UA
EN
(044) 204 70 72
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ
У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ (НКРЕКП)
ОФІЦІЙНИЙ ВЕБ-САЙТ

 

 Реєстрація нового користувачаX  



Реєстрація нового користувача
Введіть реєстраційні дані


Логін (мінімум 3 символи)**:



Пароль (мінімум 6 символів)**:



Підтвердження пароля*:



Контрольне запитання*:



Відповідь на запитання*:



Прізвище Ім'я По-батькові*:



E-mail*:



Факс:



Телефон:



Введіть символи, зображені на малюнку:
 
 
* відмічені поля обов'язкові для заповнювання
** логін та пароль повинні містити тільки латинські символи та(або) цифри


 



Теплова енергія та гаряче водопостачання
Головна сторінка  /  Теплова енергія та гаряче водопостачання  /  Населення  /  Теплова енергія  /  Тарифи на теплову енергію для населення  /  Прогнози зміни тарифів на теплову енергію, послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води та обґрунтування необхідності таких змін



версія для друку


Дата розміщення на сайті: 06.04.2016
Дата оновлення:18.03.2019

Прогнози зміни тарифів 

на теплову енергію, послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води та обґрунтування необхідності таких змін

 


Встановлення економічно обґрунтованих тарифів на теплову енергію, послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води на рівні, який покриває всі витрати в собівартості цих послуг, є вимогою законів України «Про ціни та ціноутворення», «Про теплопостачання», «Про житлово-комунальні послуги», «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг». 

 

Зокрема, статтею 10 Закону України «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг», статтею 31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» та статтею 20 Закону України «Про теплопостачання» визначено, що тарифи на комунальні послуги суб’єктів природних монополій та суб’єктів господарювання на суміжних ринках повинні забезпечувати відшкодування всіх економічно обґрунтованих планованих витрат на їх виробництво з урахуванням планованого прибутку. Встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги нижче розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво не допускається. 

 

Крім того, статтею 15 Закону України «Про теплопостачання» визначено, що державне регулювання  діяльності у сфері теплопостачання провадиться, зокрема у формі регулювання тарифів на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії з урахуванням змін цін на енергоносії та інших витрат. 

 

Таким чином, приведення тарифів на теплову енергію до економічно обґрунтованого рівня є необхідним заходом для належного функціонування суб'єктів господарювання у сфері теплопостачання, які забезпечують споживачів життєво необхідними послугами. 

 

Окремо слід зазначити, що на сьогодні, питома вага витрат на паливо (природний газ) та покупну теплову енергію, собівартість виробництва власних ТЕЦ, ТЕС, КГУ у структурі середньозваженого тарифу на теплову енергію станом на 01.01.2019 року для потреб населення складає більше 86% для бюджетних установ 82% а для інших споживачів (крім населення) 85% (діаграми), а частка вартості теплової енергії у структурі собівартості послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води для населення складає, відповідно, близько 99 % та 89%,


 

 

 




Середньозважені тарифи на теплову енергію серед ліцензіатів НКРЕКП для потреб населення станом на 01.01.2017 складав – 1035,68 грн/Гкал (без ПДВ), станом на 01.01.2018 - 1030,40 грн/Гкал (без ПДВ), станом на 01.01.2019 – 1264,22 грн/Гкал (без ПДВ).

 

Стосовно тарифів на теплову енергію для бюджетних установ та інших споживачів (крім населення) серед ліцензіатів НКРЕКП на протязі 2018 року та І кварталу 2019 року спостерігалися наступні зміни: середньозважений тариф для потреб бюджетних установ станом на 01.01.2017 складав – 1122,44 грн/Гкал (без ПДВ), станом на 01.01.2018 – 1301,47 грн/Гкал (без ПДВ) станом на 01.01.2019 – 1339,00 грн/Гкал (без ПДВ); для пореб інших споживачів (крім населення) станом на 01.01.2017 складав – 1222,47 грн/Гкал (без ПДВ), станом на 01.01.2018 – 1422,59 грн/Гкал (без ПДВ) станом на 01.01.2019 – 1293,71 грн/Гкал (без ПДВ), яке в основному спричинено зміною ціни на паливо.

 

Слід зазначити, що постановою Кабінету Міністрів України від 19.10.2018 №867 «Про затвердження Положення про покладення спеціальних обов’язків на суб’єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу» ціна, за якою НАК «Нафтогаз України» постачатиме природний газ для виробництва теплової енергії виробникам теплової енергії для всіх категорій споживачів визначена на рівні 6235,51 грн за 1000 куб. метрів без урахування ПДВ, тарифів на транспортування та розподіл природного газу.  Ціна розрахована виходячи із середньої арифметичної ціни продажу/постачання природного газу НАК «Нафтогаз України» для промислових споживачів, за умови попередньої оплати до періоду поставки газу, що діяла з 1 липня 2018 р. по 30 вересня 2018 р., яка складає 8981 грн за 1000 куб.м та з урахуванням коефіцієнту дисконту для розрахунку ціни природного газу з 1 листопада 2018 року 0,6943 (для розрахунку ціни природного газу з 1 травня 2019 року коефіцієнт дисконту – 0,8).

 

З урахуванням тарифів на транспортування та розподіл природного газу ціна природного газу виробникам теплової енергії, які здійснюють виробництво теплової енергії для всіх категорій споживачів становить 6968,21 грн за 1000 куб. метрів.

 

Основними факторами, які можуть вплинули на величину тарифів на теплову енергію за категоріями споживачів:

- зміна ціни на природний газ для виробництва теплової енергії для потреб населення, для потреб бюджетних установ та інших споживачів (крім населення) – встановлюється постановою КМУ; 

- зміна тарифів на виробництво теплової енергії на ТЕЦ, ТЕС, КГУ – в основному залежить від зміни цін на енергоносії (природний газ);

- зміна тарифів на електричну енергію, які розраховані відповідно до вимог постанови НКРЕКП від 24.04.2017 № 538 «Про ринкове формування роздрібних тарифів на електричну енергію, що відпускається для кожного класу споживачів, крім населення, на території України» та затверджені відповідними наказами на електропостачальних підприємствах – в основному залежить від тарифів на виробництво електроенергії;

- зміна заробітної плати. Відповідно до Закону України «Про держаний бюджет України»;

- зміна тарифів на водопостачання та водовідведення – в основному залежить від роздрібного тарифу на електроенергію;

- встановлення в структурі тарифів складової прибутку на розвиток виробництва (виробничі інвестиції) та відповідної частини податку на прибуток відповідно до схвалених інвестиційних програм;

- вилучення згідно постанов НКРЕКП невикористаних грошових коштів інвестиційних програм та вилучення коштів із структури тарифів у зв’язку з відсутністю схвалених інвестиційних програм;

- включення до структури тарифів витрат на покриття втрат, що виникли за період розгляду розрахунків тарифів, їх встановлення та оприлюднення.

 

Також слід зауважити, що для забезпечення досягнення балансу інтересів споживачів, ліцензіатів і держави, забезпечення безперешкодного доступу споживачів, замовників, ліцензіатів, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, організацій, що представляють інтереси споживачів, громадських організацій, засобів масової інформації та інших заінтересованих осіб до інформації, їх обізнаності на засадах гласності, відкритості, добровільності та свободи висловлювань, постановами НКРЕКП від 28.08.2018 № 895, від 11.09.2018 № 987, від 04.12.2018 № 1613 вносилися зміни в постанову НКРЕКП від 30.06.2017 № 866, якою затверджено Порядок проведення відкритого обговорення проектів рішень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – Порядок відкритих обговорень), яким визначено процедуру організації та проведення відкритого обговорення проектів рішень НКРЕКП, зокрема з питань встановлення цін (тарифів).

 

Так за 2018 рік складено 135 протоколів відкритих обговорень (слухань). Серед яких 47 протоколів відкритих обговорень (слухань) складені ліцензіатами НКРЕКП в яких приймали участь представники обласних державних адміністрацій, міських рад, мешканців міст, були проведені відкриті обговорення (відкриті слухання) з питань щодо перегляду/коригування тарифів на теплову енергію, послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води за категоріями споживачів. Також 88 протоколів відкритих обговорень (слухань) на місцях з питань щодо обговорення проектів постанов НКРЕКП.

 

В разі, якщо відбудуться зміни цін/тарифів на природний газ, електроенергію, розмір прожиткового мінімуму на одну особу та інших чинників, які впливають на рівень тарифів на теплову енергію (результати планових/позапланових перевірок, тощо), може відбутися відповідна зміна/коригування тарифів на теплову енергію та комунальні послуги. Проте, такі зміни можливі лише за умови дотримання виконавцями/виробниками вимог Порядку відкритих обговорень.





   НКРЕКП

03057 м. Київ, вул. Смоленська, 19            тел. (044) 204-48-27;
E-mail: box@nerc.gov.ua

© 2016 Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП)