Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
офіційний веб-сайт
[повернутись]





Дата розміщення на сайті: 05.04.2016
Дата оновлення: 13.08.2020

Якісні характеристики послуг з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем)

 

Відповідно до частини третьої статті 16 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» (далі – Закон) якість комунальної послуги повинна відповідати вимогам, встановленим цим Законом, іншими актами законодавства та договором. Обов’язок забезпечення відповідності якості комунальної послуги встановленим вимогам покладається на виконавця такої послуги.

 

Згідно з пунктом 1 частини другої статті 8 Закону виконавець комунальної послуги зобов’язаний забезпечувати своєчасність надання, безперервність і відповідну якість комунальних послуг згідно із законодавством та умовами договорів про їх надання, у тому числі шляхом створення системи управління якістю відповідно до національних або міжнародних стандартів.


Відповідно до частини третьої статті 26 Закону виконавець комунальної послуги не несе відповідальності за її ненадання, надання не в повному обсязі або невідповідної якості, якщо доведе, що в точці обліку такої послуги (в разі укладення індивідуального договору - на межі внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку та інженерно-технічних систем приміщення споживача) її якість відповідала вимогам, встановленим цим Законом, іншими актами законодавства і договором.

 

Вимогами Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 № 630 (далі – Правила), визначено, що послуги повинні відповідати:

з централізованого постачання холодної води - вимогам щодо якості і тиску води, а також розрахунковим нормам витрати води у точці розбору.

 

Місцеві органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування мають право тимчасово визначати інші норми споживання, кількісні та якісні показники та режими надання послуг в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.

 

Вимоги щодо кількісних і якісних показників послуг (таких як: безперебійне або за затвердженим режимом надання послуг з централізованого постачання холодної води, водовідведення протягом року; склад і властивості води згідно з державним стандартом на питну воду, вимогами санітарного законодавства та дозволами Держспоживстандарту) та зменшення плати у разі їх відхилення від нормативних визначені у додатку до Порядку проведення перерахунків розміру плати за надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення в разі ненадання їх або надання не в повному обсязі, зниження якості, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.02.2010 № 151 (далі – Порядок).

 

Відповідно до вимог Порядку у разі ненадання послуг або надання їх не в повному обсязі, зниження їх якості, зокрема відхилення їх кількісних і якісних показників від нормативних, виконавець/надавач послуг проводить перерахунок розміру плати за фактично надані послуги шляхом зменшення розміру плати за надання послуг з урахуванням вимог.

 

Витяг з Додатку

до Порядку проведення перерахунків розміру

плати за надання послуг з централізованого опалення,

постачання холодної та гарячої води і водовідведення

в разі ненадання їх або надання не в повному обсязі,

зниження якості, затвердженого постановою

Кабінету Міністрів України від 17.02.2010 № 151

 

ВИМОГИ

щодо кількісних і якісних показників послуг та зменшення плати у разі їх відхилення від нормативних

 

Вид послуги

Кількісні і якісні показники

Відхилення від показників

Допустимий строк відхилення від показників

Зменшення плати за надані послуги у разі перевищення допустимого строку відхилення від їх показників

Розрахункова одиниця

Централізоване постачання холодної води

безперебійне або за затвердженим режимом надання послуг протягом року 

перерви у наданні послуг з централізованого постачання холодної води 

не більш як 6 годин на добу при цілодобовому водопостачанні та не більш як 30 відсотків загального часу постачання води за графіком (не більше ніж два рази на місяць) 

на 3,3 відсотка місячної плати за кожну добу перевищення допустимого строку відхилення 

на одну особу за місяць 

склад і властивості води згідно з державним стандартом на питну воду, вимогами санітарного законодавства та дозволами Держспоживстандарту 

невідповідність складу і властивостей води державному стандарту на питну воду вимогам санітарного законодавства та дозволам Держспоживстандарту 

не допускається (або згідно з абзацом першим пункту 7 Правил)

на 20 відсотків за весь строк невідповідності складу і властивості води 

на одну особу за місяць або за 1 куб. метр холодної води 

Водовідведення

безперебійне водовідведення 

перерви у водовідведенні 

одна доба на місяць 

на 3,3 відсотка місячної плати за кожну добу перевищення допустимого строку відхилення 

на одну особу за місяць 

 

 

[повернутись]