Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Оприлюднюється проєкт постанови, що має ознаки регуляторного акта, – зміни до деяких постанов НКРЕ та НКРЕКП щодо удосконалення стимулюючого тарифоутворення для операторів систем розподілу
Опубліковано 29 червня 2022 року о 15:03

НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ

ПОВІДОМЛЕННЯ

про оприлюднення проєкту, що має ознаки регуляторного акта, – постанови НКРЕКП «Про затвердження Змін до деяких постанов НКРЕ та НКРЕКП»

Відповідно до законів України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», «Про ринок електричної енергії» НКРЕКП здійснює державне регулювання ринку електричної енергії.

Порядок визначення регуляторної бази активів суб’єктів природних монополій у сфері електроенергетики, затверджений постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики від 11.07.2013 № 899 (зі змінами) (Порядок), установлює механізм визначення ліцензіатами регуляторної бази активів, груп активів, що входять до складу регуляторної бази активів ліцензіатів, строки їх корисного використання та метод їх обліку для розрахунку необхідного доходу від провадження діяльності з розподілу електричної енергії.

Відповідно до пункту 2.10 розділу II Порядку після переходу до стимулюючого регулювання у разі відчуження (вибуття) активів регуляторної бази активів, яка створена на дату переходу до стимулюючого регулювання, регуляторна норма доходу на регуляторну базу активів, яка створена на дату переходу до стимулюючого регулювання, та амортизація на суму вартості цих активів не нараховуються починаючи з кварталу, наступного за кварталом відчуження (вибуття) цих активів.

Згідно з пунктом 3.5 розділу III Порядку нарахування амортизації на активи, які створені після переходу до стимулюючого регулювання, здійснюється протягом строку їх корисного використання згідно з додатком до Порядку і призупиняється на період виведення їх з експлуатації, що перевищує 3 місяці (з метою реконструкції, модернізації, добудови, дообладнання та консервації та інших причин), на підставі документів, які свідчать про виведення таких основних засобів з експлуатації. Нарахування амортизації припиняється з кварталу, наступного за кварталом виведення активу з експлуатації, та відновлюється з кварталу, наступного за кварталом введення в експлуатацію таких активів.

При цьому, термін «відчуження (вибуття)» активів із регуляторних баз активів, які створено на дату або після переходу до стимулюючого регулювання, передбачав втрату власності над такими об’єктами (списання через вихід з ладу та у зв’язку із незадовільним технічним станом) або перехід права власності на такі активи (продаж або відчуження).

На сьогодні до НКРЕКП надходять звернення від ліцензіатів щодо неоднозначного тлумачення термінів, передбачених пунктами 2.10 розділу II та 3.5 розділу III Порядку, в частині формування та обліку регуляторної бази активів, зокрема, віднесених до переміщених у цех, склад або майстерню для виконання, технічного обслуговування, повірки або ремонту з метою їх подальшого використання у діяльності (переміщені активи (їх частини)).

Отже, з метою удосконалення стимулюючого тарифоутворення для операторів систем розподілу, на сьогодні є необхідність в актуалізації та розширенні переліку окремих положень Порядку щодо ведення регуляторного обліку активів та нарахування регуляторної норми доходу на регуляторну базу активів, яка створена на дату або після переходу до стимулюючого регулювання, та амортизації на суму вартості активів:

  • у разі виведення з експлуатації активу (елементів активу) регуляторної бази активів, яка створена до або після переходу до стимулюючого регулювання;
  • у разі повторного включення по залишковій вартості за регуляторним обліком до складу регуляторної бази активів, яка створена після переходу до стимулюючого регулювання, виведеного з експлуатації технологічного обладнання (трансформатора) регуляторної бази активів, яка створена на дату або після переходу до стимулюючого регулювання, з фактичним строком експлуатації не більше ніж 10 років;
  • у разі включення по залишковій вартості за бухгалтерським обліком до складу регуляторної бази активів, яка створена після переходу до стимулюючого регулювання, технологічного обладнання (трансформатора), що не експлуатується, яке раніше не було включено до регуляторної бази активів з фактичним строком експлуатації не більше ніж 10 років;
  • у разі виведення з експлуатації технологічного обладнання (трансформатора) регуляторної бази активів, створеної на дату переходу до стимулюючого регулювання, та його повторного введення в експлуатацію в рамках виконання заходів, передбачених інвестиційною програмою, протягом одного календарного року;
  • у разі виведення з експлуатації технологічного обладнання (трансформатора) регуляторної бази активів, створеної після переходу до стимулюючого регулювання, та його повторного введення в експлуатацію в рамках виконання заходів, передбачених інвестиційною програмою, протягом одного кварталу;
  • у разі виведення з експлуатації активу регуляторної бази активів, яка створена на дату або після переходу до стимулюючого регулювання, у зв’язку із припиненням його функціонування, консервацією та/або іншими обґрунтованими причинами;
  • у разі заміни (заміщення) активу (елементів активу), зокрема технологічного обладнання (трансформатора) регуляторної бази активів, яка створена на дату або після переходу до стимулюючого регулювання, в рамках виконання ремонтних робіт.

Крім того, виникає необхідність приведення положень постанови НКРЕКП від 05 жовтня 2018 року № 1175 «Про затвердження Порядку встановлення (формування) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії» (згідно з якою упорядковано регуляторний облік активів, створених до та після переходу на стимулююче регулювання) та постанови НКРЕКП від 04 вересня 2018 року № 955 «Про затвердження Порядку розроблення та подання на затвердження планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу» (згідно з якою установлено процедуру подання, формування, розгляду, схвалення та виконання планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм ліцензіатів, із джерелами її фінансування) у відповідність до запропонованих змін до Порядку.

З огляду на зазначене, НКРЕКП було розроблено проєкт рішення, що має ознаки регуляторного акта, – постанови НКРЕКП «Про затвердження Змін до деяких постанов НКРЕ та НКРЕКП».

Проєкт постанови, що має ознаки регуляторного акта, разом з аналізом його впливу, обґрунтуванням та порівняльною таблицею оприлюднені з метою отримання зауважень та пропозицій шляхом розміщення на офіційному вебсайті НКРЕКП.

Зауваження та пропозиції до оприлюднених матеріалів від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань приймаються до 18 липня 2022 року (включно).

Зауваження та пропозиції до проєкту рішення НКРЕКП, що має ознаки регуляторного акта, подаються у письмовому та електронному вигляді у форматах doc (docx) та PDF (надіслати обов’язково у форматі Word) за формою згідно з додатком 1 до Порядку проведення відкритого обговорення проектів рішень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.06.2017 № 866, які слід надсилати на адреси: Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, 03057, м. Київ, вул. Смоленська, 19; e-mail: Tabachuk@nerc.gov.ua , box@nerc.gov.ua . Контактна особа: Кириленко Ірина Павлівна, тел. (044) 204-48-88.



Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux