Народився у 1979 році в м. Сніжне Донецької області.
Освіта
У 2002 році закінчив Донецький національний технічний університет за спеціальністю «Електромеханічні системи автоматизації та електропривід», кваліфікація – магістр-електромеханік.
У 2008 році – Київський національний економічний університет ім. В. Гетьмана, спеціальність «Державна служба», спеціалізація «Адміністративний менеджмент», кваліфікація – магістр державної служби.
Трудова діяльність
З 2002 по 2003 рр. – інженер відділу контролю роботи і захисту електродвигунів ТОВ «НВП «Агентство маркетингових досліджень».
З 2003 по 2004 рр. – інженер відділу енергопоставок ТОВ «Підприємство енергетичного постачання Горенерго».
З 2004 по 2012 рр. працював в Національній комісії регулювання електроенергетики України на різних посадах, останньою з яких була посада заступника начальника управління цінової політики в електроенергетиці – начальника відділу методології та розрахунку тарифів.
З 2012 по 2014 рр. – заступник начальника управління цінової політики в електроенергетиці - начальник відділу методології та розрахунку тарифів; начальник управління цінової політики в електроенергетиці Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики.
З 2014 по 2019 рр. – заступник директора департаменту - начальник управління цінової та тарифної політики у сфері електроенергетики Департаменту із регулювання відносин у сфері енергетики Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики і комунальних послуг.
29 жовтня 2019 року призначений на посаду члена Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.
Досвід роботи в електроенергетичній галузі – 17 років.
Дата оновлення: 01.07.2024
Обов'язки:
3.1 забезпечує діяльність НКРЕКП у формуванні та реалізації єдиної державної цінової/тарифної та інвестиційної політики та технічного розвитку на ринку електричної енергії, у сфері виробництва електроенергії з альтернативних та відновлюваних джерел, комбінованого виробництва, атомної генерації та здійснення моніторингу ринку електричної енергії, у сфері централізованого водопостачання та централізованого водовідведення та встановлення тарифів на комунальні послуги у цій сфері;
3.2 організовує роботу НКРЕКП з питань:
- формування цін і тарифів на товари (послуги), що виробляються (надаються) суб'єктами природних монополій та суб'єктами, що провадять діяльність на суміжних ринках у сфері електроенергетики;
- стимулювання виробництва електроенергії з альтернативних джерел енергії;
- організації схвалення інвестиційних програм суб'єктів господарювання, що провадять діяльність у сфері електроенергетики, спрямованих на оновлення основних фондів, підвищення ефективності та зменшення втрат у процесі провадження діяльності, що підлягає регулюванню;
- визначення критеріїв визначення класів споживачів електричної енергії, диференційованих за ступенями напруги;
- сприяння розвитку конкуренції у сферах виробництва електричної та теплової енергії;
- організації схвалення інвестиційних програм суб'єктів господарювання, що провадять діяльність у сфері централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, спрямованих на оновлення основних фондів, підвищення ефективності та зменшення втрат у процесі провадження діяльності, що підлягає регулюванню;
- здійснення заходів щодо обмеження впливу суб’єктів природних монополій на державну політику з метою забезпечення ефективного функціонування сфери централізованого водопостачання та централізованого водовідведення;
- визначення умов доступу до товарів (послуг), що виробляються (надаються) суб'єктами природних монополій у сфері централізованого водопостачання та централізованого водовідведення;
- сприяння ефективному функціонуванню ринку електричної енергії на основі збалансування інтересів держави, суб'єктів природних монополій та споживачів товарів (послуг), що виробляються (надаються) суб'єктами природних монополій;
- розгляду звернень, врегулювання спорів та надання роз'яснень з питань функціонування ринку електричної енергії в межах компетенції, приєднання до систем передачі/розподілу, регулювання платіжно-розрахункових відносин на ринку електричної енергії, формування цін і тарифів на товари (послуги), що виробляються (надаються) суб'єктами природних монополій та суб'єктами, що провадять діяльність на суміжних ринках у сфері енергетики та проведення цінової і тарифної політики у сфері централізованого водопостачання та централізованого водовідведення;
- участі у проведенні розслідування зловживань на оптовому енергетичному ринку;
- затвердження розміру вартості послуги із забезпечення збільшення частки виробництва електричної енергії з альтернативних джерел енергії, що надається гарантованим покупцем та постачальником універсальних послуг;
- видачі гарантій походження електричної енергії, виробленої з відновлюваних джерел енергії та забезпечення функціонування реєстру гарантій походження електричної енергії, виробленої з відновлюваних джерел енергії;
- забезпечення інтеграції реєстру гарантій походження електричної енергії, виробленої з відновлюваних джерел енергії, з реєстрами країн Енергетичного Співтовариства, Європейського Союзу та Організації економічного співробітництва та розвитку;
- затвердження розміру фіксованого платежу за участь на ринку «на добу наперед» та внутрішньодобовому ринку та тарифу на здійснення операцій з купівлі-продажу електричної енергії на цих ринках;
- затвердження кошторису гарантованого покупця;
- розробки рішень НКРЕКП щодо врегулювання заборгованості, що утворилася на оптовому ринку електричної енергії;
- здійснення моніторингу функціонування ринку електричної енергії, його сегментів, оптового енергетичного ринку та поведінки суб’єктів господарювання на щоденній/щодекадній/щомісячній основі, які забезпечуються шляхом аналізу та оцінки:
- стану безпеки постачання енергоресурсів та безперебійної роботи інфраструктури,
- реалізації інвестиційних програм і заходів з інвестиційного планування щодо операторів систем передачі та розподілу у коротко- і довгостроковій перспективі з метою підвищення ефективності роботи систем і сприяння ринковій інтеграції,
- інвестицій у генеруючі потужності та установки зберігання енергії з метою забезпечення безпеки постачання електричної енергії,
- дотримання правил управління перевантаженнями, включаючи правила розподілу пропускної спроможності електричних (газових) міждержавних мереж/перетинів,
- застосування правил, що регулюють розподіл міжсистемної пропускної потужності і управління перевантаженнями в системах передачі електричної енергії, включаючи перевантаження міжсистемних з’єднань, заснованих на зобов’язаннях, взятих Україною відповідно до Договору про заснування Енергетичного Співтовариства,
- виконання операторами систем передачі та розподілу умов щодо недискримінаційного доступу до їхніх мереж/систем, у тому числі доступу до мереж нових учасників ринків електричної енергії, зокрема виробників електричної енергії з відновлюваних джерел енергії,
- своєчасності оприлюднення операторами систем передачі електричної енергії інформації щодо міжсистемних з’єднань, розподілу пропускної спроможності таких з’єднань,
- застосування цін і тарифів на оптовому енергетичному ринку,
- застосування умов для приєднання до мереж нових генеруючих потужностей та/або установок зберігання енергії з належним урахуванням витрат і вигод, пов’язаних з різними технологіями у використанні відновлюваних джерел енергії, а також із розподіленою генерацією та комбінованим виробництвом теплової та електричної енергії (когенерацією),
- технічного співробітництва з операторами системи передачі та/або операторами ринку інших договірних сторін Договору про заснування Енергетичного Співтовариства,
- рівня прозорості та конкуренції на оптовому ринку,
- рівня відкриття та ефективності функціонування ринку,
- ринкової поведінки та інформації про господарсько-торговельні операції на оптовому енергетичному ринку, включаючи виконані та невиконані заявки, наданої Регулятору учасниками оптового енергетичного ринку, особами, які професійно організовують операції з оптовими енергетичними продуктами, та торговими репозиторіями;
- забезпечення здійснення оперативного моніторингу ефективності роботи ринку електричної енергії, рівня цін на організованих сегментах ринку електричної енергії, моніторингу здійснення міжнародної торгівлі електричною енергією та розподілу пропускної спроможності;
- участі у здійсненні моніторингу безпеки постачання електричної енергії та сприяння розвитку безпечної, надійної та ефективно функціонуючої ОЕС України;
- здійснення моніторингу сфері центрального водопостачання та центрального водовідведення, який забезпечується шляхом проведення аналізу та оцінки, зокрема цін і тарифів, що регулюються НКРЕКП, на товари (послуги) у сферах енергетики та комунальних послуг та їх застосування;
- сприяння розвитку конкуренції у сферах виробництва та постачання електричної енергії;
- підготовки результатів моніторингу, зокрема у вигляді звітів з моніторингу, та оприлюднення аналітичних матеріалів на офіційному вебсайті НКРЕКП, господарсько-торговельних операцій, пов’язаних з оптовими енергетичними продуктами;
- ініціювання розслідувань за результатами моніторингу господарсько-торговельної діяльності, пов’язаної з оптовими енергетичними продуктами, виявлених фактів або підозр в порушенні встановлених законами обмежень щодо поводження з інсайдерською інформацією, або дій, що мають ознаки маніпулювання чи спроби маніпулювання на оптовому енергетичному ринку;
- надання рекомендацій щодо забезпечення доброчесності та прозорості на оптовому енергетичному ринку з урахуванням вимог нормативно-правових актів Енергетичного Співтовариства та рекомендацій Агентства з питань співробітництва енергетичних регуляторів;
- координації та організації роботи з питань економічного аналізу та прогнозування на ринку електричної енергії;
- взаємодії з Антимонопольним комітетом України, Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку та органами фінансового контролю у процесі моніторингу;
- взаємодії з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, громадськими організаціями, а також здійснення співробітництва з відповідними органами іноземних держав і міжнародними організаціями з питань, що стосуються ринку електричної енергії, інвестиційної політики у сфері електроенергетики та належать до компетенції НКРЕКП, тарифної і цінової політики у сфері електроенергетики, централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, та належать до компетенції НКРЕКП, та участі у підготовці проєктів міжнародних договорів України;
- співпраці з громадськими організаціями споживачів (об'єднаннями споживачів) щодо функціонування організованих сегментів ринку електричної енергії, формування цін і тарифів на товари (послуги), що виробляються (надаються) суб'єктами природних монополій та суб'єктами, що провадять діяльність на суміжних ринках у сфері енергетики, у сфері централізованого водопостачання та централізованого водовідведення;
- визначення індивідуальних технологічних нормативів використання питної води для суб'єктів природних монополій, ліцензування діяльності яких здійснюється НКРЕКП;
- забезпечення створення сприятливих умов для залучення інвестицій у розвиток інфраструктури у сфері централізованого водопостачання та централізованого водовідведення;
- захисту прав споживачів у сфері централізованого водопостачання та централізованого водовідведення;
- розгляду звернень громадян відповідно до Закону України «Про звернення громадян» з питань формування та реалізації державної політики та технічного розвитку на ринку електричної енергії, формування цін і тарифів на товари (послуги), що виробляються (надаються) суб'єктами природних монополій та суб'єктами, що провадять діяльність на суміжних ринках у сфері енергетики, централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, та підписує відповіді на них;
- установлення:
- цін (тарифів) на електричну енергію, її передачу, розподіл та постачання, на послуги постачальника універсальної послуги, постачальника «останньої надії», з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління,
- «зеленого» тарифу для суб’єктів господарювання, які виробляють електричну енергію з альтернативних джерел енергії,
- державної регульованої ціни на електричну енергію для суб’єктів господарювання, що здійснюють комбіноване виробництво електричної та теплової енергії на теплоелектроцентралях,
- тарифів на теплову енергію, що виробляється на теплоелектроцентралях, ГЕС, ГАЕС, ТЕС, АЕС та когенераційних установках,
- економічних коефіцієнтів прогнозованих технологічних витрат електричної енергії в електричних мережах,
- ставок плати за приєднання потужності та ставок плати за лінійну частину приєднання;
- алгоритму розподілу коштів з поточних рахунків із спеціальним режимом використання,
- переліку поточних рахунків із спеціальним режимом використання,
- тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення та комунальних послуг в цій сфері для суб'єктів природних монополій, ліцензування діяльності яких здійснюється НКРЕКП;
- розробки:
- методики (порядку) формування цін на універсальні послуги,
- методики розрахунку ціни (тарифу) на послуги постачальника універсальних послуг,
- методики (порядку) формування ціни, за якою здійснюється постачання електричної енергії споживачам постачальником «останньої надії»,
- методики розрахунку ціни (тарифу) на послуги постачальника «останньої надії»,
- методик (порядків) встановлення (формування) тарифів на послуги з передачі електричної енергії,
- методик (порядків) встановлення (формування) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії,
- методики (порядку) формування тарифу на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління,
- методики (порядку) формування кошторису гарантованого покупця; порядку формування інвестиційних програм у сфері електроенергетики,
- методик (порядків) формування цін на допоміжні послуги;
- порядку проведення електронних аукціонів з розподілення пропускної спроможності міждержавних електричних мереж,
- порядків (методик) формування цін і тарифів на товари (послуги), що виробляються (надаються) суб'єктами природних монополій та суб'єктами, що провадять діяльність на суміжних ринках у сфері електроенергетики та у сфері централізованого водопостачання та централізованого водовідведення,
- порядків розроблення та подання на затвердження планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу,
- кодексу системи передачі, кодексу систем розподілу, кодексу комерційного обліку електричної енергії,
- запровадження, здійснення моніторингу та контролю державної підтримки на ринку електричної енергії та вдосконалення функціонування системи державної допомоги,
- формування та здійснення контролю за функціонуванням механізму покладення спеціальних обов’язків на учасників ринку,
- порядку подання інформації про здійснені господарсько-торговельні операції, пов’язані з оптовими енергетичними продуктами,
- порядків формування інвестиційних програм суб'єктів природних монополій у сфері централізованого водопостачання та централізованого водовідведення,
- нормативно-правових актів з питань визначення показників надійності та комерційної якості надання послуг суб’єктами природних монополій у сфері централізованого водопостачання та централізованого водовідведення,
- визначення умов доступу до товарів (послуг), що виробляються (надаються) суб'єктами природних монополій у сфері централізованого водопостачання та централізованого водовідведення;
3.3 забезпечує реалізацію державної політики стосовно державної таємниці в межах компетенції;
3.4 погоджує положення про Департамент із регулювання відносин у сфері централізованого водопостачання та водовідведення, Департамент із регулювання відносин у сфері енергетики, Департамент енергоринку;
3.5 безпосередньо спрямовує, координує та контролює діяльність Департаменту із регулювання відносин у сфері централізованого водопостачання та водовідведення, Департаменту із регулювання відносин у сфері енергетики, Департаменту енергоринку.