Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
День оприлюднення на офіційному веб-сайті Регулятора: 25.02.2019
День оприлюднення на офіційному веб-сайті Регулятора: 25.02.2019
Постанова
від 19 лютого 2019 р. № 231
Київ
Про внесення змін до Методичних рекомендацій щодо визначення сум необґрунтованого недовиконання інвестиційних програм, програм ремонтів енергопостачальних компаній та надлишково отриманого або недоотриманого доходу від здійснення ліцензованої діяльності

НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ

У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ

 

ПОСТАНОВА

19.02.2019                    № 231

 

Про внесення змін до Методичних рекомендацій щодо визначення сум необґрунтованого недовиконання інвестиційних програм, програм ремонтів енергопостачальних компаній та надлишково отриманого або недоотриманого доходу від здійснення ліцензованої діяльності

 

 

Відповідно до законів України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», «Про ринок електричної енергії» та статті 17 Закону України «Про електроенергетику» Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, ПОСТАНОВЛЯЄ:

 

Унести зміни до Методичних рекомендацій щодо визначення сум необґрунтованого недовиконання інвестиційних програм, програм ремонтів енергопостачальних компаній та надлишково отриманого або недоотриманого доходу від здійснення ліцензованої діяльності, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 21 березня 2017 року № 306, виклавши їх у новій редакції, що додається.

 

Голова НКРЕКП                                              О.Кривенко 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Постанова НКРЕКП

21.03.2017 № 306

(у редакції постанови НКРЕКП

від 19.02.2019 № 231)

 

Методичні рекомендації щодо визначення сум необґрунтованого недовиконання інвестиційних програм, програм ремонтів енергопостачальних компаній та надлишково отриманого або недоотриманого доходу від здійснення ліцензованої діяльності

 

1. Загальні положення

1.1. Ці Методичні рекомендації розроблені з метою надання методологічної допомоги територіальним органам Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП), під час проведення планових перевірок ліцензіатів НКРЕКП з розподілу електричної енергії, постачання електричної енергії на закріпленій території (далі – ліцензіати).

1.2. Інформація щодо вартісних показників в акті перевірки має бути відображена в тис. грн без податку на додану вартість.

1.3. Звітний рік – період діяльності ліцензіата з розподілу електричної енергії, постачання електричної енергії на закріпленій території, який перевіряється та який дорівнює календарному року.

1.4. З метою визначення об'єктивної суми коштів, отриманої для фінансування ліцензованої діяльності та виконання інвестиційної програми, програми ремонтів при проведенні планових перевірок в акті перевірки фіксуються такі показники:

1) фактична сума частини чистого прибутку (дивідендів) на державну частку акцій, нараховану за підсумками попереднього року та виплачену у звітному році;

2) фактична сума використання коштів за статтею «витрати на ремонт» з урахуванням витрат, які були капіталізовані за бухгалтерським обліком;

3) сума коштів недофінансування (перефінансування) інвестиційної програми станом на 20 січня року, наступного за звітним;

4) сума перевищення вартості заходів інвестиційної програми на звітний рік: до 5 %, від 5 % до 10 %, понад 10 %;

5) рівень розрахунків з Державним підприємством «Енергоринок» (далі – ДП «Енергоринок») за куповану у звітному році електричну енергію станом на 15 січня року, наступного за звітним;

6) сума недоплати вугледобувних підприємств, що утримуються за рахунок коштів Державного бюджету, за електричну енергію, спожиту у звітному році, станом на 15 січня року, наступного за звітним;

7) величина дефіциту коштів, що виникла при виконанні заходів зі стандартних приєднань електроустановок замовників у звітному році у зв'язку з перевищенням вартості виконаних заходів над сумою отриманої плати за стандартні приєднання від замовників;

8) дохід, отриманий електропередавальною організацією як плата за резерв абонованої приєднаної потужності в електричних мережах, створених до 19 березня 2013 року (до дати набрання чинності постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, від 12 лютого 2013 року № 115 «Про затвердження Методики розрахунку плати за приєднання електроустановок до електричних мереж» (далі – Методика № 115));

9) пеня та штрафні санкції за несвоєчасну оплату спожитої електричної енергії, кошти, отримані від споживачів як підвищена оплата за електричну енергію, за обсяг перевищення споживачем договірної величини споживання електричної енергії та величини потужності за розрахунковий період відповідно до актів законодавства та умов договору;

10) пеня та штрафні санкції за несвоєчасну оплату купованої електричної енергії в ДП «Енергоринок», сплачені ліцензіатом у звітному році;

11) сума сплаченого податку на прибуток у звітному році в частині здійснення ліцензованої діяльності з розподілу електричної енергії та постачання електричної енергії на закріпленій території;

12) недоотримана (надлишково отримана) сума відхилу величини сплати за куповану електричну енергію, яка не була врахована до моменту відокремлення діяльності з постачання від діяльності з розподілу електричної енергії;

13) сума недофінансування статей витрат структури тарифів у звітному році;

14) сума обґрунтованих перевитрат статей витрат структури тарифів у звітному році;

15) додатково отриманий (недоотриманий) дохід ліцензіата внаслідок збільшення (зменшення) фактичних обсягів розподілу та/або постачання електричної енергії споживачам порівняно із затвердженими в тарифах з розподілу електричної енергії, постачання електричної енергії на закріпленій території. Такий дохід визначається на підставі фактичного корисного відпуску електричної енергії (інформація щодо місячного фактичного корисного відпуску електричної енергії ліцензіатів за звітний рік, відображена у формі № 4-НКРЕКП (місячна) «Звітні та розрахункові дані про корисний відпуск електричної енергії за групами та класами споживачів», затвердженій постановою НКРЕ (далі – Форма № 4-НКРЕКП)) та затверджених рівнів тарифів з розподілу та/або постачання електричної енергії, які діяли у відповідні періоди звітного року. Розрахунок здійснюється з урахуванням сезонності у споживанні електричної енергії;

16) відсоток виконання інвестиційної програми у фізичних обсягах у звітному році станом на 01 січня року, наступного за звітним;

17) інформація щодо джерел походження коштів, спрямованих на виконання заходів інвестиційної програми та програми ремонтів за звітний рік в умовах недостатності коштів, а також джерел походження коштів, спрямованих на перевищення вартості заходів інвестиційної програми на понад 5 %.


2. Алгоритм визначення загальної суми недофінансування інвестиційної програми, програми ремонтів у звітному році та додатково отриманого або недоотриманого доходу від ліцензованої діяльності у звітному році

2.1. Загальна сума недофінансування ліцензіатами інвестиційної програми, програми ремонтів за звітний рік та додатково отриманого або недоотриманого доходу від ліцензованої діяльності у звітному році визначається як сума складових за таким алгоритмом:

1) сума коштів недофінансування інвестиційної програми на звітний рік, за виключенням суми економії, якщо така була зафіксована при перевірці;

2) додатково отриманий (недоотриманий) дохід ліцензіата внаслідок збільшення (зменшення) фактичних обсягів розподілу та/або постачання електричної енергії споживачам порівняно із затвердженими в тарифах з розподілу електричної енергії, постачання електричної енергії на закріпленій території. Такий дохід визначається на підставі фактичного корисного відпуску електричної енергії (інформація щодо місячного фактичного корисного відпуску електричної енергії ліцензіатів за звітний рік, відображена у Формі № 4-НКРЕКП) та затверджених рівнів тарифів з розподілу та/або постачання електричної енергії, які діяли у відповідні періоди звітного року.

Розрахунок здійснюється з урахуванням сезонності у споживанні електричної енергії та з урахуванням очікуваного додаткового (недоотриманого) доходу від збільшення (зменшення) обсягів з розподілу та/або постачання електричної енергії у звітному році, який уже було враховано у структурах тарифів;

3) додатково отриманий (недоотриманий) дохід від реактивної енергії (Д р) визначається за формулою

 

Д р = Д р (факт) – Д р ІП,                                             (1)

де Д р (факт) – сума фактичного доходу від реактивної енергії за даними форми № 6-НКРЕКП-енергопостачання (квартальна) «Звіт про фінансові результати та виконання кошторису витрат з ліцензованих видів діяльності» (рядок 337, графа 6);

Д р ІП – сума реактивної енергії як джерело фінансування інвестиційної програми на звітний рік;

4) додатково отриманий (недоотриманий) дохід від економії технологічних втрат електроенергії (ДТВЕ) за підсумками року розраховується за формулою

 

Д ТВЕ = Д ТВЕ (факт) * 0,5 - Д ТВЕ ІП,                        (2)

де Д ТВЕ (факт) – звітні фактичні дані вартості економії ТВЕ до 31 березня (включно) 2018 року;

Д ТВЕ ІП – розмір доходу від ТВЕ як джерело фінансування інвестиційної програми на звітний рік;

5) дохід, отриманий електропередавальною організацією як плата за резерв абонованої приєднаної потужності в електричних мережах, створених до 19 березня 2013 року (до дати набрання чинності Методикою № 115). Крім того, розрахована сума додатково зменшується на суму коштів, яка була визначена джерелом фінансування інвестиційної програми;

6) сума недофінансування статті «витрати на ремонт» з урахуванням витрат, які були капіталізовані відповідно до бухгалтерського обліку;

7) сума недофінансування статей витрат структури тарифів у звітному році;

8) сума коштів, отриманих ліцензіатом як пеня та штрафні санкції за несвоєчасну оплату спожитої електричної енергії та отриманих від споживачів як підвищена оплата за електричну енергію, за обсяг перевищення споживачем договірної величини споживання електричної енергії та величини потужності за звітний рік відповідно до актів законодавства та умов договору, зменшена на суму обґрунтованого використання цих коштів та на суму коштів, сплачених ліцензіатом як пеня та штрафні санкції за несвоєчасну оплату купованої електричної енергії в ДП «Енергоринок» у звітному році. У разі отримання від’ємної величини до розрахунку приймається значення нуль.


3. Визначення суми об'єктивних чинників недофінансування ліцензованої діяльності

3.1. Об'єктивними чинниками недофінансування ліцензованої діяльності, унаслідок чого ліцензіати недофінансували інвестиційну програму за звітний рік та/або програму ремонтів, вважаються:

1) недоотримані ліцензіатами кошти на поточний рахунок внаслідок недоплати вугледобувних підприємств, що утримуються за рахунок коштів Державного бюджету, за електричну енергію, спожиту у звітному році, станом на 15 січня року, наступного за звітним:

при розрахунках ліцензіатів із ДП «Енергоринок» за куплену у звітному році на Оптовому ринку електричної енергії України (далі – ОРЕ) електричну енергію в повному обсязі станом на 15 січня року, наступного за звітним, – у 100 % розмірі;

при розрахунках ліцензіатів із ДП «Енергоринок» за куплену у звітному році на ОРЕ електричну енергію не в повному обсязі станом на 15 січня року, наступного за звітним, – з урахуванням середньозваженого алгоритму відрахувань коштів на поточний рахунок ліцензіатів у звітному році;

2) сума сплаченого податку на прибуток у звітному році в частині здійснення ліцензованої діяльності з розподілу електричної енергії та постачання електричної енергії на закріпленій території;

3) сплачена у звітному році сума частини чистого прибутку (дивідендів) на державну частку акцій за підсумками попереднього року, що передує звітному року;

4) сума дефіциту коштів, що виникла при виконанні заходів зі стандартних приєднань електроустановок замовників у звітному році у зв'язку з перевищенням вартості виконаних заходів над сумою отриманої плати за стандартні приєднання від замовників;

5) недоотримана (надлишково отримана) сума  відхилу величини сплати за куповану електричну енергію, яка не була врахована до моменту відокремлення діяльності з постачання від діяльності з розподілу електричної енергії;

6) сума обґрунтованих перевитрат статей витрат структури тарифів у звітному році.


4. Визначення підсумкової суми необґрунтованого недовиконання інвестиційної програми, програми ремонтів та/або надлишково отриманого або недоотриманого доходу від здійснення ліцензованої діяльності

4.1. Підсумкова сума необґрунтованого недовиконання інвестиційної програми, програми ремонтів на звітний рік та/або надлишково отриманого або недоотриманого доходу від здійснення ліцензованої діяльності у звітному році визначається як різниця між сумою, розрахованою відповідно до глави 2 цих Методичних рекомендацій, та сумою об’єктивних чинників недофінансування ліцензованої діяльності, зазначених у главі 3 цих Методичних рекомендацій.

4.2. Позитивна сума, визначена згідно з пунктом 4.1 цієї глави, коригується на індекс споживчих цін на товари та послуги з грудня звітного року до грудня попереднього року (використовується інформація, розміщена на офіційному веб-сайті Державної служби статистики України) та:

1) визначається як джерело фінансування інвестиційної програми на рік, наступний за звітним, за умови:

95 % виконання заходів інвестиційної програми (у фізичних обсягах) станом на 01 січня року, наступного за звітним;

100 % виконання програми ремонтів;

100 % розрахунків за куповану на ОРЕ електричну енергію у звітному році станом на 15 січня року, наступного за звітним;

2) в іншому випадку  підлягає вилученню зі структури тарифів ліцензіата.

4.3. Від’ємна сума, визначена згідно з пунктом 4.1 цієї глави, підлягає включенню до структури тарифів ліцензіата.

4.4. Сума необ'єктивного перевищення вартості заходів інвестиційної програми на звітний рік фіксується в акті перевірки та визначається як різниця між фактичною вартістю, що склалась за підсумками виконання інвестиційної програми, та граничним рівнем вартості. Гранична вартість визначається як добуток вартості заходу, передбаченої в інвестиційній програмі, та коефіцієнта 1,10 (10 %).

Визначена сума необ'єктивного перевищення вартості заходів інвестиційної програми підлягає вилученню зі структури тарифів ліцензіата.

4.5. Обсяг фінансування інвестиційної програми на рік, що є наступним за звітним роком, збільшується в установленому порядку на суму зекономлених при виконанні інвестиційної програми у звітному році коштів (тобто залишку коштів за умови введення об'єкта в експлуатацію), зменшену на суму об'єктивного перевищення вартості заходів (до 5 %) у розрізі заходів у межах кожного розділу.

 

Директор Департаменту із

регулювання відносин у сфері енергетики                                          А.Гудаченко

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux