Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
День оприлюднення на офіційному веб-сайті Регулятора: 06.09.2022
Наказ
від 06 вересня 2022 р. № 31-од
Київ
Про затвердження Плану діяльності Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, на 2023 бюджетний рік та два бюджетні періоди, що настають за плановим (2024 – 2025 роки)

НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ

У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ


НАКАЗ

06.09.2022 № 31-од


Про затвердження Плану діяльності Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, на 2023 бюджетний рік та два бюджетні періоди, що настають за плановим (2024 – 2025 роки)


Відповідно до законів України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», «Про природні монополії», Бюджетного кодексу України та наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 25 липня 2012 року № 869 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо розроблення планів діяльності головних розпорядників бюджетних коштів (за бюджетними призначеннями, визначеними законом про Державний бюджет України на відповідний бюджетний період) на плановий та два бюджетні періоди, що настають за плановим» НАКАЗУЮ:


Затвердити План діяльності Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, на 2023 бюджетний рік та два бюджетні періоди, що настають за плановим (2024 – 2025 роки), що додається.


Голова НКРЕКП                  К.Ущаповський


ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ НКРЕКП

06.09.2022 № 31-од


ПЛАН ДІЯЛЬНОСТІ

Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг,

на 2023 бюджетний рік та два бюджетні періоди, що настають за плановим (2024 – 2025 роки)


1. Мета

Здійснення державного регулювання з метою досягнення балансу інтересів споживачів, суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, і держави, забезпечення енергетичної безпеки, європейської інтеграції ринків електричної енергії та природного газу України та ЄС.


2. Аналіз поточної ситуації

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП, Регулятор), є постійно діючим центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, який утворюється Кабінетом Міністрів України.

Регулятор є колегіальним органом, що здійснює державне регулювання, моніторинг та контроль за діяльністю суб’єктів господарювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

До основних завдань Регулятора належать:

забезпечення ефективного функціонування та розвитку ринків у сферах енергетики та комунальних послуг;

сприяння ефективному відкриттю ринків у сферах енергетики та комунальних послуг для всіх споживачів і постачальників та забезпечення недискримінаційного доступу користувачів до мереж/трубопроводів;

сприяння інтеграції ринків електричної енергії, природного газу України з відповідними ринками інших держав, співпраці з Радою регуляторів Енергетичного Співтовариства, Секретаріатом Енергетичного Співтовариства та національними регуляторами енергетики інших держав;

забезпечення захисту прав споживачів товарів, послуг у сферах енергетики та комунальних послуг щодо отримання цих товарів і послуг належної якості в достатній кількості за обґрунтованими цінами;

сприяння транскордонній торгівлі електричною енергією та природним газом, забезпечення інвестиційної привабливості для розвитку інфраструктури;

реалізація цінової і тарифної політики у сферах енергетики та комунальних послуг;

сприяння впровадженню заходів з енергоефективності, збільшенню частки виробництва енергії з відновлюваних джерел енергії та захисту навколишнього природного середовища;

створення сприятливих умов для залучення інвестицій у розвиток ринків у сферах енергетики та комунальних послуг;

сприяння розвитку конкуренції на ринках у сферах енергетики та комунальних послуг.


Cфера електроенергетики

Протягом попереднього періоду у частині ринку електричної енергії основні зусилля Регулятора були спрямовані на розробку та вдосконалення актів вторинного законодавства щодо реформування ринку електроенергії з метою приведення законодавства України у відповідність до вимог Третього пакета енергетичного законодавства ЄС, становлення функції моніторингу ринку електричної енергії, оперативного реагування та врегулювання проблемних питань, що виникали в ході функціонування нещодавно запровадженої нової моделі ринку, захисту прав споживачів.

У 2021 році було внесено зміни до Закону України «Про ринок електричної енергії», якими передбачено можливість відокремлення оператора системи передачі за моделлю відокремлення ISO (Independent System Operator). У зв’язку з цим НКРЕКП було прийнято постанову від 26.05.2021 № 854, якою внесено зміни до Порядку здійснення сертифікації оператора системи передачі електричної енергії, затвердженого постановою НКРЕКП від 10.08.2017 № 1016 (далі – Порядок сертифікації).

У травні 2021 року НЕК «УКРЕНЕРГО» подано до НКРЕКП запит на сертифікацію як оператора системи передачі відповідно до Порядку сертифікації.

25 листопада 2021 року Секретаріатом Енергетичного Співтовариства було оприлюднено Рішення № 4/21 щодо сертифікації НЕК «УКРЕНЕРГО» (далі – Висновок) щодо здійснення аналізу відповідності постанови НКРЕКП від 01.08.2021 № 1683 вимогам статей 9 та 13 Директиви 2009/72/ЄС. У своєму Висновку Секретаріат погодився з аргументацією НКРЕКП щодо відповідності обраної моделі відокремлення НЕК «УКРЕНЕРГО» – моделі відокремлення ISO.

Ураховуючи надані в процесі розгляду запиту на сертифікацію документи, дані та інформацію, а також висновки НКРЕКП, висвітлені в Обґрунтуванні до попереднього рішення про сертифікацію НЕК «УКРЕНЕРГО», Висновок Секретаріату Енергетичного Співтовариства № 4/21, НКРЕКП постановою від 17.12.2021 № 2589 прийнято остаточне рішення про сертифікацію НЕК «УКРЕНЕРГО». Також постановою НКРЕКП від 17.12.2021 № 2624 НЕК «УКРЕНЕРГО» видано ліцензію з передачі електричної енергії.

З метою впровадження зобов’язань України щодо імплементації Регламенту Комісії (ЄС) від 23.10.2010 № 838/2010 про встановлення настанов стосовно механізму компенсації між операторами системи передачі та спільного регуляторного підходу до встановлення плати за передачу електроенергії відповідно до Договору про заснування Енергетичного Співтовариства та Угоди про асоціацію між Україною та ЄС для забезпечення участі ОСП України в ІТС механізмі НКРЕКП ведеться робота з транспозиції та імплементації положень законодавства ЄС, включених Радою Міністрів Енергетичного Співтовариства до переліку aquis шляхом розроблення відповідних проєктів змін до нормативної бази.

Згідно з вимогами до формування плану розвитку системи передачі у 2021 році НКРЕКП постановами від 20.01.2021 № 57 та від 10.12.2021 № 2477 відповідно були схвалені Плани розвитку системи передачі на 2021 – 2030 та 2022 – 2031 роки у сумах 67 265 млн грн (без ПДВ) та 65 754 млн грн (без ПДВ) відповідно. Також Регулятором було розглянуто та схвалено Інвестиційну програму НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2021 рік в обсязі 4 017 млн грн (без ПДВ), на 2022 рік в обсязі 4 928 млн грн (без ПДВ). У 2021 – 2022 роках основні обсяги фінансування спрямовані на виконання заходів з технічного переоснащення, реконструкції та будівництва енергооб’єктів системи передачі.

Протягом 2021 – 2022 років НКРЕКП було суттєво вдосконалено нормативно-правову базу з приєднання до електричних мереж операторів систем шляхом внесення відповідних змін до Кодексу систем розподілу, якими спрощено процедуру приєднання до електричних мереж, визначено договори про стандартне/нестандартне приєднання до електричних мереж як публічні, оптимізовано перелік документів, що додаються замовниками до заяви про приєднання, спрощено для замовників прийняття (акцептування) умов договору про приєднання до електричних мереж, визначено особливості приєднання індустріальних парків, удосконалено процедуру електрифікації комплексної забудови, визначено особливості створення, приєднання та функціонування малих систем розподілу тощо.

Згідно з вимогами до формування планів розвитку систем розподілу (далі – ПРСР) у 2021 році НКРЕКП продовжено роботу щодо розгляду відповідних планів розвитку. Зокрема, перевірено відповідність змісту та наповнення планів розвитку вимогам Кодексу систем розподілу, проаналізовано узгодженість ПРСР та Планів розвитку системи передачі на 2021 – 2030 та 2022 – 2031 роки, а також узгодженість ПРСР та відповідних схем перспективного розвитку. Розглянуто технічну доцільність та обґрунтованість запропонованих ПРСР заходів, спрямованість цих заходів на підвищення якості надання послуг з розподілу електричної енергії, енергоефективності електричних мереж, збільшення їх пропускної спроможності, зниження технологічних витрат електричної енергії в електромережах тощо.

За результатами проведеної роботи у 2021 році Регулятором було схвалено плани розвитку:

на 2021 – 2025 роки для 4 систем розподілу на загальну суму 6 290 млн грн (без ПДВ);

на 2022 – 2026 роки для 32 систем розподілу на загальну суму 106 440 млн грн (без ПДВ).

Також НКРЕКП протягом 2021 року було розглянуто та схвалено:

інвестиційні програми на 2021 рік для 17-ти ліцензіатів з розподілу електричної енергії на загальну суму 5 441 млн грн (без ПДВ), з них 12 ОСР, до яких застосовується стимулююче тарифоутворення на загальну суму 4 702 млн грн (без ПДВ), з урахуванням змін до ІП, схвалених протягом 2021 року для 25-ти ліцензіатів з розподілу електричної енергії;

інвестиційні програми на 2022 рік для 32-ох ліцензіатів з розподілу електричної енергії на загальну суму 11 826 млн грн (без ПДВ), з них 26 ОСР, до яких застосовується стимулююче тарифоутворення на загальну суму 11 405 млн грн (без ПДВ).

Упродовж 2021 року НКРЕКП на звернення ОСР було погоджено зміни до інвестиційних програм, направлені на вирішення нагальних питань забезпечення електропостачання.

Удосконалення існуючої нормативно-правової бази щодо стимулюючого регулювання для енергорозподільних компаній протягом 2020 року, дозволило 25 операторам систем розподілу з 2021 року перейти на стимулююче тарифоутворення. З 2022 року по системі стимулюючого тарифоутворення працює 26 з 32 операторів систем розподілу.

З метою законодавчого врегулювання діяльності з накопичення енергії у 2021 році проводилась робота з розробки проєкту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо розвитку установок зберігання енергії», який було прийнято Верховною Радою України 15.02.2022 (далі – Закон зберігання енергії). Протягом 2022 року продовжено роботу з імплементації норм прийнятого Закону зберігання енергії шляхом внесення змін до нормативно-правової бази НКРЕКП.

У зв’язку із законодавчим запровадженням понижуючих коефіцієнтів до «зелених» тарифів для сонячних та вітрових електростанцій НКРЕКП у 2021 році затверджено відповідні зміни до Порядку встановлення, перегляду та припинення дії «зеленого» тарифу на електричну енергію для суб’єктів господарської діяльності, споживачів електричної енергії, у тому числі енергетичних кооперативів, та приватних домогосподарств, генеруючі установки яких виробляють електричну енергію з альтернативних джерел енергії, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.08.2019 № 1817 (далі – Порядок), з метою виключення передумов для штучного завищення рівня «зеленого» тарифу після запровадження понижуючих коефіцієнтів «зеленого» тарифу та приведення Порядку у відповідність до змін законодавства в частині обмеження строку дії технічних умов, виданих для об’єктів, що виробляють електричну енергію з використанням альтернативних джерел енергії.

Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 в Україні з 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року введено воєнний стан у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України.

Для подолання труднощів, які постали перед суб’єктами господарювання внаслідок воєнних дій, а також необхідністю забезпечити стійкість економіки в цей період, НКРЕКП постановою від 26.03.2022 № 352 затвердила Порядок тимчасового приєднання електроустановок до системи розподілу у період дії в Україні воєнного стану.

Порядком, зокрема, передбачається:

першочергове, невідкладне в пріоритетному порядку та безоплатне надання послуги з тимчасового приєднання до електричних мереж об’єкта замовника, що використовується для задоволення потреб підприємств із сфери управління Мінстратегпрому та Мінекономіки, а також підприємств Державного концерну «Укроборонпром», які залучені до виконання мобілізаційного завдання, а також Збройних Сил України, інших військових формувань України, правоохоронних органів і сил цивільного захисту;

надання послуги з приєднання у максимально стислі терміни та з мінімальним пакетом документів;

першочергове використання існуючих резервів потужностей системи розподілу, у тому числі незадіяних потужностей існуючих споживачів;

надання можливості виконання будівельно-монтажних робіт самим замовником та з використанням матеріалів та/або обладнання замовника;

здійснення за спрощеною процедурою тимчасового приєднання електроустановок до електричних мереж на період дії воєнного стану в Україні;

визначення вартості надання послуг з приєднання виключно на підставі фактичних витрат (без застосування ставок на приєднання);

приєднання електроустановок, призначених виключно для споживання електричної енергії.

У квітні 2022 року НКРЕКП було прийнято Тимчасовий порядок дій операторів систем розподілу з відновлення електропостачання населених пунктів, знеструмлених через пошкоджених об’єктів електричних мереж або їх складових внаслідок бойових дій, у період дії в Україні воєнного стану, яким, зокрема передбачено:

виконання ремонтних робіт в електричних мережах ОСР;

організацію тимчасових схем живлення (у випадку тотальних пошкоджень постійних схем електропостачання та їх тривалим відновленням) споживачів, населених пунктів;

будівництво (тотальне відновлення) джерел живлення (у випадку неможливості організації схеми електропостачання діючими джерелами живлення).


Нафтогазова сфера

Упродовж 2021 року робота Регулятора була направлена на розвиток та стале функціонування ринку природного газу, здійснення заходів, що забезпечують ефективне функціонування лібералізованого внутрішнього ринку природного газу, у тому числі шляхом удосконалення положень актів вторинного законодавства, прийнятих на виконання вимог Закону України, з урахуванням норм Директив та Регламентів Європейського Союзу.

Регулятором були удосконалені положення нормативно-правових актів, що регулюють діяльність на ринку природного газу, шляхом внесення низки змін до Кодексів газотранспортної/газорозподільних систем, Правил постачання природного газу, Типових договорів транспортування/розподілу/постачання природного газу та інше.

Слід зазначити, що з метою сприяння захисту прав побутових споживачів в умовах відкриття ринку природного газу, особливо в опалювальний період, коли відбувається коливання цін на природний газ, що має негативний вплив на фінансовий стан побутових споживачів, а також задля досягнення стабільності цін на ринку природного газу, НКРЕКП було прийнято постанову від 07.04.2021 № 572 «Про затвердження Змін до деяких постанов НКРЕКП», якою з 01 травня 2021 року введена базова річна пропозиція для всіх побутових споживачів, так званий «річний продукт». Побутовим споживачам надано можливість споживати природний газ протягом року за ціною, яка не може зменшуватись постачальниками у період з 01 травня 2021 року по 30 квітня 2022 року.

При цьому всі постачальники природного газу, які матимуть намір здійснювати постачання природного газу побутовим споживачам у майбутніх періодах (тобто після 30 квітня 2022 року), зобов’язані у термін до 25 квітня доводити до відома побутових споживачів ціну на природний газ у рамках базової річної пропозиції та публікувати її на своїх вебсайтах.

Водночас постачальники природного газу мають можливість пропонувати інші комерційні пропозиції для побутових споживачів, що підвищує можливості для розвитку конкуренції на роздрібному ринку природного газу. Разом з тим побутові споживачі не обмежені у праві вибору іншого постачальника природного газу або іншої комерційної пропозиції.

Вищезазначені зміни сприяють захисту прав побутових споживачів у частині стабілізації цін на природний газ в умовах відкриття ринку природного газу та розвитку конкуренції на ньому.

Варто також зазначити, що Законом України (із змінами, внесеними Законом України від 02.11.2021 № 1850-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо запровадження на ринку природного газу обліку та розрахунків за обсягом газу в одиницях енергії», який було введено в дію з 01.12.2021) тимчасово, до 01 травня 2022 року, Регулятора наділено повноваженнями приймати рішення про здійснення постачання природного газу побутовим споживачам постачальником «останньої надії» на умовах типового договору постачання природного газу побутовим споживачам та базової річної пропозиції суб'єкта господарювання (постачальника), визначеного постачальником «останньої надії».

У зв’язку із зазначеним та за зверненням постачальника «останньої надії» НКРЕКП було прийнято постанову від 09.12.2021 № 2471 «Про здійснення постачання природного газу побутовим споживачам на умовах базової річної пропозиції», яка дозволила побутовим споживачам отримувати природний газ на умовах базової річної пропозиції ТОВ «ГК «Нафтогаз України», а саме за ціною 7,96 грн за 1 м3 (з ПДВ).

Разом з тим Законом України гарантується усім споживачам право вибору та зміни постачальника.

Постановою НКРЕКП від 26.05.2021 № 856 «Про внесення змін до Правил постачання природного газу» було запроваджено більш гнучкі механізми зміни постачальника природного газу для споживачів, що не є побутовими.

Для зміни постачальника природного газу споживач, що не є побутовим, має право надати новому постачальнику письмовий дозвіл діючого постачальника на його перехід до нового постачальника. Такий дозвіл є альтернативою письмовій довідці діючого постачальника або складеного з ним акта звірки взаєморозрахунків про відсутність простроченої заборгованості споживача за поставлений газ перед діючим постачальником, які є обов’язковими для споживача, що не є побутовим, для реалізації зміни постачальника.

При цьому за споживачем залишається обов’язок щодо виконання своїх фінансових зобов’язань перед діючим постачальником у частині здійснення повного та остаточного розрахунку за спожитий природний газ.

У зв’язку із втратою чинності постанови Кабінету Міністрів України від 19.10.2018 № 867, якою було затверджено Положення про покладення спеціальних обов’язків на суб’єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу, а також з метою сприяння безперебійному постачанню природного газу споживачам, які здійснюють виробництво теплової енергії, НКРЕКП було прийнято постанову від 08.07.2021 № 1120 «Про затвердження Змін до деяких постанов НКРЕКП» (далі – Постанова № 1120).

Положеннями зазначеної постанови передбачено автоматичне постачання природного газу постачальником «останньої надії» споживачу, що здійснює виробництво теплової енергії, в умовах коли такий споживач залишився без постачальника або у разі якщо у діючого постачальника відсутня підтверджена номінація для потреб цього споживача.

Слід відмітити, що аналогічні норми ще у 2020 році були запровадженні для побутових споживачів, що дозволило забезпечити безперебійність постачання природного газу у випадках виникнення загрози відключення газу в силу обставин, які не залежать від самих споживачів.

В умовах відкриття повноцінного конкурентного газового ринку Постанова № 1120 сприяє забезпеченню безперебійного постачання природного газу виробникам теплової енергії, особливо під час проходження опалювального сезону.

Регулятором було прийнято постанову від 01.09.2021 № 1445 «Про затвердження Змін до деяких постанов НКРЕКП». Затвердженими змінами було удосконалено механізми комерційного балансування газотранспортної системи для замовників послуг транспортування, які постачають природний газ побутовим споживачам, шляхом надання права таким постачальникам об’єднуватися у балансуючі групи в рамках окремо створеного портфоліо балансування (подачі та відбори замовника послуг транспортування). Також операторам ГРМ було надано можливість здійснювати закупівлю природного газу для забезпечення покриття ВТВ на підставі договору постачання природного газу, укладеного з постачальником природного газу на загальних підставах та ринкових умовах.

Крім цього, постановою НКРЕКП від 29.10.2021 № 1909 «Про затвердження Змін до деяких постанов НКРЕКП» (далі – Постанова № 1909) було вдосконалено механізми розрахунку вартості договірної потужності для постачальника «останньої надії» та застосування плати за її перевищення, що у свою чергу сприяє ефективнішому виконанню постачальником «останньої надії» функції з безперебійного постачання природного газу кінцевим споживачам, які в силу об’єктивних обставин залишились без постачальника природного газу.

Також Постановою № 1909 було зменшено величини коригування для добових небалансів, розмір яких більше 5 % (для операторів газорозподільної системи з метою покриття своїх нормативних та виробничо-технологічних втрат/витрат – більше ніж 15 % (включно)) з 20 % до 10 %, що дозволяє знизити фінансове навантаження на замовників послуг транспортування.

З метою сприяння скороченню обсягів небалансів у газотранспортній системі, які пов’язані з недостатньою точністю прогнозування операторами газорозподільних систем відборів/споживання природного газу, що не вимірюються щодобово, Постановою № 1909 встановлена мінімальна межа точності прогнозування, якої оператори газорозподільних систем зобов’язані дотримуватись.

У зв’язку з різким зростанням цін на природний газ, що спостерігалося у 2021 році на ринку природного газу та мало негативний вплив на пошук Операторами ГРМ контрагентів для придбання у них ресурсу природного газу, в обсягах, необхідних для покриття фактичних втрат і виробничо-технологічних витрат природного газу в газорозподільних системах (ВТВ), Постановою № 1909 були запроваджені норми щодо здійснення постачання природного газу постачальником «останньої надії» для потреб операторів газорозподільних систем.

У 2021 році Регулятором було прийнято постанову від 17.11.2021 № 2189 «Про внесення змін до Кодексу газотранспортної системи» (далі – Постанова № 2189), якою було відтерміновано впровадження плати за нейтральність балансування.

Положеннями Кодексу газотранспортної системи (у редакції, що діяла до 17.11.2021) було передбачено поетапне запровадження плати за нейтральність балансування.

На першому етапі, що припадав на 2019/2020 та 2020/2021 газові роки, було передбачено, що плата за нейтральність балансування, розрахована Оператором ГТС згідно з вимогами Кодексу ГТС, мала інформативний характер, не стягувалася та не виплачувалася.

На другому та третьому етапах, що припадають на 2021/2022 та 2022/2023 газові роки відповідно, було передбачено обов’язкове стягнення на користь Оператора ГТС або виплату Оператором ГТС плати за нейтральність.

При цьому в умовах суттєвого зростання цін на природний газ на зовнішніх та внутрішньому ринках та наявної заборгованості операторів ГРМ за добові негативні небаланси, початок другого етапу впровадження плати за нейтральність балансування міг призвести до дестабілізації фінансового стану Оператора ГТС.

Постановою НКРЕКП № 2189 було продовжено дію першого етапу на період 2021/2022 газового року та перенесено початок другого та третього етапів впровадження плати за нейтральність балансування на один газовий рік.

За оцінками Секретаріату Енергетичного Співтовариства станом на кінець 2021 року Україною досягнуто найбільшого серед усіх Договірних Сторін Енергетичного Співтовариства прогресу в реформуванні газового сектору шляхом виконання зобов’язань, покладених у рамках Договору про заснування Енергетичного Співтовариства, на 83 % (з повною версією Звіту можна ознайомитися на сайті Енергетичного Співтовариства за посиланням https://www.energy-community.org/implementation/IR2021.html).

Разом з тим внаслідок військової агресії російської федерації проти України на ринку природного газу виникли кризові явища, що обумовило необхідність прийняття рішень у межах повноважень НКРЕКП для забезпечення сталого функціонування ринку природного газу в умовах дії воєнного стану.

Військові дії та введення воєнного стану на території України негативно впливають на фінансовий стан як споживачів природного газу, так і суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність на ринку природного газу, у тому числі які надають послуги постачання та розподілу природного газу кінцевим споживачам.

На значній території країни ведуться активні бойові дії, внаслідок чого пошкоджується газова інфраструктура (газовидобувна, газозберігаюча, газотранспортна, газорозподільна, газоспоживаюча); частина території України тимчасово окупована та непідконтрольна органам державної влади; значна кількість промислових споживачів припинила чи скоротила свою роботу, внаслідок чого використання ними природного газу припинилося чи суттєво зменшилось, у тому числі через пошкодження об’єкта газоспоживання споживача та/або системи газопостачання; платоспроможність населення суттєво зменшилась і відповідно розрахунки споживачів (як побутових, так і промислових) за природний газ та послуги розподілу значно скоротилися.

У зв’язку з вищезазначеним та з метою забезпечення стабільності, належної якості та доступності природного газу, підтримання належного рівня безпеки його постачання споживачам на ринку природного газу відбулося повернення механізму покладання спеціальних обов’язків (ПСО), обсяг та умови виконання спеціальних обов’язків визначено Кабінетом Міністрів України. Зазначеним рішенням врегульовано питання постачання природного газу, зокрема для потреб побутових споживачів, виробників теплової енергії та непобутових споживачів, які виконують життєво важливі функції для забезпечення обороноздатності держави.

У зв’язку з бойовими діями, що тривають на території Україні внаслідок військової агресії російської федерації, Регулятор оперативно реагує на проблемні питання, що виникають на ринку природного газу, та приймає тимчасові рішення з метою їх врегулювання, забезпечення сталого функціонування ринку природного газу та стабілізації роботи суб’єктів ринку природного газу в умовах дії воєнного стану.


Сфера комунальних послуг

Державне регулювання комунального сектору в Україні на національному рівні започатковане у 2011 році. Тривалий період регулювання цього сектору органами місцевого самоврядування загострив проблему неефективності його функціонування. Оскільки практично всі об’єкти централізованого водопостачання та водовідведення перебувають у комунальній власності міських та районних рад, це зумовило неминучий конфлікт інтересів, коли один і той самий суб’єкт володіє, управляє, контролює і при цьому ж здійснює тарифне регулювання суб’єктів природних монополій у цій сфері.

Завдяки переходу до моделі державного регулювання сектору комунальних послуг забезпечено:

єдиний для всіх регіонів держави підхід до формування тарифів у сфері централізованого водопостачання та централізованого водовідведення;

самоокупність діяльності ліцензіатів за рахунок встановлення тарифів на підставі економічно обґрунтованих планованих витрат (у сфері теплопостачання до набрання чинності постанови НКРЕКП від 07.07.2021 № 1085);

контроль за діяльністю суб’єктів природних монополій у сфері централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, зокрема за дотримання структури встановлених тарифів та схвалених інвестиційних програм (планів розвитку);

постійний моніторинг результатів державного регулювання у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та централізованого водовідведення;

належне нормативно-правове та методологічне підґрунтя для ефективного функціонування створеної Регулятором системи державного регулювання у сфері теплопостачання, створено умови для сталого та беззбиткового функціонування теплопостачальних підприємств шляхом безпосередньої реалізації НКРЕКП своїх повноважень щодо встановлення економічно обґрунтованих тарифів на теплову енергію, відповідні комунальні послуги та схвалення Інвестиційних програм (до набрання чинності постанови НКРЕКП від 07.07.2021 № 1085), враховано такі системні вимоги чинного законодавства, як, зокрема, забезпечення економічної обґрунтованості тарифів, гарантування якості та надійності послуг, відкритості та прозорості процесу встановлення тарифів, організації системи звітності, впровадження стимулюючого тарифоутворення у сфері теплопостачання;

контроль за діяльністю суб’єктів природних монополій та суб’єктів на суміжних ринках у сфері теплопостачання, зокрема за дотриманням структури встановлених тарифів та схвалених інвестиційних програм (до набрання чинності постанови НКРЕКП від 07.07.2021 № 1085).

НКРЕКП здійснює регулювання діяльності 55 суб’єктів господарювання у сфері централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, зокрема шляхом встановлення тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення, схвалення інвестиційних програм у сфері централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, визначення та встановлення індивідуальних технологічних нормативів використання питної води.

За підсумками 2021 року відзначається позитивний вплив державного регулювання на результати діяльності підприємств сфери централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, обумовлений головними факторами, а саме:

забезпечено прозорість регулювання галузі шляхом: проведення відкритих обговорень (слухань); надання споживачам інформації (на сайті НКРЕКП, у листах, у розгорнутих платіжних документах) щодо тарифів, якості, режиму та обсягів надання спожитих ними послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення;

забезпечено високий рівень контролю за виконання структури тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення та інвестиційних програм. Так, НКРЕКП здійснює контроль на постійній основі шляхом аналізу звітів підприємств ВКГ, а також проведення планових та позапланових перевірок;

продовжено реформування ринку електроенергії та реалізацію ресурсо- та енергозберігаючих заходів інвестиційних програм. Завдяки цьому знизилась енергомісткість та підвищилась енергоефективність виробництва. Залишився на високому рівні стан розрахунків підприємств за спожиті енергоресурси в кризових умовах (99 % у середньому, а без урахування даних КП «Компанія «Вода Донбасу» 106 %).

При цьому станом на 31.12.2021 з 52 ліцензіатів НКРЕКП не мають заборгованості за електроенергію 11 ліцензіатів (21 %), ще 13 ліцензіатів (23 %) скоротили свою заборгованість перед енергопостачальниками у порівнянні з початком 2021 року загалом на 438,1 млн грн. У водопостачанні підвищили енергоефективність виробництва порівняно з попереднім роком 45 % підприємств, які зменшили питомі витрати електроенергії та завдяки цьому скоротили споживання електроенергії сумарно на 24,3 млн кВт або на 4 %. У водовідведенні також 38 % підприємств зменшили питомі витрати електроенергії, а сумарні витрати електроенергії зменшили на 6,6 млн кВт або на 6 %; 22 підприємства скоротили обсяг понаднормативних витрат і втрат води порівняно з 2020 роком сукупно на 12,4 млн куб. м або на 37 %.

Разом з тим основним поточним проблемним питанням у галузі є забезпечення надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення в умовах збройної агресії російської федерації та введеного воєнного стану в Україні.

У цих умовах пріоритетним є відновлення пошкоджених об’єктів централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, пошкоджених (зруйнованих) внаслідок бойових дій. З цією метою кошти інвестиційної складової тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення можуть направлятися на виконання заходів з відновлення вказаних об’єктів. Поряд з цим необхідне також фінансування цих заходів на рівні державного та місцевого бюджетів, а також залучення коштів міжнародних фінансових організацій.

08.07.2021 набрала чинність постанова НКРЕКП від 07.07.2021 № 1085, якою повноваження щодо державного регулювання, зокрема в частині встановлення тарифів, схвалення інвестиційних програм у сфері теплопостачання (крім діяльності з виробництва теплової енергії на теплоелектроцентралях, теплоелектростанціях, атомних електростанціях і когенераційних установках) та надання комунальних послуг (послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води) повністю передано на місцевий рівень.


Контроль за виконанням ліцензійних умов та правил здійснення господарської діяльності

Відповідно до Порядку здійснення Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, моніторингу ринків у сферах енергетики та комунальних послуг, затвердженому постановою НКРЕКП від 14.09.2017 № 1120, НКРЕКП здійснює моніторинг функціонування ринків у сферах енергетики та комунальних послуг та їх сегментів з оприлюдненням щоквартально на офіційному вебсайті НКРЕКП результатів моніторингу у формі звітів з моніторингу функціонування ринків електричної енергії, природного газу та сфери централізованого водопостачання та централізованого водовідведення.

Упродовж 2021 року на виконання вимог пункту 221 частини першої статті 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», відповідно до Порядку розслідування порушень законодавства щодо функціонування ринків електричної енергії та природного газу, затвердженого Постановою НКРЕКП від 23.09.2020 № 1760, на підставі інформації, наданої АТ «Оператор ринку», та за результатами моніторингу функціонування ринку електричної енергії, яка вказувала на можливі ознаки антиконкурентних узгоджених дій та/або маніпулювання на ринку електричної енергії та/або порушення суб’єктами розслідувань законодавства з питань конкуренції, НКРЕКП прийняла шість рішень про проведення розслідувань порушень законодавства щодо функціонування ринку електричної енергії, ознаки яких містилися в діях сімнадцяти ліцензіатів НКРЕКП. За підсумками проведених чотирьох розслідувань та на виконання відповідних рішень НКРЕКП за їх результатами у вересні 2021 року направлено три подання до Антимонопольного комітету України з питань порушення законодавства про захист економічної конкуренції, одне розслідування закрито у зв’язку з відсутністю порушень законодавства щодо функціонування ринку електричної енергії. У І півріччі 2022 року, ураховуючи періоди, які охоплені розслідуваннями, та строки розслідувань відповідно до норм Порядку розслідування, робота та вжиття заходів, у частині прийняття рішень НКРЕКП за результатами двох інших розслідувань та здійснення заходів на виконання таких рішень, продовжувалися.

Відповідно до Порядку контролю за дотриманням ліцензіатами, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства у відповідних сферах та ліцензійних умов, затвердженого Постановою НКРЕКП від 14.06.2018 № 428, Регулятор здійснює державний контроль шляхом проведення планових та позапланових виїзних, а також невиїзних перевірок. У 2021 році було здійснено найбільшу кількість перевірок – 769, за результатами яких накладено 91 293 175,98 гривень штрафних санкцій, прийнято рішення щодо необхідності коригування тарифної виручки ліцензіатів у сферах енергетики та комунальних послуг у сторону зменшення на загальну суму 4 286 160 387 грн, рішень щодо необхідності довиконання заходів інвестиційних програм, підтвердження їх виконання та інших зобов’язань стосовно виконання інвестиційних програм на суму 5 579 783 530 грн.

У зв’язку із введенням з 24.02.2022 воєнного стану в Україні НКРЕКП було, зокрема, прийнято постанову від 01.03.2022 № 335 «Про врегулювання деяких питань на строк запровадження (введення) воєнного стану в Україні», пунктом 1 якої встановлено, що на період воєнного стану зупинено проведення позапланових перевірок та планових перевірок суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг.

Водночас Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 13.03.2022 № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» (далі – Постанова № 303), якою припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду на період воєнного стану.

З огляду на те, що енергетика та комунальний сектор – це частина критичної інфраструктури, яка потребує безперебійного функціонування, з урахуванням звернень НКРЕКП Кабінетом Міністрів України на засіданні 13.05.2022 було прийнято постанову № 573, якою внесено зміни до Постанови № 303, що забезпечує можливість НКРЕКП протягом періоду воєнного стану проводити позапланові невиїзні перевірки за дотриманням суб’єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства у відповідних сферах та ліцензійних умов за наявності загрози, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров’я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави.

Також з метою урахування при проведенні перевірок витрат ліцензіатів НКРЕКП, що були понесені ними внаслідок військової агресії російської федерації проти України, на період воєнного стану в Україні, зокрема витрат, пов’язаних з відновленням об’єктів критичної інфраструктури, наданням допомоги Збройним Силам України, здійсненням видатків на забезпечення обороноздатності країни, здійсненням заходів із забезпечення підтримки мобілізованих працівників, заходів, пов’язаних з евакуацією населення з територій, де велись бойові дії, інших заходів, пов’язаних з ліквідацією наслідків бойових дій, було прийнято постанову НКРЕКП від 17.03.2022 № 345 «Щодо врахування при проведенні перевірок сум видатків ліцензіатів НКРЕКП, здійснених під час запровадження воєнного стану в Україні».


3. Завдання та показники результатів їх виконання

Завдання

Найменування показника результату виконання завдання

Одиниця виміру

Джерело інформації

Звітний період

Плановий період

2021 рік (звіт)

2022 рік

(план)

2023 рік

(проєкт)

2024 рік

(прогноз)

2025 рік

(прогноз)

Завдання 0401. Забезпечення ефективного функціонування та розвитку ринків у сферах енергетики та комунальних послуг

Підвищення ефективності у сферах енергетики та комунальних послуг 

040101. Кількість виданих та переоформлених ліцензій

шт.

Ліцензійний реєстр НКРЕКП

418

250

250

250

250

040102. Кількість проведених перевірок

шт.

Рішення про проведення перевірок, посвідчення на проведення перевірок, акти за результатами проведення перевірок, План здійснення заходів державного контролю суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, рішення за результатами перевірок

769

700

700

700

700

040103[1]. Кількість проведених розслідувань

шт.

Службові записки структурних підрозділів НКРЕКП, повідомлення (заяви) про можливе порушення законодавства щодо функціонування ринків

-

-

5

5

5

040104. Рівень оснащення житлових будинків приладами обліку природного газу, де газ використовується населенням для приготування їжі

%

Звіти ліцензіатів про виконання інвестиційних програм

93

94

95

96

100

040105. Індекси середньої тривалості довгих перерв (технологічних порушень в електричних мережах ліцензіата та запланованих без попередження споживача) в електропостачанні (SAIDI) для міської та сільської території на рівнях напруги 0,4 – 20 кВ

хв

Звіти ліцензіатів щодо показників надійності (безперервності) електропостачання

686

650

614

577

541

Завдання 0402. Реалізація цінової і тарифної політики у сферах енергетики та комунальних послуг

Забезпечення надійного постачання та моніторингу електроенергії та газу за конкурентними цінами 

 

Підвищення ефективності виробництва та постачання теплової енергії, централізованого водопостачання та водовідведення 

040201.* Кількість тарифів, установлених/перегля-нутих НКРЕКП у сфері електроенергетики, нафтогазовому комплексі, теплопостачання, послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води[2], централізованого водопостачання та водовідведення

од.

Журнал обліку НКРЕКП

6464

6768

6743

6777

6743

040202. Кількість затверджених ставок плати за приєднання до електричних мереж за: стандартне приєднання; нестандартне приєднання потужності; лінійну частину приєднання

од.

Журнал обліку НКРЕКП

18278

18278

18278

18278

18278

Забезпечення самоокупності діяльності суб'єктів природних монополій та суб'єктів господарювання на суміжних ринках

040203[3]. Кількість встановлених нормативів перерахування коштів, що надходять як плата за теплову енергію та/або надані комунальні послуги з централізованого опалення, централізованого постачання гарячої води від усіх категорій споживачів та як плата теплопостачальних організацій за вироблену теплогенеруючими організаціями теплову енергію

од.

Журнал обліку НКРЕКП

5787

-

-

-

-

040104[4]. Кількість затверджених нормативів розподілу коштів, що надходять на поточні рахунки із спеціальним режимом використання як плата за послуги розподілу природного газу операторів газорозподільної системи

шт.

Журнал обліку НКРЕКП

-

-

86

86

86

Завдання 0403. Сприяння ефективному відкриттю ринків у сферах енергетики та комунальних послуг для всіх споживачів і постачальників та забезпечення недискримінаційного доступу користувачів до мереж/трубопроводів

Перехід енергетичного сектору України на ринкові принципи функціонування

040301. Кількість прийнятих рішень (постанов, розпоряджень) НКРЕКП

шт.

Журнал обліку НКРЕКП

3029

3050

3000

3000

3000

Завдання 0404. Створення сприятливих умов для залучення інвестицій у розвиток ринків у сферах енергетики та комунальних послуг

Надходження інвестицій 

 

040401*. Кількість схвалених НКРЕКП інвестиційних програм ліцензіатів у сфері електроенергетики, теплопостачання[5], централізованого водопостачання та водовідведення, затверджених НКРЕКП планів розвитку у нафтогазовому комплексі

шт.

Журнал обліку рішень НКРЕКП

244

207

221

221

221

040402. Кількість ліцензіатів з розподілу електричної енергії, для яких прийняті рішення НКРЕКП щодо переходу до стимулюючого тарифоутворення

од.

Журнал обліку рішень НКРЕКП

25

1

-

-

-

Завдання 0405. Забезпечення захисту прав споживачів товарів, послуг у сферах енергетики та комунальних послуг

Розвиток системи захисту споживачів

 

040501. Кількість опрацьованих НКРЕКП звернень громадян

шт.

Електронний журнал НКРЕКП

21901

22000

16000

16000

16000

040502. Кількість запитів на інформацію

шт.

Електронний журнал НКРЕКП

744

800

600

600

600

* У разі внесення змін у постанову НКРЕКП від 22.03.2017 № 308 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності у сфері теплопостачання», в частині надання повноважень НКРЕКП щодо державного регулювання діяльності суб’єктів господарювання у сфері теплопостачання, показники результатів виконання завдань у сфері теплопостачання «040201» та «040401» буде скориговано.


4. Механізми виконання завдань, реалізація яких потребує фінансування з державного бюджету

Державні цільові програми – відсутні.

Інвестиційні програми (проєкти) – відсутні.


5. Бюджетна програма

з/п

КПКВК і назва бюджетної програми

КФКВ

Обсяги фінансування стратегічних цілей та завдань за бюджетними програмами

(тис. грн)

2022 рік

(затверджено)

2023 рік

(прогноз)

2024 рік

(прогноз)

2025 рік

(прогноз)

загальний фонд

спеціальний фонд

загальний фонд

спеціальний фонд

загальний фонд

спеціальний фонд

загальний фонд

спеціальний фонд

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

Завдання 0401. Забезпечення ефективного функціонування та розвитку ринків у сферах енергетики та комунальних послуг. 

Завдання 0402. Реалізація цінової і тарифної політики у сферах енергетики та комунальних послуг. 

Завдання 0403. Сприяння ефективному відкриттю ринків у сферах енергетики та комунальних послуг для всіх споживачів і постачальників та забезпечення недискримінаційного доступу користувачів до мереж/трубопроводів.

Завдання 0404. Створення сприятливих умов для залучення інвестицій у розвиток ринків у сферах енергетики та комунальних послуг. 

Завдання 0405. Забезпечення захисту прав споживачів товарів, послуг у сферах енергетики та комунальних послуг.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11


6341010

«Керівництво та управління у сферах

 енергетики та комунальних послуг»

0490

-

793 788,6

-

861 180,7

-

874 976,6

-

918 725,5


УСЬОГО ЗА ПЛАНОМ ДІЯЛЬНОСТІ:



















Додаткові обсяги асигнувань, необхідні для виконання визначених загальнодержавних завдань, відсутні.


6. Очікувані результати


У 2023 році за результатами виконання запланованих завдань очікується:

підвищення ефективності функціонування об’єднаної енергетичної системи України, підвищення безпеки постачання електричної енергії та природного газу споживачам, інтеграції енергетичних ринків до європейських ринків, прозорої роботи Регулятора;

забезпечення сталого та надійного функціонування ринку природного газу;

удосконалення правил функціонування ринку електричної енергії та природного газу;

удосконалення процедури здійснення моніторингу ринку електричної енергії та його сегментів;

удосконалення правил функціонування ринку електричної енергії;

стабілізація фінансового становища підприємств електроенергетичної галузі;

удосконалення організаційно-правових та економічних засад ринку природного газу України в умовах переходу до більш конкурентоздатного ринкового середовища;

підвищення ефективності планування розвитку систем передачі та розподілу електричної енергії;

модернізація (оновлення) електричних мереж;

удосконалення нормативно-правової бази у сфері надання послуг з приєднання та доступу до електричних мереж для нових користувачів системи;

впровадження ITC-механізму;

покращення показників якості розподілу електричної енергії;

зменшення фактичних витрат електроенергії в розподільчих мережах, що покращить фінансово-економічну діяльність розподільчих підприємств;

покращення фінансово-економічного стану діяльності суб’єктів господарювання, що здійснюють виробництво теплової енергії, що виробляється на теплоелектроцентралях, теплових електростанціях та когенераційних установках, через оперативне коригування тарифів на виробництво теплової енергії та своєчасне схвалення інвестиційних програм;

зменшення нормативних витрат газу, що покращить показники ефективності діяльності газорозподільних та газотранспортних підприємств;

підвищення показників зміни споживачами постачальника електричної енергії/природного газу;

забезпечення споживачів (зокрема побутових) приладами обліку природного газу, що сприятиме підвищенню ефективності споживання природного газу та впровадженню енергозберігаючих технологій;

стабілізація фінансового становища ліцензіатів НКРЕКП у сфері централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, забезпечення беззбитковості їх діяльності;

відновлення об’єктів централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, пошкоджених внаслідок бойових дій;

удосконалення нормативно-правової бази у сфері централізованого водопостачання та централізованого водовідведення;

забезпечення належного рівня оплати спожитої електроенергії ліцензіатами НКРЕКП у сфері централізованого водопостачання та централізованого водовідведення;

проведення організаційно-технічних заходів щодо оснащення будівель вузлами комерційного обліку води, що дозволить зменшити втрати води, а споживачам оплачувати лише за фактично спожиті послуги;

методологічна підтримка для суб’єктів господарювання сфери теплопостачання;

удосконалення нормативно-правової бази сфери теплопостачання, зокрема методології тарифоутворення на принципах стимулюючого тарифоутворення, методології визначення витрат і втрат паливно-енергетичних ресурсів;

розроблення та затвердження нормативно-правових актів сфери теплопостачання, зокрема правил користування тепловою енергією, порядку (методики) приєднання до теплових мереж, порядку (методики) розрахунку плати за приєднання;

удосконалення нормативно-правової бази сфери теплопостачання в частині приведення її у відповідність до Закону України «Про енергетичну ефективність»;

проведення заходів державного контролю у вигляді планових та позапланових виїзних та невиїзних перевірок у повному обсязі, що є важливим для розуміння стану відповідних ринків, можливості здійснення захисту прав споживачів товарів/послуг, реалізації цінової і тарифної політики та створення сприятливих умов для залучення інвестицій у розвиток ринків у сферах енергетики та комунальних послуг та виконанням інших завдань, передбачених Законом про НКРЕКП;

для сприяння ефективній конкуренції на ринках відповідно до законодавства НКРЕКП, у разі наявності відповідних підстав, за результатами розслідування, зокрема, направлятиме звернення до Антимонопольного комітету України з питань порушення законодавства про захист економічної конкуренції, ініціюватиме внесення змін до чинних нормативно-правових актів для забезпечення належного функціонування ринків електричної енергії та природного газу України;


У 2024 та 2025 роках очікується:

покращення показників якості розподілу електричної енергії;

зменшення фактичних витрат електроенергії в розподільчих мережах, що покращить фінансово-економічну діяльність розподільчих підприємств;

модернізація (оновлення) електричних мереж;

досягнення стовідсоткового забезпечення приладами обліку природного газу населення, що використовує природний газ для підігріву води та приготування їжі;

удосконалення механізмів функціонування ринку природного газу;

підвищення показників зміни споживачами постачальника електричної енергії/природного газу;

розробка системи нормативно-правових актів вторинного законодавства, які забезпечать ефективність діяльності всіх учасників відносин у комунальній сфері, дієвий моніторинг та контроль у цій сфері, прозорість та прогресивність механізмів тарифоутворення, гарантування якості та надійності послуг;

проведення заходів моніторингу та контролю у сфері централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, забезпечення прозорості та прогресивності механізмів тарифоутворення, гарантування якості та надійності послуг;

продовження встановлення ліцензіатам НКРЕКП економічно обґрунтованих тарифів та схвалення інвестиційних програм (планів розвитку) на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення;

удосконалення законодавства з метою створення необхідних умов для сталого розвитку та ефективного функціонування сфери централізованого водопостачання та централізованого водовідведення;

зниження втрат та витрат питної води у системах централізованого водопостачання;

розширення меж регулювання НКРЕКП у сфері централізованого водопостачання та централізованого водовідведення;

перехід до стимулюючого регулювання у сфері централізованого водопостачання та централізованого водовідведення;

завершення удосконалення та формування нормативно-правової бази стимулюючого регулювання сфери теплопостачання.


Начальник Управління стратегічного розвитку та міжнародної координації                         О.Голембівська


[1] Додано пункт «040103. Кількість проведених розслідувань». У зв’язку з цим пункти 040203, 040204 вважати відповідно пунктами 040204, 040205.

[2] Дані звітного періоду 2021 року вказаного показника (щодо тарифів на теплову енергію та послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води) охоплюють період – до 08.07.2021 (у зв’язку з набранням чинності постановою №1085).

[3] Дані звітного періоду 2021 року охоплюють період – до 01.05.2021 (у зв’язку з припиненням з 20.05.2021 дії визначеного положенням, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 19.10.2018 № 867, механізму покладення спеціальних обов’язків та припиненням з 27.05.2021 дії механізму розподілу коштів, що надходять на спецрахунки для проведення розрахунків з постачальником природного газу, на якого покладено спеціальні обов’язки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.06.2014 № 217).

[4] Додано новий показник «040104. Кількість затверджених нормативів розподілу коштів, що надходять на поточні рахунки із спеціальним режимом використання як плата за послуги розподілу природного газу операторів газорозподільної системи».

[5] Дані звітного періоду 2021 року вказаного показника (щодо схвалених інвестиційних програм у сфері теплопостачання) охоплюють період – до 08.07.2021 (у зв’язку з набранням чинності постановою №1085).

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux