Дата оновлення: 24.06.2024
(У постанову вносяться зміни
постановами НКРЕКП від 22.11.2023 № 2185, від 19.06.2024 № 1144)
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ
У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
ПОСТАНОВА
05.07.2023 № 1230
Про застереження ПАТ «ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО» щодо недопущення надалі недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії та здійснення заходів державного регулювання
Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, у результаті розгляду 05 липня 2023 року на засіданні, яке проводилось у формі відкритого слухання, Акта планової перевірки від 06 червня 2023 року № 266, проведеної на підставі Плану здійснення заходів державного контролю суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, на 2023 рік, затвердженого постановою НКРЕКП від 23 листопада 2022 року № 1550, відповідно до постанови НКРЕКП від 23 травня 2023 року № 951 «Про збільшення строку проведення планової перевірки ПАТ «ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО» та посвідчень на проведення планової перевірки від 01 травня 2023 року № 242 та від 24 травня 2023 року № 285, установлено, що ПУБЛІЧНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО» (код ЄДРПОУ 22800735) не дотримано вимоги нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушено Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії, затверджені постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1470 (далі – Ліцензійні умови з розподілу електричної енергії), а саме:
Закону України «Про ринок електричної енергії», а саме:
пунктів 1 та 11 частини третьої статті 46 щодо обов’язку оператора системи розподілу дотримуватися ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії та інших нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та укладати договори, які є обов’язковими для здійснення діяльності на ринку електричної енергії, та виконувати умови таких договорів,
частини першої статті 75, відповідно до якої розрахунки за електричну енергію та послуги, що надаються на ринку електричної енергії, між учасниками цього ринку здійснюються, зокрема відповідно до укладених договорів у порядку, визначеному цим Законом, правилами ринку, правилами ринку «на добу наперед» та внутрішньодобового ринку;
пункту 4.6 глави 4 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 11-НКРЕКП-якість-розподіл (квартальна) «Звіт щодо показників надійності (безперервності) електропостачання», затвердженої постановою НКРЕКП від 12 червня 2018 року № 374, яким встановлено, що Реєстр перерв в електропостачанні формується ліцензіатом згідно з додатком 5 до цієї Інструкції;
пункту 2.5 глави 2 Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами, затверджених постановою НКРЕКП від 12 червня 2018 року № 373, щодо правильності ведення електронної бази даних звернень абонентів;
пунктів 7.7.1 – 7.7.4 глави 7.7 розділу VII Правил ринку, затверджених постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 307 (далі – Правила ринку), якими встановлено, що платіжні документи для декади надаються відповідним учасникам ринку не пізніше четвертого робочого дня після останнього дня цієї декади. Платіжні документи для торгового місяця (стосовно оплати наданих ДП) надаються відповідним учасникам ринку на восьмий робочий день після останнього дня місяця. Оплата платіжного документа з банківського рахунку учасника ринку на банківський рахунок АР здійснюється протягом двох робочих днів з дати направлення платіжного документа. Оплата платіжного документа з банківського рахунку АР на банківський рахунок учасника ринку здійснюється протягом чотирьох робочих днів з дати направлення рахунка;
Типового договору про врегулювання небалансів електричної енергії, що є додатком 1 до Правил ринку (у редакції, що діяла до 27 червня 2019 року), а саме:
підпункту 6 пункту 3.5 у частині обов’язку учасника ринку своєчасно надавати ОСП необхідні кошти для забезпечення належного погашення платежів ОСП, пов’язаних з цим договором, відповідно до Правил ринку,
пункту 5.1, відповідно до якого виставлення розрахунків та здійснення платежів у рамках розрахункових сум здійснюються відповідно до процедур та графіків, зазначених Правилами ринку;
Типового договору про надання послуг з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління, що є додатком 5 до Кодексу системи передачі, затвердженого постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 309, а саме:
пункту 2.5, яким встановлено обов’язок користувача здійснювати розрахунок за надану Послугу на умовах часткової попередньої оплати вартості Послуги за поточний розрахунковий період згідно із визначеною договором системою платежів і розрахунків,
підпункту 3.2.1 пункту 3.2, яким встановлено обов’язок користувача своєчасно та в повному обсязі здійснювати розрахунки за цим Договором;
Типового договору про надання послуг з передачі електричної енергії, що є додатком 6 до Кодексу системи передачі, затвердженого постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 309, а саме:
пункту 5.2 в частині обов’язку користувача здійснювати поетапну попередню оплату планової вартості послуги ОСП відповідно до встановленого алгоритму,
пункту 5.5 у частині обов’язку користувача здійснювати розрахунок за фактичний обсяг послуг з передачі електричної енергії відповідно до умов договору,
підпункту 3 пункту 8.3, яким встановлено, що користувач зобов’язаний здійснювати вчасно та у повному обсязі оплату за послугу з передачі електричної енергії на умовах, визначених цим Договором;
пункту 4.2.4 глави 4.2 розділу IV Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14 березня 2019 року № 310 (далі – Кодекс систем розподілу), яким встановлено, що строк надання послуги зі стандартного приєднання для електроустановок замовника другого ступеня потужності становить 60 календарних днів, починаючи з наступного робочого дня від дати оплати замовником ОСР вартості приєднання відповідно до договору про приєднання;
Типового договору про стандартне приєднання до електричних мереж системи розподілу, що є додатком 1 до Кодексу систем розподілу, а саме:
підпункту 3.1.1 пункту 3.1 глави 3 (у редакції, що діяла до 01 червня 2021 року), яким встановлено, що оператор системи розподілу зобов’язаний забезпечити в установленому порядку приєднання (будівництво та введення в експлуатацію електричних мереж зовнішнього електрозабезпечення об'єкта Замовника від місця забезпечення потужності до точки приєднання) об'єкта (електроустановок) Замовника до електричних мереж системи розподілу у строки, встановлені цим Договором,
підпункту 3.1.4 пункту 3.1 глави 3, яким встановлено, що оператор системи розподілу зобов’язаний забезпечити в установленому порядку приєднання (будівництво та введення в експлуатацію електричних мереж зовнішнього електрозабезпечення об'єкта Замовника від місця забезпечення потужності до точки приєднання) об'єкта (електроустановок) Замовника до електричних мереж системи розподілу у строки, встановлені Кодексом;
Порядку розроблення та подання на затвердження планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 04 вересня 2018 року № 955, а саме:
пункту 2.8 глави 2 (у редакції, що діяла до 18 березня 2023 року), яким встановлено, що ІП формується відповідно до розділів, визначених цим Порядком, із зазначенням обсягу фінансування по кожному з розділів (без урахування податку на додану вартість (далі – ПДВ)) та включає:
1) інформацію про прогнозний загальний техніко-економічний стан ліцензіата на дату закінчення чинної ІП з урахуванням заходів чинної ІП;
2) опис робіт, запланованих на прогнозний період;
3) перелік робіт, послуг, обладнання, матеріалів, апаратного та програмного забезпечення, запланованих для виконання або закупівлі у прогнозному періоді, з урахуванням наскрізної пріоритезації заходів у межах розділів ІП, з розбивкою на етапи (квартали) з фінансуванням відповідно до планових квартальних обсягів надходжень коштів. При визначенні пріоритезації заходів пріоритетнішим є захід, виконання якого є важливішим та/або має більший вплив на забезпечення підвищення рівня надійності, економічності, зниження технологічних витрат електричної енергії та поліпшення якості надання послуг з розподілу електричної енергії, та не враховувати заходи зі створення трансформаторної потужності, що включаються до ІП без зазначення конкретного місця встановлення (згідно з типовими проєктами, блочно за відповідними потужностями з урахуванням статистичних даних тощо);
4) пояснювальну записку з обґрунтуванням необхідності проведення робіт по кожному розділу інвестиційної програми, яка містить, зокрема вступ, у якому зазначається:
інформація щодо проведення відкритого обговорення на місцях з посиланням на відповідний протокол щодо відповідності заходів ІП наданому ПРСР ліцензіата та розробленому Плану заходів щодо підвищення достовірності даних для здійснення моніторингу якості послуг тощо;
інформація (фактичні та заплановані рівні показників) щодо якості електропостачання (комерційна якість послуг, надійність (безперервність) та якість електроенергії) та заходів, направлених на її підвищення, із зазначенням розміщення пристроїв фіксації/аналізу показників якості електричної енергії та планів щодо їх встановлення;
інформація щодо переліку об’єктів електромереж ліцензіата з найбільшими показниками SAIDI з урахуванням вимог, визначених у цій главі, відсортовану за показником SAIDI від найвищого до найнижчого, з визначенням переліку заходів та термінів їх виконання для забезпечення зниження цих показників;
інформація щодо фактичних та прогнозних витрат електричної енергії в системі розподілу та заходів, направлених на їх зниження за результатами реалізації ІП;
інформація щодо результатів виконання розроблених у попередні періоди ТЕО (у тому числі з підвищення енергоефективності роботи розподільчих мереж/компенсації реактивної потужності) та заплановані заходи щодо подальшої їх реалізації з детальним графіком виконання цих заходів;
інформація щодо виконання ліцензіатом заходів у частині забезпечення необхідного рівня потужності кінцевих користувачів, з урахуванням створення резерву потужності для забезпечення перспективного зростання споживання, відповідно до вимог чинних нормативних документів, зокрема ДБН, та заплановані заходи щодо подальшої їх реалізації з графіком виконання цих заходів;
інформація щодо впровадження та модернізації автоматизованих систем комерційного обліку електричної енергії ліцензіата;
обґрунтування пріоритезації включення до ІП заходів та їх відповідність програмам/концепціям розвитку ліцензіата;
обґрунтування заходів щодо підвищення рівня напруги;
мету виконання запланованих заходів (робіт) у прогнозному періоді;
обґрунтування необхідності та доцільності проведення заходів (робіт) за кожним розділом інвестиційної програми з описом існуючого технічного стану відповідних об'єктів та їх складових частин, зазначенням останньої дати проведення ремонтних робіт, терміну їх експлуатації, типу та характеристик;
посилання на нормативно-правові акти, які регламентують необхідність виконання таких заходів (робіт);
інформація про схвалену, затверджену, погоджену належним чином проєктно-кошторисну документацію та інші необхідні обґрунтовуючі матеріали по всіх заходах ІП;
інформація щодо проведення експертизи проєктно-кошторисної документації;
опис запланованого економічного ефекту від впровадження заходів (робіт) інвестиційної програми;
інформація щодо заходів (робіт) із зазначенням їх етапів виконання, фізичних обсягів та вартості, що заплановані до виконання у прогнозному періоді (по заходах, що мають перехідний характер, зазначаються етапи виконання, фізичні обсяги та фінансування по роках із урахуванням фактичного виконання);
5) джерела фінансування ІП;
6) прогноз ліцензіата щодо зниження технологічних витрат та втрат електричної енергії за результатами реалізації ІП,
пункту 2.9 глави 2 (у редакції, що діяла до 25 серпня 2022 року), яким встановлено, що ІП формується відповідно до розділів, визначених цим Порядком, із зазначенням обсягу фінансування по кожному з розділів (без урахування податку на додану вартість (далі – ПДВ)) та включає:
1) інформацію про прогнозний загальний техніко-економічний стан ліцензіата на дату закінчення чинної ІП з урахуванням заходів чинної ІП;
2) опис робіт, запланованих на прогнозний період;
3) перелік робіт, основного обладнання, матеріалів, апаратного та програмного забезпечення та послуг, запланованих для виконання у прогнозному періоді, з розбивкою на етапи (квартали) з фінансуванням відповідно до планових квартальних обсягів надходжень коштів;
4) пояснювальну записку з обґрунтуванням необхідності проведення робіт по кожному розділу інвестиційної програми, яка містить, зокрема:
мету виконання запланованих заходів (робіт) у прогнозному періоді;
обґрунтування необхідності та доцільності проведення заходів (робіт) за кожним розділом інвестиційної програми;
посилання на нормативно-правові акти, які регламентують необхідність виконання таких заходів (робіт);
інформацію про схвалену, затверджену, погоджену належним чином проєктно-кошторисну документацію;
інформацію щодо проведення експертизи проєктно-кошторисної документації;
опис запланованого економічного ефекту від впровадження заходів (робіт) інвестиційної програми;
інформацію щодо заходів (робіт) із зазначенням їх етапів виконання та вартості, що заплановані до виконання у прогнозному періоді (по заходах, що мають перехідний характер, зазначаються етапи виконання по роках із урахуванням фактичного виконання);
5) джерела фінансування ІП;
6) прогноз ліцензіата щодо зниження технологічних витрат та втрат електричної енергії за результатами реалізації ІП,
пункту 3.9 глави 3, згідно з яким оператор системи розподілу забезпечує достовірність інформації, наданої Регулятору у складі ПРСР, ІП, звітів щодо виконання ПРСР та ІП, обґрунтовуючих матеріалів до ПРСР та ІП, а також інформації, що надається у відповідь на окремі запити Регулятора, тощо,
пункту 4.1 глави 4 (у редакції, що діяла до 25 серпня 2022 року), яким встановлено, що ліцензіат зобов’язаний виконувати схвалену НКРЕКП ІП у повному обсязі відповідно до запланованих етапів, у тому числі для заходів, які мають перехідний характер, обсягів робіт у кількісному вираженні та обсягів фінансування у вартісному вираженні,
пункту 4.2 глави 4, яким встановлено, що виконаними вважаються заходи ІП, щодо яких здійснено повне фінансування та активи, по яких введені в експлуатацію у термін до 31 грудня прогнозного періоду відповідної ІП, що підтверджено документами, зокрема, для матеріальних активів (у тому числі інших необоротних матеріальних активів):
акт введення в експлуатацію основних засобів;
акт готовності об’єкта електроенергетики до експлуатації технічно переоснащених або замінених складових частин об'єктів електричних мереж,
пункту 4.4 глави 4, яким встановлено, що при зміні (збільшенні або зменшенні) вартості виконання заходів, передбачених схваленою інвестиційною програмою, до 5 % оператор системи розподілу може самостійно зробити перерозподіл фінансування між цими заходами в межах одного розділу за умови незмінності фізичних обсягів цих заходів,
пункту 4.8 глави 4, яким встановлено, що об'єкти (заходи), які були профінансовані ліцензіатом, але не передбачені схваленою ІП або передбачені схваленою ІП у меншій кількості, не враховуються як виконання ІП, крім випадків відхилення не більше ніж ± 5 % від схвалених фізичних обсягів по лінійних об'єктах електричних мереж 0,4 – 20 кВ, з відповідним внесенням змін до проєктно-кошторисної документації;
абзацу дев’ятого пункту 1.5 Методики (порядку) формування плати за приєднання до системи передачі та системи розподілу, затвердженої постановою НКРЕКП від 18 грудня 2018 року № 1965, якими встановлено, що оператори систем розподілу відповідають за достовірність даних, зазначених ними у формах звітності та в документах;
пункту 1 постанови НКРЕКП від 17 грудня 2019 року № 2896 «Про встановлення для оператора системи передачі та операторів систем розподілу граничної нижньої межі обов’язкової купівлі електричної енергії на ринку «на добу наперед» (у редакції, що діяла до 04 липня 2021 року), яким встановлено для операторів систем розподілу в кожному розрахунковому періоді граничну нижню межу обов’язкової купівлі електричної енергії на ринку «на добу наперед» з метою компенсації технологічних втрат електричної енергії на її передачу та розподіл електричними мережами в розмірі 50 відсотків від обсягу фактичних технологічних втрат електричної енергії на її передачу або розподіл електричними мережами в цьому розрахунковому періоді;
пункт 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії, а саме:
підпункт 5 у частині виконання рішення НКРЕКП у строки, встановлені відповідним рішенням та законодавством,
підпункт 7 у частині надання до НКРЕКП достовірних документів (їх копії) та інформацію (дані, відомості, звітність), необхідні для виконання НКРЕКП своїх повноважень та функцій, в обсягах та у строки (не менше десяти робочих днів для надання копій документів, пояснень тощо), встановлені НКРЕКП,
підпункт 13 у частині укладення договорів, які є обов’язковими для здійснення ліцензованої діяльності, та виконання умов цих договорів,
підпункт 17 у частині дотримання організаційних вимог, зокрема, ліцензіат має право купувати електричну енергію за двосторонніми договорами з метою компенсації технологічних витрат електричної енергії на її розподіл електричними мережами, крім обсягів, які з цією метою відповідно до норм законодавства підлягають обов’язковій купівлі на ринку «на добу наперед»,
підпункт 24 у частині здійснення компенсації та/або відшкодування збитків користувачу системи та/або споживачу у разі недотримання ліцензіатом показників якості послуг з розподілу електричної енергії, визначених НКРЕКП та договором про надання послуг з розподілу,
підпункт 26 у частині надання послуги з приєднання електроустановки замовника до системи розподілу електричної енергії з урахуванням положень статті 21 Закону України «Про ринок електричної енергії» за умови дотримання замовником вимог кодексу систем розподілу та кодексу систем передачі,
підпункт 43 (у редакції, що діяла до 01 січня 2022 року) у частині виконання інвестиційної програми в повному обсязі відповідно до запланованих етапів, обсягів робіт та обсягів фінансування згідно із схваленою НКРЕКП інвестиційною програмою,
підпункт 46 у частині розроблення інвестиційної програми відповідно до Порядку розроблення та подання на затвердження планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу та подання її на схвалення НКРЕКП не пізніше 30 вересня року, що передує прогнозному періоду,
підпункт 54 (у редакції, що діяла до 05 серпня 2022 року) та підпункт 60 у частині своєчасної та в повному обсязі сплати за електричну енергію, куплену на ринку електричної енергії, та за послуги, що надаються на ринку електричної енергії;
підпункт 1 пункту 2.4 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії у частині забезпечення виконання та дотримання вимог про відокремлення та незалежність оператора системи розподілу, установлених статтею 47 Закону України «Про ринок електричної енергії» (зокрема щодо заборони провадження діяльності з виробництва та/або передачі, та/або постачання електричної енергії, та/або зберігання енергії (крім випадків, передбачених статтею 46 Закону)), та повідомлення НКРЕКП про будь-які заплановані заходи, які можуть призвести до порушення вимог щодо відокремлення і незалежності оператора системи розподілу.
Відповідно до статей 17, 19 та 22 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Застерегти ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО» (код ЄДРПОУ 22800735) щодо недопущення надалі вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії.
2. Взяти до відома загальну суму коштів 5 408,01 тис. грн (без ПДВ) по двадцяти двох частково профінансованих та освоєних станом на 31 грудня 2022 року заходах схваленої Інвестиційної програми ПАТ «ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО» на 2022 рік.
3. Відповідно до пункту 1 частини першої та пункту 1 частини другої статті 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», у межах здійснення заходів державного регулювання, зобов’язати ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО»:
1) у строк до 01 вересня 2023 року врахувати в Інвестиційній програмі на 2023 рік статтю «Додатково отриманий дохід за результатом діяльності у 2021 та 2022 роках» без додаткових джерел фінансування на загальну суму 31 142,16 тис. грн (без ПДВ), яка включає:
суму зекономлених при виконанні інвестиційної програми у 2021 році коштів тарифу з розподілу електричної енергії у розмірі 2 221,47 тис. грн (без ПДВ);
50 % суми додатково отриманого у 2021 році доходу від надання в оренду/суборенду основних засобів (активів), які належать до основної діяльності у розмірі 1 590,00 тис. грн (без ПДВ);
50 % суми додатково отриманого доходу у 2021 році від плати за доступ до елементів інфраструктури об'єктів електроенергетики у розмірі 15 836,50 тис. грн (без ПДВ);
100 % доходу, отриманого від реалізації товарно-матеріальних цінностей, що були у використанні, у тому числі металобрухту, від діяльності з розподілу електричної енергії у 2021 році у розмірі 2 021,00 тис. грн (без ПДВ);
суму зекономлених при виконанні інвестиційної програми у 2022 році коштів тарифу з розподілу електричної енергії у розмірі 388,19 тис. грн (без ПДВ);
50 % суми додатково отриманого доходу у 2022 році від надання в оренду/суборенду основних засобів (активів), які належать до основної діяльності у розмірі 1 686,50 тис. грн (без ПДВ);
50 % суми додатково отриманого доходу у 2022 році від плати за доступ до елементів інфраструктури об'єктів електроенергетики у розмірі 5 809,5 тис. грн (без ПДВ);
100 % доходу, отриманого від реалізації товарно-матеріальних цінностей, що були у використанні, у тому числі металобрухту, від діяльності з розподілу електричної енергії у 2022 році у розмірі 1 589,00 тис. грн (без ПДВ);
2) у строк до 10 серпня 2023 року надати до НКРЕКП та Сектору НКРЕКП у Черкаській області в електронному вигляді з накладенням кваліфікованого електронного підпису керівника ліцензіата (або іншої уповноваженої особи) уточнені за результатами перевірки реєстри, у яких виявленні розбіжності під час проведення планової перевірки;
3) у строк до 01 вересня 2023 року відповідно до вимог Порядку розроблення та подання на затвердження планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу звернутися до НКРЕКП з пропозицією щодо включення до Інвестиційної програми на 2023 рік довиконання заходів, зазначених у пункті 2 цієї постанови, на загальну суму 92 847,49 тис. грн (без ПДВ) у фізичних обсягах, що залишились недовиконаними, за рахунок джерел фінансування Інвестиційної програми на 2023 рік;
4) у строк до 31 грудня 2023 року довиконати заходи схваленої Інвестиційної програми на 2022 рік, що були профінансовані у повному обсязі та недоосвоєні станом на 31 грудня 2022 року.
4. Департаменту із регулювання відносин у сфері енергетики, у межах здійснення заходів державного регулювання, відповідно до пунктів 1, 13 частини першої та пункту 1 частини другої статті 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг»:
1) при найближчому перегляді тарифу підготувати та винести на засідання НКРЕКП, що проводитиметься у формі відкритого слухання, проєкт рішення щодо встановлення (перегляду) тарифу на послуги з розподілу електричної енергії ПАТ «ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО» із застосуванням стимулюючого регулювання шляхом його зміни в бік зменшення на суму необ’єктивного перевищення вартості заходів інвестиційної програми за результатами діяльності 2021 року у двократному розмірі, а саме 10 339,16 тис. грн (без ПДВ);
2) у разі невключення до Інвестиційної програми з розподілу електричної енергії на 2023 рік заходів, зазначених у пункті 2 цієї постанови, при найближчому перегляді тарифу підготувати та винести на засідання НКРЕКП, що проводитиметься у формі відкритого слухання, проєкт рішення щодо встановлення (перегляду) тарифу на послуги з розподілу електричної енергії ПАТ «ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО» із застосуванням стимулюючого регулювання шляхом його зміни в бік зменшення на суму профінансованих коштів схваленої Інвестиційної програми на 2022 рік у розмірі 5 408,01 тис. грн (без ПДВ);
3) у разі неврахування ПАТ «ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО» в Інвестиційній програмі з розподілу електричної енергії на 2023 рік суми додатково отриманого доходу за результатом діяльності у 2021 та 2022 роках, зазначеної у підпункті 1 пункту 3 цієї постанови, при найближчому перегляді тарифу підготувати та винести на засідання НКРЕКП, що проводитиметься у формі відкритого слухання, проєкт рішення щодо встановлення (перегляду) тарифу на послуги з розподілу електричної енергії ПАТ «ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО» із застосуванням стимулюючого регулювання шляхом його зміни в бік зменшення на загальну суму 31 142,16 тис. грн (без ПДВ).
5. Визначити суму надлишково отриманого або недоотриманого доходу від здійснення ліцензованої діяльності з розподілу електричної енергії у 2021 та 2022 роках після подання ПАТ «ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО» до НКРЕКП скоригованих (виправлених) Реєстрів РБА02020, РБА02021, РБА02022, РБАнов2021, РБАнов2022 з накладенням кваліфікованого електронного підпису керівника Ліцензіата (або іншої уповноваженої особи), достовірність наданої інформації в яких має бути підтверджена за результатом здійснення НКРЕКП заходу державного контролю.
6. Прийняти до відома загальну суму профінансованих та освоєних після 31 грудня 2021 року чотирнадцяти заходах схваленої Інвестиційної програми ПАТ «ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО» на 2021 рік у загальному розмірі 16 582,99 тис. грн (без ПДВ).
7. НКРЕКП за результатами здійснення заходу державного контролю в частині перевірки стану виконання у 2023 році заходів схваленої інвестиційної програми ПАТ «ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО» на 2022 рік уточнити підсумкову суму надлишково отриманого або недоотриманого доходу від здійснення ліцензованої діяльності з розподілу електричної енергії у 2022 році ПАТ «ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО».
Голова НКРЕКП Костянтин УЩАПОВСЬКИЙ