітряна лінія, трансформаторна підстанція або розподільний пункт), що збігається зі ступенем напруги в точці приєднання, яка визначається відповідно до величини заявленої до приєднання потужності,

пункту 4.2.3 глави 4.2 та пункту 4.3.2 глави 4.3, згідно з якими надання замовнику послуги зі стандартного/нестандартного приєднання «під ключ» передбачають подання ОСР робочої напруги в точку приєднання електроустановок замовника (на контактні з'єднання електричних мереж (межа балансової належності)),

пункту 4.2.4 глави 4.2, згідно з яким максимальний (граничний) строк надання послуги зі стандартного приєднання для електроустановок замовника першого ступеня потужності становить 45 календарних днів, починаючи з наступного робочого дня від дня оплати замовником ОСР повної вартості приєднання або першого авансового платежу відповідно до договору про приєднання. Для електроустановок замовника другого ступеня потужності цей строк становить 60 календарних днів, починаючи з наступного робочого дня від дня оплати замовником ОСР вартості приєднання відповідно до договору про приєднання,

абзацу другого пункту 4.2.4 глави 4.2 (у редакції, що діяла до 19 серпня 2023 року), згідно з яким у разі необхідності збільшення строку надання послуги зі стандартного приєднання через затримку здійснення заходів щодо відведення земельних ділянок для розміщення відповідних об'єктів електроенергетики (затримка в погодженні власника (власників) або Користувача (Користувачів) земельної ділянки (земельних ділянок)) ОСР не пізніше ніж за 10 календарних днів до закінчення строку надання послуги з приєднання письмово (або у спосіб, узгоджений із замовником) повідомляє замовника про збільшення строку проєктування не більше ніж на 30 календарних днів (з наданням документального підтвердження причин виникнення затримки та зазначенням найменування організацій, до яких звернувся ОСР щодо питання вирішення землевідведення з наданням копій офіційного листування),

пункту 4.3.3 глави 4.3, згідно з яким строк надання послуги з нестандартного приєднання «під ключ», становить не більше 230 календарних днів (у тому числі 30 днів для проєктування електричних мереж лінійної частини приєднання) – для замовників із заявленою до приєднання потужністю електроустановок від 160 кВт до 400 кВт (включно),

пункту 4.3.6 глави 4.3 у частині проведення розрахунку вартості плати за нестандартне приєднання до електричних мереж системи розподілу з проєктуванням лінійної частини приєднання замовником до електричних мереж відповідно до Методики (порядку) формування плати за приєднання,

пункту 4.5.6 глави 4.5 у частині надання технічних умов на нестандартне приєднання разом із розрахунком вартості плати за приєднання до електричних мереж та рахунком на сплату вартості послуги з приєднання письмово замовнику не пізніше 10 робочих днів, починаючи з наступного робочого дня від дати реєстрації заяви про приєднання, та 20 робочих днів у разі необхідності їх погодження з ОСП або іншими суб'єктами господарювання (крім ОСП) у випадках, передбачених пунктом 4.1.29 глави 4.1 цього розділу, через особистий кабінет замовника, на електронну адресу та у разі наявності в заяві про приєднання відповідної відмітки – на поштову адресу.

Договір про приєднання вважається укладеним з дати подання замовником належним чином оформленої заяви про приєднання та документів, що додаються до неї,

пункту 4.10.2 глави 4.10, згідно з яким сервіс «Особистий кабінет замовника» має забезпечувати можливість, зокрема отримання та підписання акта надання/отримання послуг з комерційного обліку електричної енергії в рамках даного приєднання (пломбування, подача напруги) кваліфікованим електронним підписом;

Кодексу комерційного обліку електричної енергії, а саме:

підпункту 2 пункту 2.5.4 глави 2.5 розділу II в частині забезпечення за власний рахунок за місцем провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії гарантоване щодобове автоматизоване дистанційне зчитування даних з вузлів обліку з можливістю погодинного обліку та дистанційного зчитування результатів вимірювання в ТКО, де оператор системи є ВТКО,

підпункту 4 пункту 9.2.1 глави 9.2 розділу IX у частині забезпечення при передачі даних комерційного обліку електричної енергії достовірності даних, що передаються. Програмне забезпечення, яке приймає дані комерційного обліку, має забезпечувати перевірку їхньої достовірності та відповідності результатам вимірювання, на основі яких вони утворені,

підпункту 7 пункту 11.3.3 глави 11.3 розділу XI, згідно з яким сервіс «Особистий кабінет замовника послуг комерційного обліку» має забезпечувати замовнику можливість отримання рахунків на сплату платних послуг комерційного обліку (які передбачені вимогами цього Кодексу), оплати рахунка за послуги комерційного обліку через особистий кабінет та відображення інформації щодо статусу та термінів виконання/надання замовнику послуги комерційного обліку, а також інформації щодо оплати замовником послуги комерційного обліку,

підпункту 3 пункту 4.1 Регламенту реєстрації постачальників послуг комерційного обліку електричної енергії, що є додатком 1 до Кодексу комерційного обліку електричної енергії, у частині подання до АКО заяви за формою, наведеною в додатку 1 до цього Регламенту, та інформації щодо автоматизованої системи заявника (для ролі ОЗД), а саме акт введення у промислову експлуатацію;

пункту 1.4 Методики (порядку) формування плати за приєднання до системи передачі та системи розподілу, згідно з яким у звіті щодо стану надання операторами систем послуг із приєднання відображається інформація, зокрема про триваючі процедури надання послуги з приєднання згідно з чинними технічними умовами;

пункту 24 Порядку тимчасового приєднання електроустановок до системи розподілу у період дії в Україні воєнного стану в частині дотримання положень щодо надання ОСР рахунків на сплату Замовником послуг із приєднання установок зберігання енергії.

Зазначена сума штрафу має бути сплачена до Державного бюджету України у 30-денний строк з дня одержання копії рішення про накладення штрафу (код бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції»).

3. Відповідно до пункту 1 частини першої та пункту 1 частини другої статті 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», у межах здійснення заходів державного регулювання, зобов’язати АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ДТЕК ОДЕСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» (код ЄДРПОУ 00131713) відповідно до вимог Порядку розроблення та подання на схвалення планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу звернутися до НКРЕКП із пропозицією щодо включення до Інвестиційної програми на 2026 рік статті «Додатково отриманий дохід за результатом діяльності у 2024 році» без додаткових джерел фінансування на загальну суму 135 323,12 тис. грн (без ПДВ), яка включає:

суму зекономлених при виконанні інвестиційної програми у 2024 році коштів у розмірі 113 063,12 тис. грн (без ПДВ);

50 % суми додатково отриманого у 2024 році доходу від надання в оренду/суборенду основних засобів (активів), які належать до основної діяльності, у розмірі 1 229,00 тис. грн (без ПДВ);

50 % суми додатково отриманого доходу у 2024 році від плати за доступ до елементів інфраструктури об'єктів електроенергетики в розмірі 13 375,00 тис. грн (без ПДВ);

100 % доходу, отриманого від реалізації товарно-матеріальних цінностей, що були у використанні, у тому числі металобрухту, від діяльності з розподілу електричної енергії у 2024 році, у розмірі 7 656,00 тис. грн (без ПДВ).

4. Департаменту із регулювання відносин у сфері енергетики, у межах здійснення заходів державного регулювання, відповідно до пунктів 1, 13 частини першої та пункту 1 частини другої статті 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг»:

1) підготувати та винести на засідання НКРЕКП, що проводитиметься у формі відкритого слухання, проєкт рішення щодо встановлення (перегляду) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії АТ «ДТЕК ОДЕСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» із застосуванням стимулюючого регулювання на 2026 – 2028 роки шляхом їх зміни в бік збільшення на загальну суму 793 915,56 тис. грн (без ПДВ), урахувавши:

суму недоотриманого доходу від здійснення ліцензованої діяльності з розподілу електричної енергії у 2024 році в розмірі 711 327,75 тис. грн (без ПДВ);

суму дефіциту коштів щодо надходжень та витрат, пов’язаних з наданням послуг із приєднання АТ «ДТЕК ОДЕСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» за 2024 рік, у розмірі 82 587,81 тис. грн (без ПДВ);

2) у разі неврахування АТ «ДТЕК ОДЕСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» в Інвестиційній програмі на 2026 рік суми додатково отриманого доходу за результатами діяльності 2024 року, зазначеної у пункті 3 цієї постанови, при найближчому перегляді тарифів підготувати та винести на засідання НКРЕКП, що проводитиметься у формі відкритого слухання, проєкт рішення щодо встановлення (перегляду) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії АТ «ДТЕК ОДЕСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» із застосуванням стимулюючого регулювання шляхом їх зміни в бік зменшення на загальну суму 135 323,12 тис. грн (без ПДВ).

5. Відповідно до пункту 1 частини першої та пункту 1 частини другої статті 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», у межах здійснення заходів державного регулювання, зобов’язати АТ «ДТЕК ОДЕСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» до 01 липня 2025 року надати до НКРЕКП:

1) інформацію щодо відповідності місць фактичного встановлення лічильників електричної енергії у 2024 році місцям, передбаченим в Інвестиційній програмі на 2024 рік;

2) проєкт змін до Інвестиційної програми на 2025 рік, оформлений відповідно до вимог Порядку розроблення та подання на схвалення планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу, з поадресним та пооб'єктним переліком улаштування інтелектуального обліку на прогнозний період (таблиці 4.2.2 та 4.2.3 додатку 2 до Порядку розроблення та подання на схвалення планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу), в якому передбачити включення до поадресного та пооб’єктного переліку для встановлення інтелектуальних лічильників:

точок обліку споживачів, у яких було передбачено, але не встановлено інтелектуальні лічильники відповідно до поадресного переліку для їх встановлення на 2024 рік;

точок обліку всіх споживачів, у яких не були встановлені інтелектуальні лічильники, що заживлені від енерговузлів, де АТ «ДТЕК ОДЕСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» у 2024 році виконувались роботи щодо влаштування інтелектуального обліку, але які не були передбачені в пооб'єктному переліку влаштування інтелектуального обліку на 2024 рік.

Ця постанова може бути оскаржена до адміністративного суду. Оскарження постанови не зупиняє її виконання.


Голова НКРЕКП            Юрій ВЛАСЕНКО

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux