Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Оприлюднюється проєкт постанови, що має ознаки регуляторного акта, – зміни до Порядку формування цін на універсальні послуги
Опубліковано 12 серпня 2021 року о 13:32



НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ

 

 

ПОВІДОМЛЕННЯ 

про оприлюднення проєкту, що має ознаки регуляторного акта, – постанови НКРЕКП «Про затвердження Змін до Порядку формування цін на універсальні послуги»

 

На засіданні Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, що проводилося у формі відкритого слухання 11 серпня 2021 року схвалено проєкт постанови, що має ознаки регуляторного акта – постанову НКРЕКП «Про затвердження Змін до Порядку формування цін на універсальні послуги».

 

Відповідно до законів України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», «Про ринок електричної енергії» (Закон) НКРЕКП здійснює державне регулювання ринку електричної енергії.

 

На сьогодні розрахунок цін на універсальні послуги для малих непобутових споживачів здійснюється відповідно до Порядку формування цін на універсальні послуги, затвердженого постановою НКРЕКП від 05.10.2018 № 1177 (Порядок).

 

Розрахунок цін на універсальні послуги здійснюється постачальниками універсальних послуг (ПУП) відповідно до глави 2 Порядку. Складовою цін на універсальні послуги є прогнозована ціна закупівлі електричної енергії на ринках електричної енергії ПУП для постачання малим непобутовим споживачам (ЦпрЗакуп) (далі – прогнозована ціна електроенергії), яка розраховується на підставі погодинних цін електричної енергії на ринку «на добу наперед».

 

Водночас, до НКРЕКП надходять звернення ПУП стосовно необхідності врахування в ціні на універсальні послуги складової для компенсації витрат ПУП у зв’язку з небалансами електричної енергії, що виникають при прогнозуванні виробітку електроенергії сонячних електростанцій приватних домогосподарств.

 

Відповідно до Закону постачальники універсальних послуг зобов’язані купувати електричну енергію, вироблену генеруючими установками приватних домогосподарств, встановлена потужність яких не перевищує 50 кВт, за «зеленим» тарифом в обсязі, що перевищує місячне споживання електричної енергії такими приватними домогосподарствами, та у кожному розрахунковому періоді здійснювати пріоритетну оплату її вартості.

 

При цьому, згідно Порядку купівлі електричної енергії за «зеленим» тарифом, затвердженого постановою НКРЕКП від 26.04.2019 № 641, постачальник проводить відповідні розрахунки, проводить оплату виробникам приватних домогосподарств за «зеленим» тарифом і отримує відшкодування від ОСП різниці між «зеленим» тарифом і ціною ринку «на добу наперед». Таким чином, кінцева вартість цієї електричної енергії відповідає вартості, купованої на ринку «на добу наперед». Однак, зазначений підхід не враховує того, що постачальнику наперед невідомі фактичні обсяги генерації домогосподарств. Через це, виникає ситуація, що при плануванні обсягів купівлі електроенергії для покриття потреб споживачів постачальник враховує власні прогнози виробітку домогосподарств, які у подальшому відрізняються від фактичних значень.

 

Таким чином, з метою врахування додаткових витрат на оплату небалансів, що виникають у ПУП при купівлі електричної енергії, виробленої з альтернативних джерел енергії, постає необхідність в удосконаленні формули розрахунку прогнозованої ціни електроенергії.

 

При визначенні ціни похибки прогнозування виробітку електричної енергії приватних домогосподарств, враховано зокрема фактичний обсяг купівлі електричної енергії за «зеленим» тарифом у приватних домогосподарств, у місяці, що передував двом місяцям перед розрахунковим (Wmc), коефіцієнт, що враховує обсяг похибки прогнозування виробітку електричної енергії приватних домогосподарств, – 0,1 відносних одиниці (kwзел) та відхилення цін небалансів від ринку на добу наперед.

 

Також, НКРЕКП здійснено аналіз цін на балансуючому ринку, за результатами якого пропонується при визначенні цін на універсальні послуги застосовувати різні рівні коефіцієнту, що враховує граничне відносне відхилення цін небалансів електричної енергії від цін електричної енергії на ринку «на добу наперед» для торгової зони «ОЕС України» та торгової зони «Острів Бурштинської ТЕС». Так, kЦ_ОЕСБР пропонується прийняти на рівні 0,3 відносних одиниць, а kЦ_БуОсБР  – на рівні 0,1 відносних одиниць.

 

Ураховуючи зазначене, НКРЕКП розроблено проєкт рішення, що має ознаки регуляторного акта, – постанови НКРЕКП «Про затвердження Змін до Порядку формування цін на універсальні послуги».

 

Проєкт постанови НКРЕКП, що має ознаки регуляторного акта, разом з аналізом його впливу, обргунтуванням та порівняльною таблицею оприлюднені з метою одержання зауважень і пропозицій шляхом розміщення на офіційному вебсайті НКРЕКП в мережі Інтернет /storage/app/uploads/public/61a/e96/f70/61ae96f705b4a788405347.zip .

 

Зауваження та пропозиції слід надсилати на паперових носіях на адресу: Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, 03057, м. Київ, вул. Смоленська, 19 та в електронному вигляді на e-mail: Bilenko@nerc.gov.ua (надіслати обов’язково у форматі Word та у форматі PDF за формою згідно з додатком 1 до Порядку проведення відкритого обговорення проектів рішень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.06.2017 № 866). Контактна особа: Біленко Анна Миколаївна, тел. (044) 204-48-70.

 

Зауваження та пропозиції до оприлюднених матеріалів від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань приймаються до 25 серпня 2021 року (включно).

 

Національна комісія, що здійснює державне регулювання

у сферах енергетики та комунальних послуг

12.08.2021


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux