UA
EN
(044) 204 70 72
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У
СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ (НКРЕКП, Регулятор)
ОФІЦІЙНИЙ ВЕБ-САЙТ

 

 Реєстрація нового користувачаX  



Реєстрація нового користувача
Введіть реєстраційні дані


Логін (мінімум 3 символи)**:



Пароль (мінімум 6 символів)**:



Підтвердження пароля*:



Контрольне запитання*:



Відповідь на запитання*:



Прізвище Ім'я По-батькові*:



E-mail*:



Факс:



Телефон:



Введіть символи, зображені на малюнку:
 
 
* відмічені поля обов'язкові для заповнювання
** логін та пароль повинні містити тільки латинські символи та(або) цифри


 



Теплова енергія та гаряче водопостачання
Головна сторінка  /  Теплова енергія та гаряче водопостачання  /  Теплопостачальні підприємства  /  Порядок розроблення, погодження та затвердження інвестиційних програм суб’єктів господарювання у сфері теплопостачання



версія для друку


Дата розміщення на сайті: 11.06.20150
Дата оновлення:18.03.2019

Порядок розроблення, погодження та затвердження інвестиційних програм суб’єктів господарювання у сфері теплопостачання  

 

 

Відповідно до положень Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» (далі – Закон про НКРЕКП), для ефективного виконання завдань державного регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг Регулятор, зокрема погоджує/схвалює інвестиційні програми (плани розвитку) суб’єктів, діяльність яких регулюється НКРЕКП, у випадках, встановлених законом.

 

Законом України «Про теплопостачання» (далі – Закон) встановлено, що інвестиційна програма - комплекс заходів, затверджений в установленому порядку, для підвищення рівня надійності та забезпечення ефективної роботи систем централізованого теплопостачання, який містить зобов’язання суб’єкта господарювання у сфері централізованого теплопостачання щодо будівництва (реконструкції, модернізації) об’єктів у цій сфері, поліпшення якості послуг, з відповідними розрахунками та обґрунтуваннями, а також зазначенням джерел фінансування та графіка виконання.

 

Згідно із статтею 261 Закону, інвестиційні програми розробляються суб’єктами господарювання у сфері теплопостачання.

 

Механізм розроблення, затвердження, погодження, схвалення і виконання інвестиційних програм суб’єктів господарювання у сфері теплопостачання, ліцензування діяльності яких здійснюється Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – ліцензіати), установлений Порядком розроблення, затвердження, погодження, схвалення та виконання інвестиційних програм суб’єктів господарювання у сфері теплопостачання, ліцензування діяльності яких здійснює Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, який затверджено постановою НКРЕКП від 31 серпня 2017 року № 1059 (зі змінами, внесеними постановою НКРЕКП від 09.07.2020 № 1297) (далі – Порядок № 1059), відповідно до положень якого ліцензіат розробляє інвестиційну програму на планований період, затверджує, здійснює її погодження в органах місцевого самоврядування (стосовно об’єктів, що перебувають у комунальній власності) та звертається із заявою щодо її схвалення до НКРЕКП.

 

Відповідно до вимог пункту 4.1 Порядку № 1059 інвестиційна програма подається на схвалення до НКРЕКП щороку, не пізніше ніж за два місяці до дати початку планованого періоду.

 

Формування заходів інвестиційних програм згідно з пунктом 1.5 Порядку № 1059 здійснюється ліцензіатами окремо за кожним видом ліцензованої діяльності, які провадить ліцензіат у сфері теплопостачання, відповідно до джерел фінансування за кожним видом ліцензованої діяльності.

 

Основними напрямками інвестиційних програм на планований період – є заходи, спрямовані на оновлення основних фондів, забезпечення обліку природних та енергетичних ресурсів, оптимізацію технологічних витрат та втрат теплової енергії, підвищення рівня організації виробництва тощо.

 

Відповідно до пункту 1.9 Процедури встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування, постачання затвердженої постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг 31.03.2016 № 528 (зі змінами), заявник зобов’язаний використовувати кошти, отримані в результаті здійснення ліцензованої діяльності за встановленими НКРЕКП тарифами, виключно на витрати, передбачені структурою встановлених тарифів та схваленою НКРЕКП інвестиційною програмою.

 

Статтею 20 Закону визначено, що органи державного регулювання діяльності суб’єктів природних монополій зобов’язані прийняти рішення про зменшення встановленого ними тарифу на суму нецільового використання коштів, зокрема у разі використання суб’єктом господарювання у сфері теплопостачання коштів на цілі та/або у розмірах, які не передбачені програмою технічного розвитку та/або інвестиційною програмою.

 

Водночас, главою 6 Порядку № 1059 визначені вимоги щодо виконання інвестиційних програм. Зокрема пунктами 6.3, 6.4 та 6.7 Порядку № 1059 визначено, зокрема:

  •  ліцензіат повинен дотримуватись терміну виконання інвестиційної програми;
  •  у разі неможливості виконання окремих заходів інвестиційної програми з причин, не залежних від ліцензіата, зокрема недофінансування інвестиційної програми за рахунок тарифних та позикових коштів та/або затримки проведення тендерних процедур тощо, після закінчення періоду дії діючої інвестиційної програми НКРЕКП, за результатами заходу державного контролю щодо додержання суб’єктом господарювання вимог ліцензійних умов провадження господарської діяльності у сфері теплопостачання або після надання ліцензіатом відповідного обґрунтування, на засіданні, що проводиться у формі відкритого слухання, може прийняти рішення щодо можливості продовження виконання інвестиційної програми.

В іншому разі неосвоєні кошти на фінансування заходів інвестиційної програми на планований період вважаються невикористаними, у зв’язку з чим НКРЕКП може прийняти рішення щодо включення до структури тарифів на виробництво та/або транспортування, та/або постачання теплової енергії відповідної складової з коригування витрат або щодо зобов’язання передбачити відповідні обсяги таких коштів як додаткове джерело фінансування інвестиційної програми на наступний період.

  • профінансованими вважаються заходи діючої інвестиційної програми, щодо яких здійснено фактичну оплату із спеціальних рахунків у звітному періоді.

 

Контроль за виконанням суб’єктами господарювання у сфері теплопостачання інвестиційних програм, відповідно до пункту 7 Порядку здійснення контролю за виконанням інвестиційних програм у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення, затвердженого постановою КМУ від 01.10.2014 № 552 (далі – Порядок № 552), здійснюється органом контролю шляхом проведення планових та позапланових перевірок.

 

Планові перевірки НКРЕКП проводяться відповідно до Плану здійснення заходів державного контролю суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, який затверджується НКРЕКП на відповідний звітний період.

 

Згідно з пунктом 8 Порядку № 552 підставами для проведення позапланової перевірки виконання інвестиційної програми є виявлення та підтвердження недостовірності даних, поданих суб’єктом господарювання, неподання таких даних у встановлений строк.

 

Відповідно до положень Правил організації звітності, що подається суб’єктами господарювання у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затверджених постановою НКРЕКП від 31.05.2017 № 717, звіт про виконання інвестиційної програми суб’єктів господарювання у сфері теплопостачання, подається щоквартально у визначені цими Правилами терміни.





   НКРЕКП

03057 м. Київ, вул. Смоленська, 19            тел. (044) 204-48-27;
E-mail: box@nerc.gov.ua

© 2016 Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП)