Портал в режимі тестування та наповнення
Меню

День оприлюднення на офіційному веб-сайті Регулятора: 01.06.2021

Дата оновлення: 10.07.2023

День оприлюднення на офіційному веб-сайті Регулятора: 01.06.2021
Постанова
від 26 травня 2021 р. № 860
Київ
Про накладення штрафу на ПАТ "ЗАПОРІЖЖЯОБЛЕНЕРГО" за порушення вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії та здійснення заходів державного регулювання

(У постанову вносяться зміни

постановою НКРЕКП від 05.07.2023 № 1238)


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ

У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ

 

ПОСТАНОВА

26.05.2021                    № 860

 

Про накладення штрафу на ПАТ «ЗАПОРІЖЖЯОБЛЕНЕРГО» за порушення вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії та здійснення заходів державного регулювання

 

Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, у результаті розгляду 26 травня 2021 року на засіданні, яке проводилось у формі відкритого слухання, Актів планових перевірок від 29 квітня 2021 року № 227 та № 228, проведених відповідно до Плану здійснення заходів державного контролю суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, на 2021 рік, затвердженого постановою НКРЕКП від 18 листопада 2020 року № 2134, на підставі постанов НКРЕКП від 10 березня 2021 року № 389 «Про проведення планових перевірок суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, у II кварталі 2021 року» та від 14 квітня 2021 року № 656 «Про збільшення строків проведення планових перевірок ПАТ «ЗАПОРІЖЖЯОБЛЕНЕРГО» та посвідчень на проведення планових перевірок від 17 березня 2021 року № 201 та № 202, установлено, що ПУБЛІЧНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «ЗАПОРІЖЖЯОБЛЕНЕРГО» (код ЄДРПОУ 00130926) не дотримано вимоги нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушено Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії, затверджені постановою НКРЕКП від 13 квітня 2017 року № 504 (далі – Ліцензійні умови з постачання електричної енергії), Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії, затверджені постановою НКРЕКП від 25 липня 2017 року № 932 (далі – Ліцензійні умови з розподілу електричної енергії № 932), та Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії, затверджені постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1470 (далі – Ліцензійні умови з розподілу електричної енергії), а саме:

пункту 3 Порядку визначення розміру і відшкодування збитків, завданих енергопостачальнику внаслідок викрадення електричної енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 лютого 2006 року № 122 (далі – Порядок визначення розміру і відшкодування збитків, завданих енергопостачальнику внаслідок викрадення електричної енергії), яким встановлено, що факти пошкодження приладів (систем) обліку, пломб на приладах, а також факти втручання в їх роботу, що призвели до заниження показань, встановлюються спеціалізованими організаціями (підприємствами), які мають право на проведення відповідної перевірки, із залученням представників Держспоживстандарту;

частини другої статті 47 Закону України «Про ринок електричної енергії», якою встановлено заборону оператору системи розподілу мати на праві власності чи в управлінні акції (частки в статутному капіталі) суб’єкта господарювання, що здійснює діяльність з виробництва та/або постачання (у тому числі постачання споживачам) або передачі електричної енергії;

Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 312 (далі – Правила роздрібного ринку електричної енергії), а саме:

підпункту 21 пункту 5.1.2 глави 5.1 розділу V щодо обов’язку оператора системи проводити не рідше одного разу на 6 місяців контрольний огляд засобів комерційного обліку споживачів відповідно до затверджених графіків,

пункту 8.2.5 глави 8.2 розділу VIII, яким встановлено, що в акті про порушення мають бути зазначені зміст виявленого порушення з посиланням на відповідні пункти цих Правил та всі необхідні для визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії параметри, що характеризують електроустановку споживача, схему підключення електроустановки споживача та її графічне зображення із зазначенням, зокрема, фазування лічильника на дату оформлення акта про порушення,

абзацу другого пункту 8.4.1 глави 8.4 розділу VIII, яким встановлено, що у разі своєчасного (до виявлення порушення представниками оператора системи) письмового повідомлення споживачем оператора системи про виявлені ним пошкодження засобів вимірювальної техніки, пошкодження або зрив пломб (за умови відсутності явних ознак втручання в роботу засобів вимірювальної техніки) чи пошкодження індикатора (за умови наявності активного елемента індикатора) або спрацювання індикатора (за умови відсутності підтвердження заводом виробником індикатора факту його спрацювання внаслідок дії магнітного поля) положення цієї глави не застосовуються,

пункту 8.4.4 глави 8.4 розділу VIII, яким встановлено, що, якщо оператором системи до моменту передачі засобів вимірювальної техніки, індикаторів та/або пломб на експертизу пошкоджено упаковку та/або пломби, встановлені на ній, положення цієї глави не застосовуються,

пункту 8.4.8 глави 8.4 розділу VIII, яким встановлено, що у разі фіксації засобами комерційного обліку кількості днів, протягом яких споживання електричної енергії здійснювалося з порушенням вимог цих Правил, розрахунок вартості необлікованої електричної енергії здійснюється виходячи з цієї кількості днів, але не більше загальної кількості днів у шести календарних місяцях, що передували дню виявлення порушення;

Кодексу комерційного обліку електричної енергії, затвердженого постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 311 (у редакції, що діяла до 26 березня 2020 року) (далі – Кодекс комерційного обліку електричної енергії), а саме:

пункту 6.2 глави 6 розділу ХІІІ, яким встановлено, що у побутових споживачів покази лічильника мають зчитуватися на перше число календарного місяця, наступного за розрахунковим. Якщо побутовий споживач самостійно подає дані про обсяги споживання електричної енергії за розрахунковий період, такі дані надаються споживачем до ППКО не пізніше 4 числа місяця, наступного за розрахунковим, шляхом повідомлення по телефону чи іншими електронними засобами або через свій кабінет на сайті ППКО, або через особисте звернення до ППКО,

пункту 6.7 глави 6 розділу XIII, яким встановлено, що у випадку неподання споживачем даних про споживання електричної енергії за розрахунковий період у строки, установлені в цьому розділі, або неможливості отримання ППКО даних про спожиту електричну енергію в зазначений термін (за винятком порушення роботи вузла обліку) ППКО визначає обсяги споживання електричної енергії на цей розрахунковий період шляхом розрахунку середнього обсягу споживання за даними двох останніх фактичних послідовно знятих показів розрахункового лічильника;

Порядку розроблення та подання на затвердження планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 04 вересня 2018 року № 955 (далі – Порядок розроблення та подання на затвердження планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу), а саме:

пункту 4.1 глави 4 щодо обов’язку ліцензіата виконувати схвалені НКРЕКП ПРСР/ІП в повному обсязі відповідно до запланованих етапів, обсягів робіт у кількісному вираженні та обсягів фінансування у вартісному вираженні,

пункту 4.4 глави 4 у частині самостійного перерозподілу фінансування вартості заходів, передбачених схваленою Інвестиційною програмою, при зміні вартості виконання заходів понад п’ять відсотків,

пункту 5.2 глави 5 в частині оформлення звіту щодо виконання ІП згідно з додатком 2 до цього Порядку;

пункту 2 постанови НКРЕКП від 11 грудня 2018 року № 1833 «Про встановлення тарифів на послуги з розподілу електричної енергії ПАТ «ЗАПОРІЖЖЯОБЛЕНЕРГО» (далі – Постанова № 1833) щодо обов’язку ліцензіата перераховувати та обліковувати кошти, що визначені як джерела фінансування Інвестиційної програми ПАТ «ЗАПОРІЖЖЯОБЛЕНЕРГО» на 2019 рік (амортизація та плата за реактивну електроенергію), на окремому банківському рахунку;

пункту 1 постанови НКРЕКП від 17 грудня 2019 року № 2896 «Про встановлення для оператора системи передачі та операторів систем розподілу граничної нижньої межі обов’язкової купівлі електричної енергії на ринку «на добу наперед» (у редакції, що діяла до 21 листопада 2020 року) (далі – Постанова № 2896), яким встановлено для оператора систем розподілу в кожному розрахунковому періоді граничну нижню межу обов’язкової купівлі електричної енергії на ринку «на добу наперед» з метою компенсації технологічних втрат електричної енергії на її передачу та розподіл електричними мережами в розмірі 80 відсотків від обсягу фактичних технологічних втрат електричної енергії на її передачу або розподіл електричними мережами в цьому розрахунковому періоді;

пункт 2.2 Ліцензійних умов з постачання електричної енергії в частині здійснення ліцензованої діяльності відповідно до законів України «Про електроенергетику», «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», «Про ринок електричної енергії» та інших нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, зокрема пункту 3 Порядку забезпечення стандартів якості надання послуг з електропостачання, затвердженого постановою НКРЕКП від 18 жовтня 2016 року № 1841, у частині забезпечення загальних стандартів якості надання послуг з електропостачання, що наведені в додатку 1 до цього Порядку;

підпункт 5 пункту 2.3 Ліцензійних умов з постачання електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата виконувати рішення НКРЕКП у строки, встановлені відповідним рішенням, зокрема пунктом 1 постанови НКРЕКП від 13 листопада 2018 року № 1401 «Про накладення штрафу на ПАТ «ЗАПОРІЖЖЯОБЛЕНЕРГО» за порушення Ліцензійних умов з передачі електричної енергії, Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії, Ліцензійних умов з постачання електричної енергії та здійснення заходів державного регулювання» (далі – Постанова № 1401);

підпункт 6 пункту 2.3 Ліцензійних умов з постачання електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата сплачувати щоквартально, протягом перших 30 днів кварталу, наступного за звітним, внески на регулювання, що визначаються рішенням НКРЕКП;

підпункт 7 пункту 2.3 Ліцензійних умов з постачання електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата надавати до НКРЕКП документи, інформацію та звітність, необхідні для виконання НКРЕКП своїх повноважень, у форматі, обсягах та у строки, встановлені НКРЕКП;

підпункт 20 пункту 2.3 Ліцензійних умов з постачання електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата забезпечити належне та своєчасне проведення розрахунків за куповану електричну енергію грошовими коштами, за послуги з передачі і розподілу електричної енергії, послуги централізованого диспетчерського (оперативно-технологічного) управління та інші послуги, що надаються ліцензіату з постачання електричної енергії на ринку електричної енергії;

підпункт 3 пункту 2.4 Ліцензійних умов з постачання електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата дотримуватися визначених напрямків та обсягів використання коштів за статтями витрат відповідно до структури тарифів на розподіл та постачання електричної енергії, встановленої постановами НКРЕКП від 15 грудня 2016 року № 2220 «Про встановлення тарифів на розподіл електричної енергії (передачу електричної енергії місцевими (локальними) електромережами) та тарифів на постачання електричної енергії за регульованим тарифом для ПАТ «ЗАПОРІЖЖЯОБЛЕНЕРГО» (далі – Постанова № 2220) та від 24 січня 2018 року № 63 «Про встановлення тарифів на розподіл електричної енергії та тарифів на постачання електричної енергії ПАТ «ЗАПОРІЖЖЯОБЛЕНЕРГО» (зі змінами) (далі – Постанова № 63);

пункт 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії № 932 щодо обов’язку ліцензіата здійснювати ліцензовану діяльність відповідно до законів України «Про електроенергетику», «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», «Про ринок електричної енергії» та інших нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, зокрема:

пункту 1 постанови НКРЕКП від 16 січня 2018 року № 39 «Про джерела фінансування інвестиційних програм ліцензіатів, що здійснюють господарську діяльність з постачання електричної енергії на закріпленій території, та ліцензіатів з розподілу електричної енергії на 2018 рік» (далі – Постанова № 39)  щодо обов’язку ліцензіата перераховувати та обліковувати на окремому банківському рахунку кошти, що мали бути отримані у 2018 році з таких джерел: амортизація (за статтею «Амортизація» структури тарифів на розподіл електричної енергії (передачу електричної енергії місцевими (локальними) електромережами) та тарифів на постачання електричної енергії за регульованим тарифом), 100 % плати за реактивну енергію, 100 % небалансу ТВЕ (технологічних витрат електроенергії),

пункту 4.1 глави 4 Порядку розроблення та подання  на затвердження планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу щодо обов’язку ліцензіата виконувати інвестиційну програму, схвалену, зокрема, постановою НКРЕКП від 04 вересня 2018 року № 953 «Про схвалення Інвестиційної програми ПАТ «ЗАПОРІЖЖЯОБЛЕНЕРГО» на 2018 рік» (далі – Постанова № 953), у повному обсязі відповідно до запланованих етапів, обсягів робіт у кількісному вираженні та обсягів фінансування у вартісному вираженні,

пункту 4.2 Договору про нестандартне приєднання («під ключ») до електричних мереж системи розподілу (типова форма), що є додатком 3 до Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 310 (у редакції, що діяла до 07 грудня 2019 року) (далі – Кодекс систем розподілу);

підпункт 5 пункту 2.3 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії № 932 щодо обов’язку ліцензіата виконувати рішення НКРЕКП у строки, встановлені відповідним рішенням, зокрема пунктом 1 та підпунктом 2 пункту 2 Постанови № 1401;

підпункт 6 пункту 2.3 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії № 932 щодо обов’язку ліцензіата сплачувати щоквартально, протягом перших 30 днів кварталу, наступного за звітним, внески на регулювання, що визначаються рішенням НКРЕКП;

підпункт 11 пункту 2.3 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії № 932 щодо обов’язку ліцензіата дотримуватися визначених напрямків та обсягів використання коштів за статтями витрат відповідно до структур тарифів на розподіл та постачання електричної енергії, встановлених Постановою № 2220 та Постановою № 63;

підпункт 12 пункту 2.3 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії № 932 щодо обов’язку ліцензіата виконувати схвалену інвестиційну програму в повному обсязі відповідно до запланованих етапів, обсягів робіт у кількісному вираженні та обсягів фінансування у вартісному вираженні;

підпункт 13 пункту 2.3 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії № 932 щодо обов’язку ліцензіата виконувати заходи з ремонтів основних фондів у повному обсязі відповідно до запланованих етапів, обсягів робіт у кількісному вираженні та згідно з передбаченими відповідною статтею структури тарифу обсягами фінансування;

підпункт 6 пункту 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата сплачувати щоквартально, протягом перших 30 днів кварталу, наступного за звітним, внески на регулювання, що визначаються НКРЕКП;

підпункт 7 пункту 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії (у редакції, що діяла до 15 квітня 2021 року) щодо обов’язку ліцензіата надавати до НКРЕКП документи (їх копії), інформацію (дані, відомості, звітність), необхідні для виконання НКРЕКП своїх повноважень та функцій, в обсягах та у строки (не менше десяти робочих днів для надання копій документів, пояснень тощо), встановлені НКРЕКП, зокрема пунктом 4.6 глави 4 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 11-НКРЕКП (квартальна) «Звіт щодо показників надійності (безперервності) електропостачання», затвердженої постановою НКРЕКП від 12 червня 2018 року № 374 (у редакції, що діяла до 06 лютого 2021 року) (далі – Інструкція щодо заповнення форми звітності № 11-НКРЕКП (квартальна)), яким передбачено формування реєстру перерв в електропостачанні згідно з додатком 5 до цієї Інструкції, а саме у графі 8 – 13 зазначається класифікація перерв, у графі 14 зазначаються дата та час початку перерви в електропостачанні, у графі 15 зазначаються дата та час кінця перерви в електропостачанні;

підпункт 13 пункту 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата укладати договори, які є обов’язковими для здійснення ліцензованої діяльності, та виконувати умови цих договорів;

підпункт 14 пункту 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата дотримуватися визначених напрямків та обсягів використання коштів за статтями витрат відповідно до структури тарифу на розподіл електричної енергії, встановленої, зокрема, Постановою № 1833 (зі змінами) та постановою НКРЕКП від 10 грудня 2019 року № 2676 «Про встановлення тарифів на послуги з розподілу електричної енергії ПАТ «ЗАПОРІЖЖЯОБЛЕНЕРГО» (зі змінами) (далі – Постанова № 2676);

підпункт 17 пункту 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії, яким встановлено, що ліцензіат має право купувати електричну енергію за двосторонніми договорами з метою компенсації технологічних витрат електричної енергії на її розподіл електричними мережами, крім обсягів, які з цією метою відповідно до норм законодавства підлягають обов’язковій купівлі на ринку «на добу наперед»;

підпункт 23 пункту 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата дотримуватись показників якості послуг з розподілу електричної енергії, які характеризують рівень надійності (безперервності) електропостачання, комерційної якості надання послуг з розподілу електричної енергії, а також якість електричної енергії, перелік та величини яких затверджено, зокрема, пунктами 2.1 та 2.2 Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання, затвердженого постановою НКРЕКП від 12 червня 2018 року № 375 (далі – Порядок забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання), щодо обов’язку ОСР забезпечити дотримання загальних стандартів якості надання послуг, зокрема рівня сервісу кол-центру протягом 30 секунд (відсоток дзвінків, з’єднаних з оператором кол-центру протягом 30 секунд) у звітному році – не менше 75 % та відсотка втрачених у черзі дзвінків кол-центру у звітному році – не більше 10 %;

підпункт 24 пункту 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата здійснювати компенсацію та/або відшкодування збитків користувачу системи та/або споживачу у разі недотримання ліцензіатом показників якості з розподілу електричної енергії, визначених НКРЕКП та договором про надання послуг з розподілу;

підпункт 25 пункту 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата забезпечити  функціонування центрів обслуговування споживачів та кол-центру згідно з вимогами, встановленими нормативно-правовими актами НКРЕКП, зокрема підпунктом 3 пункту 2.5 Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами, затверджених постановою НКРЕКП від 12 червня 2018 року № 373 (далі – Мінімальні вимоги), щодо обов’язку ОСР/електропостачальника забезпечити ведення електронної бази даних звернень абонентів, отриманих за допомогою засобів телекомунікації, із зазначенням таких даних: за всіма опрацьованими зверненнями до кол-центру ОСР за темами Т3 та Т10, визначеними в інформації щодо кількості прийнятих звернень кол-центром ОСР за тематикою (додаток 2 до цих Мінімальних вимог), додатково зазначається місце приєднання абонента до мережі, а саме назва трансформаторної підстанції 35 – 6/0,4 кВ або лінії електропередач 0,4 кВ, від яких заживлений абонент. ОСР/електропостачальник надають витяг з електронної бази даних звернень абонентів за запитом НКРЕКП;

підпункт 26 пункту 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата надавати послуги з приєднання електроустановки замовника до системи розподілу електричної енергії з урахуванням положень статті 21 Закону України «Про ринок електричної енергії» за умови дотримання замовником вимог кодексу систем розподілу, зокрема:

пункту 4.3.3 глави 4.3 розділу IV Кодексу систем розподілу,  яким, зокрема, встановлено, що строк надання послуги з нестандартного приєднання «під ключ» становить не більше 120 календарних днів (у тому числі 30 днів для проектування електричних мереж лінійної частини приєднання) – для замовників із заявленою до приєднання потужністю електроустановок до 160 кВт (включно),

пункту 4.6.8 глави 4.6 розділу IV Кодексу систем розподілу, яким встановлено, що строк розгляду проектно-кошторисної документації, отриманої ОСР на узгодження, не може перевищувати 15 робочих днів від дати отримання, а у разі необхідності узгодження з іншими операторами – 30 робочих днів;

підпункт 42 пункту 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата виконувати заходи ремонтної програми з ремонтів основних фондів у повному обсязі відповідно до обсягів фінансування, передбачених відповідною статтею структури тарифу, у тому числі ремонти для усунення аварійних відключень, на виконання приписів контролюючих органів та обґрунтованих скарг споживачів.

Відповідно до статей 17, 19 та 22 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, ПОСТАНОВЛЯЄ:

 

1. Відповідно до пунктів 11 та 12 частини першої статті 17, статей 19 та 22 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» та статті 77 Закону України «Про ринок електричної енергії» накласти штраф у розмірі 425 000 (чотириста двадцять п’ять тисяч) гривень на ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЗАПОРІЖЖЯОБЛЕНЕРГО» (код ЄДРПОУ 00130926) за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії, а саме:

пункту 3 Порядку визначення розміру і відшкодування збитків, завданих енергопостачальнику внаслідок викрадення електричної енергії, яким встановлено, що факти пошкодження приладів (систем) обліку, пломб на приладах, а також факти втручання в їх роботу, що призвели до заниження показань, встановлюються спеціалізованими організаціями (підприємствами), які мають право на проведення відповідної перевірки, із залученням представників Держспоживстандарту;

частини другої статті 47 Закону України «Про ринок електричної енергії», якою встановлено заборону оператору системи розподілу мати на праві власності чи в управлінні акції (частки в статутному капіталі) суб’єкта господарювання, що здійснює діяльність з виробництва та/або постачання (у тому числі постачання споживачам) або передачі електричної енергії;

Правил роздрібного ринку електричної енергії, а саме:

підпункту 21 пункту 5.1.2 глави 5.1 розділу V щодо обов’язку оператора системи проводити не рідше одного разу на 6 місяців контрольний огляд засобів комерційного обліку споживачів відповідно до затверджених графіків;

пункту 8.2.5 глави 8.2 розділу VIII, яким встановлено, що в акті про порушення мають бути зазначені зміст виявленого порушення з посиланням на відповідні пункти цих Правил та всі необхідні для визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії параметри, що характеризують електроустановку споживача, схему підключення електроустановки споживача та її графічне зображення із зазначенням, зокрема, фазування лічильника на дату оформлення акта про порушення,

абзацу другого пункту 8.4.1 глави 8.4 розділу VIII, яким встановлено, що у разі своєчасного (до виявлення порушення представниками оператора системи) письмового повідомлення споживачем оператора системи про виявлені ним пошкодження засобів вимірювальної техніки, пошкодження або зрив пломб (за умови відсутності явних ознак втручання в роботу засобів вимірювальної техніки) чи пошкодження індикатора (за умови наявності активного елемента індикатора) або спрацювання індикатора (за умови відсутності підтвердження заводом виробником індикатора факту його спрацювання внаслідок дії магнітного поля) положення цієї глави не застосовуються,

пункту 8.4.4 глави 8.4 розділу VIII, яким встановлено, що, якщо оператором системи до моменту передачі засобів вимірювальної техніки, індикаторів та/або пломб на експертизу пошкоджено упаковку та/або пломби, встановлені на ній, положення цієї глави не застосовуються,

пункту 8.4.8 глави 8.4 розділу VIII, яким встановлено, що у разі фіксації засобами комерційного обліку кількості днів, протягом яких споживання електричної енергії здійснювалося з порушенням вимог цих Правил, розрахунок вартості необлікованої електричної енергії здійснюється виходячи з цієї кількості днів, але не більше загальної кількості днів у шести календарних місяцях, що передували дню виявлення порушення;

Кодексу комерційного обліку електричної енергії, а саме:

пункту 6.2 глави 6 розділу ХІІІ, яким встановлено, що у побутових споживачів покази лічильника мають зчитуватися на перше число календарного місяця, наступного за розрахунковим. Якщо побутовий споживач самостійно подає дані про обсяги споживання електричної енергії за розрахунковий період, такі дані надаються споживачем до ППКО не пізніше 4 числа місяця, наступного за розрахунковим, шляхом повідомлення по телефону чи іншими електронними засобами або через свій кабінет на сайті ППКО, або через особисте звернення до ППКО,

пункту 6.7 глави 6 розділу XIII, яким встановлено, якщо у випадку неподання споживачем даних про споживання електричної енергії за розрахунковий період у строки, установлені в цьому розділі, або неможливості отримання ППКО даних про спожиту електричну енергію в зазначений термін (за винятком порушення роботи вузла обліку) ППКО визначає обсяги споживання електричної енергії на цей розрахунковий період шляхом розрахунку середнього обсягу споживання за даними двох останніх фактичних послідовно знятих показів розрахункового лічильника;

Порядку розроблення та подання на затвердження планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу, а саме:

пункту 4.1 глави 4 щодо обов’язку ліцензіата виконувати схвалені НКРЕКП ПРСР/ІП в повному обсязі відповідно до запланованих етапів, обсягів робіт у кількісному вираженні та обсягів фінансування у вартісному вираженні,

пункту 4.4 глави 4 у частині самостійного перерозподілу фінансування вартості заходів, передбачених схваленою Інвестиційною програмою, при зміні вартості виконання заходів понад п’ять відсотків,

пункту 5.2 глави 5 в частині оформлення звіту щодо виконання ІП згідно з додатком 2 до цього Порядку;

пункту 2 Постанови № 1833  щодо обов’язку ліцензіата перераховувати та обліковувати кошти, що визначені як джерела фінансування Інвестиційної програми ПАТ «ЗАПОРІЖЖЯОБЛЕНЕРГО» на 2019 рік (амортизація та плата за реактивну електроенергію), на окремому банківському рахунку;

пункту 1 Постанови № 2896, яким встановлено для оператора систем розподілу в кожному розрахунковому періоді граничну нижню межу обов’язкової купівлі електричної енергії на ринку «на добу наперед» з метою компенсації технологічних втрат електричної енергії на її передачу та розподіл електричними мережами в розмірі 80 відсотків від обсягу фактичних технологічних втрат електричної енергії на її передачу або розподіл електричними мережами в цьому розрахунковому періоді;

пункту 1 Постанови № 39 щодо обов’язку ліцензіата перераховувати та обліковувати на окремому банківському рахунку кошти, що мали бути отримані у 2018 році з таких джерел: амортизація (за статтею «Амортизація» структури тарифів на розподіл електричної енергії (передачу електричної енергії місцевими (локальними) електромережами) та тарифів на постачання електричної енергії за регульованим тарифом), 100 % плати за реактивну енергію, 100 % небалансу ТВЕ (технологічних витрат електроенергії);

пункту 4.1 глави 4 Порядку розроблення та подання  на затвердження планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу щодо обов’язку ліцензіата виконувати інвестиційну програму, схвалену, зокрема, Постановою № 953, у повному обсязі відповідно до запланованих етапів, обсягів робіт у кількісному вираженні та обсягів фінансування у вартісному вираженні;

підпункту 6 пункту 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата сплачувати щоквартально, протягом перших 30 днів кварталу, наступного за звітним, внески на регулювання, що визначаються НКРЕКП;

підпункту 7 пункту 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії (у редакції, що діяла до 15 квітня 2021 року) щодо обов’язку ліцензіата надавати до НКРЕКП документи (їх копії), інформацію (дані, відомості, звітність), необхідні для виконання НКРЕКП своїх повноважень та функцій, в обсягах та у строки (не менше десяти робочих днів для надання копій документів, пояснень тощо), встановлені НКРЕКП, зокрема пунктом 4.6 глави 4 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 11-НКРЕКП (квартальна), яким передбачено формування реєстру перерв в електропостачанні згідно з додатком 5 до цієї Інструкції, а саме у графі 8 – 13 зазначається класифікація перерв, у графі 14 зазначаються дата та час початку перерви в електропостачанні, у графі 15 зазначаються дата та час кінця перерви в електропостачанні;

підпункту 13 пункту 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата укладати договори, які є обов’язковими для здійснення ліцензованої діяльності, та виконувати умови цих договорів;

підпункту 14 пункту 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата дотримуватися визначених напрямків та обсягів використання коштів за статтями витрат відповідно до структури тарифу на розподіл електричної енергії, встановленої, зокрема, Постановою № 1833 та Постановою № 2676;

підпункту 17 пункту 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії, яким встановлено, що ліцензіат має право купувати електричну енергію за двосторонніми договорами з метою компенсації технологічних витрат електричної енергії на її розподіл електричними мережами, крім обсягів, які з цією метою відповідно до норм законодавства підлягають обов’язковій купівлі на ринку «на добу наперед»;

підпункту 23 пункту 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата дотримуватись показників якості послуг з розподілу електричної енергії, які характеризують рівень надійності (безперервності) електропостачання, комерційної якості надання послуг з розподілу електричної енергії, а також якість електричної енергії, перелік та величини яких затверджено, зокрема, пунктами 2.1 та 2.2 Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання щодо обов’язку ОСР забезпечити дотримання загальних стандартів якості надання послуг, зокрема рівня сервісу кол-центру протягом 30 секунд (відсоток дзвінків, з’єднаних з оператором кол-центру протягом 30 секунд) у звітному році – не менше 75 % та відсотка втрачених у черзі дзвінків кол-центру у звітному році – не більше 10 %;

підпункту 24 пункту 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата здійснювати компенсацію та/або відшкодування збитків користувачу системи та/або споживачу у разі недотримання ліцензіатом показників якості з розподілу електричної енергії, визначених НКРЕКП та договором про надання послуг з розподілу;

підпункту 25 пункту 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата забезпечити  функціонування центрів обслуговування споживачів та кол-центру згідно з вимогами, встановленими нормативно-правовими актами НКРЕКП, зокрема підпунктом 3 пункту 2.5 Мінімальних вимог щодо обов’язку ОСР/електропостачальника забезпечити ведення електронної бази даних звернень абонентів, отриманих за допомогою засобів телекомунікації, із зазначенням таких даних: за всіма опрацьованими зверненнями до кол-центру ОСР за темами Т3 та Т10, визначеними в інформації щодо кількості прийнятих звернень кол-центром ОСР за тематикою (додаток 2 до цих Мінімальних вимог), додатково зазначається місце приєднання абонента до мережі, а саме назва трансформаторної підстанції 35 – 6/0,4 кВ або лінії електропередач 0,4 кВ, від яких заживлений абонент. ОСР/електропостачальник надають витяг з електронної бази даних звернень абонентів за запитом НКРЕКП;

підпункту 26 пункту 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата надавати послуги з приєднання електроустановки замовника до системи розподілу електричної енергії з урахуванням положень статті 21 Закону України «Про ринок електричної енергії» за умови дотримання замовником вимог кодексу систем розподілу, зокрема:

пункту 4.3.3 глави 4.3 розділу IV Кодексу систем розподілу, яким, зокрема, встановлено, що строк надання послуги з нестандартного приєднання «під ключ» становить не більше 120 календарних днів (у тому числі 30 днів для проектування електричних мереж лінійної частини приєднання) – для замовників із заявленою до приєднання потужністю електроустановок до 160 кВт (включно),

пункту 4.6.8 глави 4.6 розділу IV Кодексу систем розподілу, яким встановлено, що строк розгляду проектно-кошторисної документації, отриманої ОСР на узгодження, не може перевищувати 15 робочих днів від дати отримання, а у разі необхідності узгодження з іншими операторами – 30 робочих днів;

підпункту 42 пункту 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії щодо обов’язку ліцензіата виконувати заходи ремонтної програми з ремонтів основних фондів у повному обсязі відповідно до обсягів фінансування, передбачених відповідною статтею структури тарифу, у тому числі ремонти для усунення аварійних відключень, на виконання приписів контролюючих органів та обґрунтованих скарг споживачів.

Зазначена сума штрафу має бути сплачена до Державного бюджету України у 30-денний строк з дня одержання копії рішення про накладення штрафу (код бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції»).

2. Відповідно до пункту 1 частини першої та пункту 1 частини другої статті 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», у межах здійснення заходів державного регулювання, зобов’язати ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЗАПОРІЖЖЯОБЛЕНЕРГО»:

1) урахувати в Інвестиційних програмах на 2021 та 2022 роки  статтю «Додатково отриманий дохід за результатом діяльності у 2018 – 2020 роках» без додаткових джерел фінансування на загальну суму 35 941,84 тис. грн (без ПДВ), яка включає:

суму зекономлених при виконанні інвестиційної програми у 2018 році коштів у розмірі 142,48 тис. грн (без ПДВ),

суму зекономлених при виконанні інвестиційної програми у 2019 році коштів у розмірі 7 958,41 тис. грн (без ПДВ),

50 % суми додатково отриманого доходу у 2019 році від надання в оренду/суборенду основних засобів (активів), які належать до основної діяльності ліцензіата, у розмірі 4 543,42 тис. грн (без ПДВ),

50 % суми додатково отриманого доходу у 2019 році від плати за доступ до елементів інфраструктури об’єктів електроенергетики в розмірі 3 828,00 тис. грн (без ПДВ),

суму зекономлених при виконанні інвестиційної програми у 2020 році коштів у розмірі 7 419,46  тис. грн (без ПДВ),

50 % суми додатково отриманого доходу у 2020 році від надання в оренду/суборенду основних засобів (активів), які належать до основної діяльності ліцензіата, у розмірі 2 742,57 тис. грн (без ПДВ),

50 % суми додатково отриманого доходу у 2020 році від плати за доступ до елементів інфраструктури об’єктів електроенергетики в розмірі 9 307,50 тис. грн (без ПДВ);

2) у строк до 01 липня 2021 року надати до НКРЕКП та Відділу НКРЕКП у Запорізькій області належним чином оформлені звіти щодо фінансування поточних та капітальних ремонтів (ремонтних програм) на 2018 – 2020 роки;

3) у строк до 01 липня 2021 року надати замовникам гр. Мединській В. М. та гр. Кичатову Ю. І.  послугу з приєднання електроустановок до електричних мереж з оформленням акта приймання-передачі послуги з приєднання електроустановок до електричних мереж, про що у строк до 20 липня 2021 року повідомити НКРЕКП та Відділ НКРЕКП у Запорізькій області з наданням належним чином завірених копій підтвердних документів;

4) у строк до 01 серпня 2021 року скасувати Акт про порушення від 15 лютого 2020 року № 10001626, оформлений на гр. Данилевську О. О., та нарахування, здійснені відповідно до цього Акта, та відшкодувати вартість проведеної ПАТ «ЗАПОРІЖЖЯОБЛЕНЕРГО» експертизи в розмірі 3 543,06 грн, про що у термін до 20 серпня 2021 року повідомити НКРЕКП та Відділ НКРЕКП у Запорізькій області з наданням належним чином завірених копій підтвердних документів;

5) у строк до 01 вересня 2021 року надати належним чином завірені копії підтвердних документів (висновків) відповідного органу державної виконавчої влади щодо відсутності обов’язку отримання під час введення в експлуатацію сертифікатів (декларацій) про готовність об’єктів до введення в експлуатацію, виконання яких передбачалось схваленими Інвестиційними програмами ПАТ «ЗАПОРІЖЖЯОБЛЕНЕРГО» на 2019 та 2020 роки та по яких відсутні акти готовності об’єкта до експлуатації, шляхом видачі відповідними органами державного архітектурно-будівельного контролю сертифіката (поданої декларації), а саме:

«Реконструкція ВРУ-35 кВ ПС 150/35/6 кВ «Трампарк» комірка 35 кВ Л-323/а м. Запоріжжя»,

«Реконструкція ПС 150/35/10 кВ ПС «Ф-1» в частині заміни трансформатора № 6 типу ТДТН-63000 150/35/10 кВ»,

«Реконструкція ВРП-150 кВ ПС «Луч» з заміною ОВ (С-1) на елегазові 150 кВ з установкою трансформаторів струму»,

«Реконструкція ВРП-150 кВ ПС «М-1» з заміною ОВ М-1 на елегазові 150 кВ з установкою трансформаторів струму»,

«Реконструкція ВРП-150 кВ ПС «М-1» з заміною ОВ Л-28 на елегазові 150 кВ з установкою трансформаторів струму»,

«Реконструкція ВРП-150 кВ ПС «Бердянська» з заміною ОВ (Т-2) на елегазові 150 кВ з установкою трансформаторів струму»;

6) у строк до 01 вересня 2021 року здійснити належне проведення розрахунків з власниками електричних мереж за послуги, надані у 2017 році, відповідно до укладених договорів про спільне використання технологічних електричних мереж, про що у строк до 20 вересня 2021 року письмово повідомити НКРЕКП та Відділ НКРЕКП у Запорізькій області з наданням належним чином завірених копій підтвердних документів;

7) у строк до 01 вересня 2021 року погасити заборгованість по внесках на регулювання в сумі 4 132,32 тис. грн (без ПДВ), урахувавши:

   заборгованість по внесках на регулювання за видом ліцензованої діяльності з розподілу електричної енергії за І – ІV квартали 2018 року в розмірі 478,36 тис. грн (без ПДВ),

заборгованість по внесках на регулювання за видом ліцензованої діяльності з постачання електричної енергії за І – ІV квартали 2018 року в розмірі 2 725,04 тис. грн (без ПДВ),

заборгованість по внесках на регулювання за видом ліцензованої діяльності з розподілу електричної енергії за І – ІV квартали 2019 року в розмірі 928,92 тис. грн (без ПДВ);

8) у строк до 01 вересня 2021 року вжити заходів щодо відчуження своєї частки в статутному капіталі ТОВ «ЗАПОРІЖЖЯЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ», про що у строк до 20 вересня 2021 року письмово повідомити НКРЕКП та Відділ НКРЕКП у Запорізькій області з наданням належним чином завірених копій підтвердних документів;

9) надати компенсацію у подвійному розмірі за недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг ОСР у частині відновлення електропостачання після початку перерви в електропостачанні протягом 24 годин по 15 перервах, що мали місце у 2019 та 2020 роках, 1257 споживачам на загальну суму 502,80 тис. грн, про що у термін до 01 серпня 2021 року повідомити НКРЕКП та Відділ НКРЕКП у Запорізький області з наданням належним чином завірених копій підтвердних документів.

3. Департаменту із регулювання відносин у сфері енергетики, у межах здійснення заходів державного регулювання, відповідно до пунктів 1, 13 частини першої та пункту 1 частини другої статті 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг»:

  1) підготувати та винести на засідання НКРЕКП, що проводитиметься 
 у формі відкритого слухання, проєкт рішення щодо встановлення (перегляду) тарифу на розподіл електричної енергії ПАТ «ЗАПОРІЖЖЯОБЛЕНЕРГО» 
 на 2022 – 2024 роки шляхом його зміни в бік зменшення на суму 1 179 420,65 тис. грн (без ПДВ), урахувавши:

суму необґрунтованого недовиконання інвестиційної програми, програми ремонтів у 2018 році в розмірі 498 022,45 тис. грн (без ПДВ);

суму надлишково отриманого доходу від здійснення ліцензованої діяльності у 2019 році в розмірі 327 600,79 тис. грн (без ПДВ);

вартість профінансованих коштів по заходу «переміщення силових трансформаторів» програми ремонтів на 2019 рік у розмірі 416,67 тис. грн (без ПДВ),

суму надлишково отриманого доходу від здійснення ліцензованої діяльності у 2020 році в розмірі 352 988,12 тис. грн (без ПДВ),

суму необ’єктивного перевищення вартості заходів інвестиційної програми на 2020 рік понад 10 % у розмірі 111,77 тис. грн (без ПДВ),

суму необ’єктивного перевищення вартості обладнання, придбаного в рамках реалізації заходу Інвестиційної програми на 2020 рік «Технічне переоснащення ПС 35-150 кВ з заміною ТТ ТФЗМ (або аналог)» понад 10 % у розмірі 280,85 тис. грн (без ПДВ);

2) при  встановленні (перегляді) тарифу на розподіл електричної енергії ПАТ «ЗАПОРІЖЖЯОБЛЕНЕРГО» врахувати  величину профіциту коштів, яка виникла при виконанні заходів з приєднань електроустановок замовників до електричних мереж у 2018 році у розмірі 293,87 тис. грн (без ПДВ), у 2019 році – у розмірі 8 835,90 тис. грн (без ПДВ) та у 2020 році – у розмірі 28 742,01 тис. грн (без ПДВ);

3) у разі неврахування ПАТ «ЗАПОРІЖЖЯОБЛЕНЕРГО» в Інвестиційних програмах на 2021 та 2022 роки суми додатково отриманого доходу за результатами діяльності у 2018, 2019 та 2020 роках, зазначеної у підпункті 1 пункту 2 цієї постанови, підготувати та винести на засідання НКРЕКП, що проводитиметься у формі відкритого слухання, проєкт рішення щодо встановлення (перегляду) тарифу на розподіл електричної енергії ПАТ «ЗАПОРІЖЖЯОБЛЕНЕРГО» шляхом його зміни в бік зменшення на суму 35 941,84 тис. грн (без ПДВ);

 4) у разі ненадання або несвоєчасного надання ПАТ «ЗАПОРІЖЖЯОБЛЕНЕРГО» документів (висновків), передбачених підпунктом 5 пункту 2 цієї постанови, підготувати та винести на засідання НКРЕКП, що проводитиметься у формі відкритого слухання, проєкт рішення щодо встановлення (перегляду) тарифу на розподіл електричної енергії ПАТ «ЗАПОРІЖЖЯОБЛЕНЕРГО» шляхом його зміни в бік зменшення на суму профінансованих коштів схвалених Інвестиційних програм на 2019 та 2020 роки в розмірі 27 320,42 тис. грн (без ПДВ).

 

Голова НКРЕКП                                              В.Тарасюк

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux