Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
День оприлюднення на офіційному веб-сайті Регулятора: 17.01.2022
Постанова
від 11 січня 2022 р. № 12
Київ
Про накладення штрафу на ПрАТ «ДТЕК КИЇВСЬКІ РЕГІОНАЛЬНІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії та здійснення заходів державного регулювання

НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ

У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ


ПОСТАНОВА

11.01.2022 № 12


Про накладення штрафу на ПрАТ «ДТЕК КИЇВСЬКІ РЕГІОНАЛЬНІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії та здійснення заходів державного регулювання


Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, у результаті розгляду 11 січня 2022 року на засіданні, яке проводилось у формі відкритого слухання, Акта позапланової виїзної перевірки від 14 грудня 2021 року № 728, проведеної відповідно до постанов НКРЕКП від 13 жовтня 2021 року № 1770 «Про проведення позапланової виїзної перевірки ПрАТ «ДТЕК КИЇВСЬКІ РЕГІОНАЛЬНІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» та від 24 листопада 2021 року № 2346 «Про збільшення строку проведення позапланової виїзної перевірки ПрАТ «ДТЕК КИЇВСЬКІ РЕГІОНАЛЬНІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ», на підставі посвідчення на проведення позапланової виїзної перевірки від 09 листопада 2021 року № 692, установлено, що ПРИВАТНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «ДТЕК КИЇВСЬКІ РЕГІОНАЛЬНІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» (код ЄДРПОУ 23243188) не дотримано вимоги нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушено Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії, затверджені постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1470 (далі – Ліцензійні умови з розподілу електричної енергії), а саме:

Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 310 (далі – Кодекс систем розподілу), а саме:

пункту 4.2.4 глави 4.2 розділу IV (у редакції, що діяла до 07 грудня
2019 року), яким встановлено, що строк надання послуги для електроустановок Замовника другого ступеня потужності становить 30 календарних днів від дати оплати Замовником ОСР вартості приєднання відповідно до договору про приєднання.

У разі необхідності збільшення строку надання послуги зі стандартного приєднання через затримку здійснення заходів щодо відведення земельних ділянок для розміщення відповідних об’єктів електроенергетики (затримка в погодженні власника (власників) або Користувача (Користувачів) земельної ділянки (земельних ділянок)) ОСР не пізніше ніж за 10 календарних днів до закінчення строку надання послуги з приєднання письмово (або у спосіб, узгоджений із Замовником) повідомляє Замовника про збільшення строку проєктування не більше ніж на 30 календарних днів (з наданням документального підтвердження причин виникнення затримки),

пункту 4.2.4 глави 4.2 розділу IV (у редакції, що діяла до 01 червня 2021 року), яким встановлено, що строк надання послуги зі стандартного приєднання для електроустановок замовника першого ступеня потужності становить 45 календарних днів, починаючи з наступного робочого дня від дати оплати замовником ОСР вартості приєднання відповідно до договору про приєднання. Для електроустановок замовника другого ступеня потужності цей строк становить 60 календарних днів, починаючи з наступного робочого дня від дати оплати замовником ОСР вартості приєднання відповідно до договору про приєднання.

У разі необхідності збільшення строку надання послуги зі стандартного приєднання через затримку здійснення заходів щодо відведення земельних ділянок для розміщення відповідних об'єктів електроенергетики (затримка в погодженні власника (власників) або Користувача (Користувачів) земельної ділянки (земельних ділянок)) ОСР не пізніше ніж за 10 календарних днів до закінчення строку надання послуги з приєднання письмово (або у спосіб, узгоджений із замовником) повідомляє замовника про збільшення строку проєктування не більше ніж на 10 календарних днів (з наданням документального підтвердження причин виникнення затримки та зазначенням найменування організацій, до яких звернувся ОСР щодо питання вирішення землевідведення з наданням копій офіційного листування).

ОСР зобов'язаний здійснювати всі можливі заходи в межах чинного законодавства з метою вирішення питання щодо відведення в установленому порядку земельних ділянок для розміщення об'єктів електроенергетики,

пункту 4.2.5 глави 4.2 розділу IV, яким встановлено, що у разі отримання від замовника заяви про відшкодування ОСР зобов'язаний протягом 15 робочих днів надати замовнику відповідну компенсацію або обґрунтовану відмову (з наданням підтверджуючих документів),

пункту 4.3.3 глави 4.3 розділу IV, яким встановлено, що строк надання послуги з нестандартного приєднання «під ключ», для замовників із заявленою до приєднання потужністю електроустановок від 160 кВт до 400 кВт (включно) становить не більше 230 календарних днів (у тому числі 30 днів для проєктування електричних мереж лінійної частини приєднання),

пункту 4.4.3 глави 4.4 розділу IV, яким встановлено, що реєстраційний номер заяви повідомляється замовнику в узгоджений з ним спосіб (рекомендованим поштовим відправленням, електронною поштою, факсом, за усним запитом замовника засобами телефонного/мобільного зв'язку тощо),

пункту 4.5.5 глави 4.5 розділу IV (у редакції, що діяла до 01 червня 2021 року) у частині надання замовнику ОСР технічних умов на стандартне приєднання, підписаних ОСР, разом з проєктом договору про стандартне приєднання протягом 10 робочих днів, починаючи з наступного робочого дня від дати реєстрації заяви про приєднання (у зазначений у заяві про приєднання спосіб обміну інформацією),

пункту 4.8.4 глави 4.8 розділу IV, яким встановлено, що підключення електроустановок замовника до електричної мережі здійснюється протягом 5 робочих днів після отримання заяви замовника або 10 робочих днів, якщо підключення потребує припинення електропостачання інших Користувачів,

пункту 13.2.1 глави 13.2 розділу XIII, яким встановлено, що у разі надходження скарги/звернення/претензії від споживача або групи споживачів (колективної скарги/звернення/претензії) щодо якості електричної енергії ОСР розглядає її протягом 15 днів з дня отримання скарги/звернення/претензії,

пункту 13.2.4 глави 13.2 розділу XIII, яким встановлено, що представник ОСР у разі необхідності проводить вимірювання параметрів якості електричної енергії в точці розподілу відповідно до вимог пунктів 6.2.1 – 6.2.4 глави 6.2 розділу VI цього Кодексу протягом не менше 7 календарних днів за виключенням часу тривалості перерв в електропостачанні,

пункту 13.2.11 глави 13.2 розділу XIII, яким встановлено, що ОСР зобов’язаний усунути причини недотримання показників якості електричної енергії протягом 30 днів у разі можливості їх усунення простими роботами (оперативними діями персоналу ОСР) або 180 днів у разі необхідності проведення складних робіт (будівельних робіт або заміни елементів мережі);

підпункту 4.3 Договору про стандартне приєднання до електричних мереж системи розподілу (типова форма), що є додатком 1 до Кодексу систем розподілу (у редакції, що діяла до 01 червня 2021 року), яким встановлено, що замовник сплачує попередню оплату за приєднання на поточний рахунок Виконавця послуг у розмірі 100 відсотків плати, визначеної пунктом 4.1 цього Договору, упродовж 5 робочих днів, починаючи з наступного робочого дня від дати укладення цього Договору Сторонами.

У випадку необхідності відведення земельних ділянок під будівництво об'єктів електроенергетики для приєднання електроустановок Замовника оплата здійснюється відповідно до пункту 4.4 цього Договору;

постанови НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 312 «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії», а саме:

пункту 2, яким встановлено, що укладення договорів між споживачами та іншими учасниками роздрібного ринку електричної енергії здійснюється шляхом приєднання споживачів до публічних договорів приєднання (договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії, відповідних договорів про постачання електричної енергії) на умовах чинних договорів про постачання електричної енергії та про користування електричною енергією, укладених з відповідними постачальниками електричної енергії за регульованим тарифом, шляхом подання заяви-приєднання;

пункту 4 (у редакції, що діяла до 27 липня 2019 року), яким встановлено, зокрема, що оператори системи розподілу (далі – ОСР) зобов’язані у період з дати отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії до 01 грудня 2018 року укласти договори про надання послуг з розподілу електричної енергії, які укладаються зі споживачем, з усіма споживачами, електроустановки яких приєднані на території діяльності ОСР. Договір розробляється ОСР на основі істотних умов, визначених Кодексом систем розподілу, затвердженим постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 310, та форми, встановленої Правилами, і розміщується на сайті ОСР, у засобах масової інформації і в пунктах обслуговування споживачів ОСР. ОСР направляє поштовим відправленням споживачу заяву-приєднання до зазначеного договору, яка формується за базами даних вертикально інтегрованого суб'єкта господарювання та містить ЕІС-коди точок комерційного обліку об'єкта споживача. Направлення такої заяви-приєднання є пропозицією споживачу про приєднання до договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії на умовах діючого договору про користування або постачання електричної енергії (індивідуальні характеристики об'єкта, потужність, клас надійності, ідентифікаційні коди, особливості обліку тощо);

Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 312 (далі – Правила роздрібного ринку електричної енергії), а саме:

пункту 2.1.2 глави 2.1 розділу ІІ щодо обов’язку Ліцензіата укладати договори про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії з усіма споживачами, електроустановки яких приєднані до електричних мереж на території діяльності відповідного оператора системи. Не допускається розподіл (передача) електричної енергії до точки розподілу електроустановки споживача за відсутності діючого договору про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії з таким споживачем, крім випадку здійснення розподілу (передачі) електричної енергії оператором системи до власних електроустановок,

пункту 2.4.2 глави 2.4 розділу II (у редакції, що діяла до 18 березня
2021 року), яким встановлено, що у договорі про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії зазначаються величини дозволеної (договірної) та приєднаної потужності, які визначаються виходячи з проєктних рішень та потужності наявних у споживача струмоприймачів. Потужність об’єкта споживача повинна обмежуватись на рівні потужності, передбаченої проєктом указаного об’єкта споживача та/або технічними характеристиками зовнішніх електричних мереж указаного об’єкта споживача,

підпункту 5 пункту 5.1.1 глави 5.1 розділу V, яким встановлено, що оператор системи має право встановлювати технічні засоби, які обмежують розподіл (передачу) електричної енергії споживачу у межах потужності, передбаченої договором,

пункту 8.2.5 глави 8.2 розділу VIII, яким, зокрема, встановлено, що у разі відмови споживача (представника споживача або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об'єкт (територію) споживача для проведення перевірки) підписати акт про порушення в ньому робиться запис про відмову. У цьому разі акт про порушення вважається дійсним, якщо його підписали більше одного уповноваженого представника оператора системи та незаінтересована особа (представник житлово-експлуатаційної організації, балансоутримувача або управителя будинку, виборна особа будинкового, вуличного, квартального чи іншого органу самоорганізації населення або представник органу місцевого самоврядування, інший споживач тощо) за умови посвідчення цієї особи або більше одного уповноваженого представника оператора системи, а відмова споживача (представника споживача або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об'єкт (територію) споживача для проведення перевірки) підписувати акт про порушення підтверджується відеозйомкою,

пункту 8.4.12 глави 8.4 розділу VIII у частині визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії на підставі акта про порушення у разі непроведення вимірів поперечної площі перерізу всіх проводів (кабелів), що використані у схемі самовільного підключення до електричної мережі, потужність самовільного підключення (P с.п., кВт) визначається виходячи з допустимого тривалого струму, що може протікати через мінімальний діаметр електропроводки, згідно з положеннями глави 1.3 ПУЕ (за умови, що зазначена сила струму менша сили струму спрацювання комутаційних апаратів, що задіяні у схемі самовільного підключення до електричної мережі);

Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання, затвердженого постановою НКРЕКП від 12 червня 2018 року № 375 (у редакції, що діяла до 14 серпня 2020 року) (далі – Порядок забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання), а саме:

підпункту 2 пункту 2.3 глави 2, яким встановлено, що до гарантованих стандартів якості надання послуг ОСР належить, зокрема, усунення причин недотримання показників якості електричної енергії за результатами розгляду скарги (претензії) споживача щодо якості електричної енергії з дня, наступного за днем, коли ОСР став відомий факт недотримання показників якості електроенергії за результатами проведення вимірювання, або з дня, наступного за днем отримання скарги (претензії) споживача, якщо ОСР уже були відомі причини недотримання показників якості електричної енергії, у строк 180 днів у разі необхідності проведення будівельних робіт або заміни елементів мережі,

підпункту 3 пункту 2.3 глави 2, яким встановлено, що до гарантованих стандартів якості надання послуг ОСР належить, зокрема, розгляд скарги (претензії) споживача щодо якості електричної енергії з наданням інформації, зазначеної у пункті 13.2.2 глави 13.2 розділу XIII Кодексу систем розподілу, з дня отримання скарги (претензії) у строк 15 днів без проведення вимірювань параметрів якості електричної енергії в точці розподілу споживачу,

пункту 2.4 глави 2, яким встановлено, що у разі недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг, зазначених у пункті 2.3 цієї глави, ОСР надає споживачу (замовнику – у разі недотримання гарантованих стандартів якості при наданні послуги з приєднання до електричних мереж електроустановок, призначених для споживання) компенсацію у розмірах, наведених у додатку 1 до цього Порядку (за вирахуванням необхідних сум податків, якщо такі застосовуються), та відповідно до процедур, визначених главою 5 цього Порядку;

підпункт 13 пункту 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата укладати договори, які є обов’язковими для здійснення ліцензованої діяльності, та виконувати умови цих договорів;

підпункт 23 пункту 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата дотримуватись показників якості послуг з розподілу електричної енергії, які характеризують рівень надійності (безперервності) електропостачання, комерційної якості надання послуг з розподілу електричної енергії, а також якість електричної енергії, перелік та величини яких затверджено НКРЕКП;

підпункт 24 пункту 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата здійснювати компенсацію та/або відшкодування збитків користувачу системи та/або споживачу у разі недотримання ліцензіатом показників якості послуг з розподілу електричної енергії, визначених НКРЕКП та договором про надання послуг з розподілу;

підпункт 26 пункту 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії (у редакції, що діяла до 01 січня 2022 року) щодо обов’язку ліцензіата надавати послуги з приєднання електроустановки замовника до системи розподілу електричної енергії з урахуванням положень статті 21 Закону України «Про ринок електричної енергії» за умови дотримання замовником вимог кодексу систем розподілу.

Відповідно до статей 17, 19 та 22 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, ПОСТАНОВЛЯЄ:


1. Відповідно до пунктів 11 та 12 частини першої статті 17, статей 19 та 22 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» та статті 77 Закону України «Про ринок електричної енергії» накласти штраф у розмірі 255 000 (двісті п’ятдесят п’ять тисяч) гривень на ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ДТЕК КИЇВСЬКІ РЕГІОНАЛЬНІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» (код ЄДРПОУ 23243188) за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з виробництва електричної енергії, а саме:

Кодексу систем розподілу, а саме:

пункту 4.2.4 глави 4.2 розділу IV (у редакції, що діяла до 07 грудня 2019 року), яким встановлено, що строк надання послуги для електроустановок Замовника другого ступеня потужності становить 30 календарних днів від дати оплати Замовником ОСР вартості приєднання відповідно до договору про приєднання.

У разі необхідності збільшення строку надання послуги зі стандартного приєднання через затримку здійснення заходів щодо відведення земельних ділянок для розміщення відповідних об’єктів електроенергетики (затримка в погодженні власника (власників) або Користувача (Користувачів) земельної ділянки (земельних ділянок)) ОСР не пізніше ніж за 10 календарних днів до закінчення строку надання послуги з приєднання письмово (або у спосіб, узгоджений із Замовником) повідомляє Замовника про збільшення строку проєктування на не більше ніж 30 календарних днів (з наданням документального підтвердження причин виникнення затримки),

пункту 4.2.4 глави 4.2 розділу IV (у редакції, що діяла до 01 червня 2021 року), яким встановлено, що строк надання послуги зі стандартного приєднання для електроустановок замовника першого ступеня потужності становить 45 календарних днів, починаючи з наступного робочого дня від дати оплати замовником ОСР вартості приєднання відповідно до договору про приєднання. Для електроустановок замовника другого ступеня потужності цей строк становить 60 календарних днів, починаючи з наступного робочого дня від дати оплати замовником ОСР вартості приєднання відповідно до договору про приєднання.

У разі необхідності збільшення строку надання послуги зі стандартного приєднання через затримку здійснення заходів щодо відведення земельних ділянок для розміщення відповідних об'єктів електроенергетики (затримка в погодженні власника (власників) або Користувача (Користувачів) земельної ділянки (земельних ділянок)) ОСР не пізніше ніж за 10 календарних днів до закінчення строку надання послуги з приєднання письмово (або у спосіб, узгоджений із замовником) повідомляє замовника про збільшення строку проєктування не більше ніж на 10 календарних днів (з наданням документального підтвердження причин виникнення затримки та зазначенням найменування організацій, до яких звернувся ОСР щодо питання вирішення землевідведення з наданням копій офіційного листування).

ОСР зобов'язаний здійснювати всі можливі заходи в межах чинного законодавства з метою вирішення питання щодо відведення в установленому порядку земельних ділянок для розміщення об'єктів електроенергетики,

пункту 4.2.5 глави 4.2 розділу IV, яким встановлено, що у разі отримання від замовника заяви про відшкодування ОСР зобов'язаний протягом 15 робочих днів надати замовнику відповідну компенсацію або обґрунтовану відмову (з наданням підтверджуючих документів),

пункту 4.3.3 глави 4.3 розділу IV, яким встановлено, що строк надання послуги з нестандартного приєднання «під ключ», для замовників із заявленою до приєднання потужністю електроустановок від 160 кВт до 400 кВт (включно) становить не більше 230 календарних днів (у тому числі 30 днів для проєктування електричних мереж лінійної частини приєднання),

пункту 4.4.3 глави 4.4 розділу IV, яким встановлено, що реєстраційний номер заяви повідомляється замовнику в узгоджений з ним спосіб (рекомендованим поштовим відправленням, електронною поштою, факсом, за усним запитом замовника засобами телефонного/мобільного зв'язку тощо),

пункту 4.5.5 глави 4.5 розділу IV (у редакції, що діяла до 01 червня 2021 року) у частині надання замовнику ОСР технічних умов на стандартне приєднання, підписаних ОСР, разом з проєктом договору про стандартне приєднання протягом 10 робочих днів, починаючи з наступного робочого дня від дати реєстрації заяви про приєднання (у зазначений у заяві про приєднання спосіб обміну інформацією),

пункту 4.8.4 глави 4.8 розділу IV, яким встановлено, що підключення електроустановок замовника до електричної мережі здійснюється протягом 5 робочих днів після отримання заяви замовника або 10 робочих днів, якщо підключення потребує припинення електропостачання інших Користувачів,

пункту 13.2.1 глави 13.2 розділу XIII, яким встановлено, що у разі надходження скарги/звернення/претензії від споживача або групи споживачів (колективної скарги/звернення/претензії) щодо якості електричної енергії ОСР розглядає її протягом 15 днів з дня отримання скарги/звернення/претензії,

пункту 13.2.4 глави 13.2 розділу XIII, яким встановлено, що представник ОСР у разі необхідності проводить вимірювання параметрів якості електричної енергії в точці розподілу відповідно до вимог пунктів 6.2.1 – 6.2.4 глави 6.2 розділу VI цього Кодексу протягом не менше 7 календарних днів за виключенням часу тривалості перерв в електропостачанні,

пункту 13.2.11 глави 13.2 розділу XIII, яким встановлено, що ОСР зобов’язаний усунути причини недотримання показників якості електричної енергії протягом 30 днів у разі можливості їх усунення простими роботами (оперативними діями персоналу ОСР) або 180 днів у разі необхідності проведення складних робіт (будівельних робіт або заміни елементів мережі);

підпункту 4.3 Договору про стандартне приєднання до електричних мереж системи розподілу (типова форма), що є Додатком 1 до Кодексу систем розподілу (у редакції, що діяла до 01 червня 2021 року), яким встановлено, що замовник сплачує попередню оплату за приєднання на поточний рахунок Виконавця послуг у розмірі 100 відсотків плати, визначеної пунктом 4.1 цього Договору, упродовж 5 робочих днів, починаючи з наступного робочого дня від дати укладення цього Договору Сторонами.

У випадку необхідності відведення земельних ділянок під будівництво об'єктів електроенергетики для приєднання електроустановок Замовника оплата здійснюється відповідно до пункту 4.4 цього Договору;

постанови НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 312 «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії», а саме:

пункту 2, яким встановлено, що укладення договорів між споживачами та іншими учасниками роздрібного ринку електричної енергії здійснюється шляхом приєднання споживачів до публічних договорів приєднання (договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії, відповідних договорів про постачання електричної енергії) на умовах чинних договорів про постачання електричної енергії та про користування електричною енергією, укладених з відповідними постачальниками електричної енергії за регульованим тарифом, шляхом подання заяви-приєднання;

пункту 4 (у редакції, що діяла до 27 липня 2019 року), яким встановлено, зокрема, що оператори системи розподілу (далі – ОСР) зобов’язані у період з дати отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії до 01 грудня 2018 року укласти договори про надання послуг з розподілу електричної енергії, які укладаються зі споживачем, з усіма споживачами, електроустановки яких приєднані на території діяльності ОСР. Договір розробляється ОСР на основі істотних умов, визначених Кодексом систем розподілу, затвердженим постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 310, та форми, встановленої Правилами, і розміщується на сайті ОСР, у засобах масової інформації і в пунктах обслуговування споживачів ОСР. ОСР направляє поштовим відправленням споживачу заяву-приєднання до зазначеного договору, яка формується за базами даних вертикально інтегрованого суб'єкта господарювання та містить ЕІС-коди точок комерційного обліку об'єкта споживача. Направлення такої заяви-приєднання є пропозицією споживачу про приєднання до договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії на умовах діючого договору про користування або постачання електричної енергії (індивідуальні характеристики об'єкта, потужність, клас надійності, ідентифікаційні коди, особливості обліку тощо);

Правил роздрібного ринку електричної енергії, а саме:

пункту 2.1.2 глави 2.1 розділу ІІ щодо обов’язку ліцензіата укладати договори про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії з усіма споживачами, електроустановки яких приєднані до електричних мереж на території діяльності відповідного оператора системи. Не допускається розподіл (передача) електричної енергії до точки розподілу електроустановки споживача за відсутності діючого договору про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії з таким споживачем, крім випадку здійснення розподілу (передачі) електричної енергії оператором системи до власних електроустановок,

пункту 2.4.2 глави 2.4 розділу II (у редакції, що діяла до 18 березня
2021 року), яким встановлено, що у договорі про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії зазначаються величини дозволеної (договірної) та приєднаної потужності, які визначаються виходячи з проєктних рішень та потужності наявних у споживача струмоприймачів. Потужність об’єкта споживача повинна обмежуватись на рівні потужності, передбаченої проєктом указаного об’єкта споживача та/або технічними характеристиками зовнішніх електричних мереж указаного об’єкта споживача,

підпункту 5 пункту 5.1.1 глави 5.1 розділу V, яким встановлено, що оператор системи має право встановлювати технічні засоби, які обмежують розподіл (передачу) електричної енергії споживачу у межах потужності, передбаченої договором,

пункту 8.2.5 глави 8.2 розділу VIII, яким, зокрема, встановлено, що у разі відмови споживача (представника споживача або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об'єкт (територію) споживача для проведення перевірки) підписати акт про порушення в ньому робиться запис про відмову. У цьому разі акт про порушення вважається дійсним, якщо його підписали більше одного уповноваженого представника оператора системи та незаінтересована особа (представник житлово-експлуатаційної організації, балансоутримувача або управителя будинку, виборна особа будинкового, вуличного, квартального чи іншого органу самоорганізації населення або представник органу місцевого самоврядування, інший споживач тощо) за умови посвідчення цієї особи або більше одного уповноваженого представника оператора системи, а відмова споживача (представника споживача або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об'єкт (територію) споживача для проведення перевірки) підписувати акт про порушення підтверджується відеозйомкою,

пункту 8.4.12 глави 8.4 розділу VIII у частині визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії на підставі акта про порушення у разі непроведення вимірів поперечної площі перерізу всіх проводів (кабелів), що використані у схемі самовільного підключення до електричної мережі, потужність самовільного підключення (P с.п., кВт) визначається виходячи з допустимого тривалого струму, що може протікати через мінімальний діаметр електропроводки, згідно з положеннями глави 1.3 ПУЕ (за умови, що зазначена сила струму менша сили струму спрацювання комутаційних апаратів, що задіяні у схемі самовільного підключення до електричної мережі);

Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання, а саме:

підпункту 2 пункту 2.3 глави 2, яким встановлено, що до гарантованих стандартів якості надання послуг ОСР належить, зокрема, усунення причин недотримання показників якості електричної енергії за результатами розгляду скарги (претензії) споживача щодо якості електричної енергії з дня, наступного за днем, коли ОСР став відомий факт недотримання показників якості електроенергії за результатами проведення вимірювання, або з дня, наступного за днем отримання скарги (претензії) споживача, якщо ОСР уже були відомі причини недотримання показників якості електричної енергії, у строк 180 днів у разі необхідності проведення будівельних робіт або заміни елементів мережі,

підпункту 3 пункту 2.3 глави 2, яким встановлено, що до гарантованих стандартів якості надання послуг ОСР належить, зокрема, розгляд скарги (претензії) споживача щодо якості електричної енергії з наданням інформації, зазначеної у пункті 13.2.2 глави 13.2 розділу XIII Кодексу систем розподілу, з дня отримання скарги (претензії) у строк 15 днів без проведення вимірювань параметрів якості електричної енергії в точці розподілу споживачу,

пункту 2.4 глави 2, яким встановлено, що у разі недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг, зазначених у пункті 2.3 цієї глави, ОСР надає споживачу (замовнику – у разі недотримання гарантованих стандартів якості при наданні послуги з приєднання до електричних мереж електроустановок, призначених для споживання) компенсацію у розмірах, наведених у додатку 1 до цього Порядку (за вирахуванням необхідних сум податків, якщо такі застосовуються), та відповідно до процедур, визначених главою 5 цього Порядку;

підпункту 13 пункту 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата укладати договори, які є обов’язковими для здійснення ліцензованої діяльності, та виконувати умови цих договорів;

підпункту 23 пункту 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата дотримуватись показників якості послуг з розподілу електричної енергії, які характеризують рівень надійності (безперервності) електропостачання, комерційної якості надання послуг з розподілу електричної енергії, а також якість електричної енергії, перелік та величини яких затверджено НКРЕКП;

підпункту 24 пункту 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата здійснювати компенсацію та/або відшкодування збитків користувачу системи та/або споживачу у разі недотримання ліцензіатом показників якості послуг з розподілу електричної енергії, визначених НКРЕКП та договором про надання послуг з розподілу;

підпункту 26 пункту 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії (у редакції, що діяла до 01 січня 2022 року) щодо обов’язку ліцензіата надавати послуги з приєднання електроустановки замовника до системи розподілу електричної енергії з урахуванням положень статті 21 Закону України «Про ринок електричної енергії» за умови дотримання замовником вимог кодексу систем розподілу.

Зазначена сума штрафу має бути сплачена до Державного бюджету України у 30-денний строк з дня одержання копії рішення про накладення штрафу (код бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції»).

2. Відповідно до пункту 1 частини першої та пункту 1 частини другої статті 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», у межах здійснення заходів державного регулювання, зобов’язати ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ДТЕК КИЇВСЬКІ РЕГІОНАЛЬНІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ»:

1) у строк до 01 березня 2022 року привести свої дії стосовно ОСББ «Боголюбова 23» у відповідність до вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, шляхом проведення перерахунку обсягу та вартості необлікованої електричної енергії по Акту про порушення № К 042501 від 12 березня 2020 року з урахуванням сили струму 11 А;

2) у строк до 01 березня 2022 року привести свої дії стосовно гр. Кирилюк І. І., гр. Скулімовської Л. В., гр. Стрігальова М. М., гр. Чичика П. О., гр. Петренко А. Б., гр. Коваль Л. О., гр. Кудренка О. Ф., гр. Біціган О. О., гр. Місецького С. В., гр. Мукосій О. Д., гр. Москальова А. О., гр. Філімоненка А. С., гр. Колояніді В. П., гр. Прикмети П. І., гр. Бурцева В. С., гр. Дейнеги М. Ф., гр. Герасименка А. Ю., гр. Пуртової Н. Г., гр. Провозьон І. М., гр. Божок М. Л., гр. Серветника О. В., гр. Джим К. В., гр. Усікової О. М., гр. Сівакової О. В., гр. Кукушкіна М. Л., гр. Цикунова С. В., гр. Коннова С. В., гр. Шелудченко Л. П., гр. Багацького В. В., гр. Картичака Д. Д., гр. Дандикіна А. В., гр. Євгеньєва О. Є., гр. Апраксіної Л. В., гр. Рябової Н. Я., гр. Чагарного О. В., гр. Семенюк Н. В., гр. Пержан Г., гр. Гудима І. Ю., гр. Стасюка С. І., гр. Головакіної Р. М., ОК «САДОВЕ ТОВАРИСТВО СОЛАР» у відповідність до вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, шляхом надання послуг з приєднання електроустановок до електричних мереж з оформленням актів приймання-передачі послуг з приєднання електроустановок до електричних мереж;

3) у строк до 01 березня 2022 року привести свої дії стосовно ФОП Пасічника С. М. у відповідність до вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, визначивши умовами договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії (додатками до нього) величину дозволеної потужності, визначену договором про постачання електричної енергії від 12 травня 2015 року № 220067071;

4) у строк до 01 березня 2022 року привести свої дії стосовно гр. Тимошка С. І. у відповідність до вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, шляхом:

укладення договору про надання послуг з розподілу електричної енергії за об’єктом споживача, розташованим за адресою: Київська область, с. Новосілки, вул. Садова, буд. 17, кв. 25;

скасування Акта про порушення від 15 жовтня 2020 року № 042958 та нарахувань за обсяг необлікованої електричної енергії, які проведені на його підставі;

5) у строк до 01 березня 2022 року привести свої дії стосовно споживачів, що мешкають по вул. Пимоненка та вул. Польовій смт Глеваха, у відповідність до вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, шляхом надання компенсацій у подвійному розмірі за не розгляд скарги/звернення/претензії споживача щодо якості електричної енергії у строк 15 днів без проведення вимірювань параметрів якості електричної енергії в точці розподілу споживачу з наданням інформації, зазначеної у пункті 13.2.2 глави 13.2 розділу ХІІІ Кодексу систем розподілу, а саме:

18 споживачам по скарзі від 23 листопада 2018 року,

37 споживачам по скарзі від 31 травня 2019 року,

37 споживачам по скарзі від 07 червня 2019 року,

66 споживачам по скарзі від 16 листопада 2020 року.

Про виконання підпунктів 1 – 5 цього пункту повідомити НКРЕКП та Управління НКРЕКП у м. Києві та Київській області у строк до 15 березня 2022 року з наданням належним чином завірених копій підтвердних документів;

6) у строк до 01 квітня 2022 року привести свої дії стосовно 66 споживачів, що мешкають по вул. Пимоненка та вул. Польовій смт Глеваха, у відповідність до вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, шляхом надання компенсацій, а саме:

у розмірі 50 % плати за надання послуг з розподілу електричної енергії, з дати надходження першої скарги, а саме з 23 листопада 2018 року по 30 листопада 2021 року за недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг ОСР у частині дотримання показників змінення напруги,

у розмірі 25 % плати за надання послуг з розподілу електричної енергії за період з 01 грудня 2021 року до дня усунення проблеми за недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг ОСР у частині дотримання показників змінення напруги.

Про виконання вимог підпункту 6 цього пункту повідомити НКРЕКП та Управління НКРЕКП у м. Києві та Київській області у строк до 15 квітня 2022 року з наданням належним чином завірених копій підтвердних документів.


Т.в.о. Голови НКРЕКП               О.Бабій


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux