UA
EN
(044) 204 70 72
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У
СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ (НКРЕКП, Регулятор)
ОФІЦІЙНИЙ ВЕБ-САЙТ



Новини12.08.2020 16:12
версія для друку


Внесено зміни до Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання


Сьогодні на своєму засіданні було посилено відповідальність компаній за неякісне надання послуг споживачам Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, внесла зміни до Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання, якими було запроваджено нові гарантовані стандарти та компенсації за їх недотримання:

 

1) введено нові гарантовані стандарти та компенсації за їх недотримання: 

5 нових стандартів для операторів систем розподілу (11 встановлених вимог) та 2 – для електропостачальників, зокрема таких як:

  •  виставлення електропостачальником споживачу вірного рахунку;
  •  дотримання строків надання послуг комерційного обліку (заміна лічильника, перевірка лічильника тощо);
  •  кількість перерв тривалістю понад одну годину протягом попередніх 12 місяців у одного споживача для:
  • аварійних перерв з вини компанії:
  • менше 9 перерв – для сільської місцевості;
  • менше 7 – для міської; 
  •  для планових перерв з попередженням – менше 12.

Стандарт щодо кількості перерв запроваджується з 01.07.2021. Отже, відповідальність компаній перед споживачами за часті перерви в електропостачанні настає уже зараз, оскільки всі перерви у період із 1 липня 2020 року до 1 липня 2021 року (попередні 12 календарних місяців) враховуватимуться під час розгляду звернень споживачів щодо надання компенсації за недотримання зазначеного стандарту;

 

2) введено гарантовані стандарти та компенсації за їх недотримання для оператора системи передачі (17 гарантованих стандартів);

 

3) підвищено розміри компенсацій за недотримання гарантованих стандартів якості. Зростання компенсацій відбувається за 19 строками гарантованих стандартів в середньому вдвічі, в основному із 100 до 200 гривень для побутового споживача (а для послуг, пов’язаних з приєднаннями, зокрема щодо видачі технічних умов на приєднання – з 200 до 600 грн).

 

Таким підходом планується підвищити загальний рівень якості електропостачання для споживачів, зокрема зменшити кількість переривань в електропостачанні.

 

Довідково:

Гарантовані стандарти якості електропостачання та компенсації споживачам за їх недотримання були вперше запроваджені у січні 2017 року (постанова НКРЕКП від 18.10.2016 № 1841).

 

Метою запровадження гарантованих стандартів, які відповідають найкращій європейській практиці регулювання якості електропостачання, є посилення захисту прав споживачів, яким надаються послуги з електропостачання неналежної якості, стимулювання ліцензіатів до підвищення рівня якості послуг.

 

Постановою від 12.06.2018 № 375 було внесено зміни до порядку надання компенсацій споживачам, якими зокрема було:

  • гарантовані стандарти приведено у відповідність до нових нормативно-правових актів, прийнятих на виконання вимог Закону України «Про ринок електричної енергії»;
  • деталізовано порядок надання компенсації, зокрема взаємодія оператора системи розподілу та постачальника при наданні компенсації;
  • встановлено залежність розміру компенсацій від типу споживача (побутовий/непобутовий);
  • встановлено нові гарантовані стандарти та компенсації за їх недотримання щодо порушення показників якості електричної енергії (зокрема, щомісячна компенсація у розмірі 25% плати за розподіл при недотриманні показників відхилення напруги, періодична компенсація за недотримання строків усунення причин незадовільної якості електричної енергії).

Відповідно до чинного порядку споживач отримує компенсацію у випадку недотримання оператором системи розподілу або електропостачальником встановлених гарантованим стандартом строків надання послуг та виконання робіт, а саме щодо: видачі технічних умов на приєднання; відновлення електропостачання; надання послуг комерційного обліку; відповіді на письмові звернення; якості електричної енергії. При цьому компенсація надається автоматично шляхом зменшення рахунку споживача на оплату електроенергії у строк до 75 днів з дня порушення встановлених строків. Компанія сама визначає, яким споживачам вона має надати компенсацію, і повідомляє про це споживача. Розмір компенсації – фіксований (в середньому 200 грн для побутових споживачів). Якщо протягом встановленого терміну компенсація не надана, розмір компенсації подвоюється.

 

Найпоширенішим випадками недотримання стандартів є відновлення електропостачання після перерви понад 24 години та недотримання показників якості електричної енергії (змінення напруги). Так, у разі відсутності електроенергії з вини компанії понад 24 години споживач має отримати компенсацію у розмірі 200 грн для побутових споживачів та 400 – 600 грн – для непобутових.

 

Компенсація за незадовільну якість електричної енергії надається за результатами розгляду скарги споживача щодо якості електричної енергії. Так, якщо скарга визнана обґрунтованою, компанія щомісяця надає споживачу компенсацію в розмірі 25 % плати за надання послуг з розподілу до дня усунення причин незадовільної якості у строк до 75 днів з дня завершення місяця.

 

Варто зазначити, що велика кількість компенсацій надається компаніями за виявленими фактами недотримання гарантованих стандартів під час здійснення перевірок, розгляду скарг споживачів в НКРЕКП, а також додаткових запитів на компанії за результатами аналізу звітності.

 

Суми компенсацій, надані споживачам у 2017 – 1-му півріччі 2020 року становили:

 

   

 

Розмір компенсацій, наданих споживачам за 2017 – 2020 рр (І півріччя) за компаніями:


 

Компанії 

Сума компенсацій, наданих споживачами, грн

Кількість споживачів, яким надана компенсація

У тому числі за якість електричної енергії

У тому числі за перерви у електропостачанні понад 24 години

Сума компенсацій, наданих споживачам, грн

Кількість споживачів, яким надана компенсація

Сума компенсацій, наданих споживачам, грн

Кількість споживачів, яким надана компенсація

1

АТ "ДТЕК Донецькі електромережі"

1 934 231

9 717

9 031

239

1 880 800

9 262

2

АТ "Прикарпаттяобленерго"

686 013

8 422

295 313

6 372

344 800

1 730

3

АТ "Одесаобленерго"

617 150

7 798

487 793

6 227

1 600

4

4

АТ "ДТЕК Дніпровські електромережі"

593 632

6 897

374 542

5 537

54 800

266

5

ПрАТ "ДТЕК Київські електромережі"

487 736

1 268

2 986

38

453 200

1 097

6

ПрАТ "Київобленерго"

440 251

1 948

95 651

223

295 600

1 293

7

АТ "Житомиробленерго"

390 769

1 657

352 369

1 488

34 000

147

8

АТ "Херсонобленерго"

257 854

923

5 973

77

244 300

835

9

ПрАТ "Львівобленерго"

178 061

1 318

50 261

832

127 200

481

10

ПрАТ "Закарпаттяобленерго"

166 000

415

0

0

166 000

415

11

ПрАТ "Рівнеобленерго"

145 267

1 606

100 906

1 321

5 040

9

12

ПАТ "Полтаваобленерго"

114 679

1 169

101 579

1 044

0

0

13

ПАТ "Черкасиобленерго"

104 059

738

4 459

240

99 400

497

14

ПрАТ "Волиньобленерго"

46 832

162

4 531

54

41 600

104

15

ПАТ "Чернігівобленерго"

45 343

225

643

5

43 600

215

16

ПрАТ "Кіровоградобленерго"

36 521

440

22 621

367

8 200

39

17

АТ "Чернівціобленерго"

28 318

72

125

1

27 600

69

18

АТ "Миколаївобленерго"

25 848

76

48

5

25 800

71

19

ПАТ ''Сумиобленерго''

16 800

57

0

0

6 400

16

20

АТ "Харківобленерго"

10 964

95

3 963

67

1 200

3

21

АТ "Хмельницькобленерго"

10 698

66

98

13

10 600

53

22

ПрАТ "ПЕЕМ "ЦЕК"

9 830

50

30

1

0

0

23

ПрАТ "Українська залізниця"

7 671

32

0

0

2 600

12

24

ВАТ “Тернопільобленерго”

400

2

0

0

0

0

25

ПАТ "Вінницяобленерго"

200

1

0

0

0

0

26

ПАТ "Запоріжжяобленерго"

0

0

0

0

0

0

27

ТОВ "Луганське енергетичне об'єднання"

0

0

0

0

0

0

 Разом

 

6 355 126

45 154

1 912 923

24 151

3 874 340

16 618

 

 Реєстрація нового користувачаX  



Реєстрація нового користувача
Введіть реєстраційні дані


Логін (мінімум 3 символи)**:



Пароль (мінімум 6 символів)**:



Підтвердження пароля*:



Контрольне запитання*:



Відповідь на запитання*:



Прізвище Ім'я По-батькові*:



E-mail*:



Факс:



Телефон:



Введіть символи, зображені на малюнку:
 
 
* відмічені поля обов'язкові для заповнювання
** логін та пароль повинні містити тільки латинські символи та(або) цифри


 






   НКРЕКП

03057 м. Київ, вул. Смоленська, 19            тел. (044) 204-48-27;
E-mail: box@nerc.gov.ua

© 2016 Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП)